Mijn paps heeft voorgesteld om een auto voor me te kopen en dat ik dan de helft terug betaal (zo'n dikke 1000 euro) Dit moet ik doen door elke keer 25% van mijn loon aan hem af te betalen. Hiermee bedoeld ie dus per gewerkte keer en dit is dan zo'n 25 euro wat ik aan hem terug moet betalen telkens en dan houd ik zelf nog 75 euro over per keer. Verder moet ik de benzine, belasting en verzekering zelf betalen. Die laatste 2 komen neer op 20 euro per maand en de benzine heb ik geen flauw idee. Ik weet alleen dat het zuinig autootje is en iets van 1 op 18 rijdt. Maar hoeveel ik rond ga rijden pff.. geen idee. Per maand ben ik dus aan de afbetaling 100 euro kwijt (ligt eraan hoeveel ik werk) en aan de verzekering+belasting 20 euro. Voor de benzine reken ik nu dan maar 80 euro. Dus per maand zo'n 200 euro. Dan houd ik eigenlijk nog ruim 200 euro over voor andere dingen. Ik ga wel elke week op stap en wil dadelijk 1x in de 2 weken gaan lessen en natuurlijk een keertje winkelen etc. Ik kan het dus eigenlijk wel betalen want ik werk minimaal 1 keer per week maar ik heb niet echt perse een auto nodig. Het is natuurlijk wel handig maar aan de andere kant... En dan is het ook nog de bedoeling dat ik volgend jaar september een half jaar stage ga lopen in het buitenland (kosten stage worden betaald) en dan staat dat autootje hier ook maar een beetje zielig te wezen.
Ik weet het écht niet. Wat als dat ding iets krijgt? Dan ben ik ook weer veel centen kwijt (scheelt wel een beetje dat een vriend van me een garagebedrijf heeft en 'm zo nu en dan wilt nakijken).
Wat zouden jullie doen!? Is het slim om nu een auto aan te schaffen of kan ik dat net zo goed maar laten? Ik weet wel dat paps over 3 jaar niet meer zo'n bod doet
.
.
). Zeker als een vriend van je je wat kosten kan besparen.