Parkeren - Schipholvraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Parkeren - Schipholvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:45

Dinsdag komt mijn zusje savonds terug vanuit londen. Ze zou met de trein moeten, vind dat een beetje sneu dus ik heb al aangeboden om haar op te halen met de auto. erg leuk *LOL* Want ik rijd niet zo vaak in het donker en ben nooit verder dan 20 km snelweg gegaan. Voor alles is een eerste keer haha.
Maar nu loopt mn moeder continu te zeggen dat het zo eng is, en moeilijk, om bij schiphol zelf te rijden en te parkeren (je mag daar ook maar heel eventjes staan?)

Hoe zit dit, en hoe kan ik daar het beste heenrijden? (Ik reed altijd mee, word de eerste keer dat ik zelf rijd)

Liselot

Re: Parkeren - Schipholvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:48

vanaf almere pak je de A6, de A1, de A9 en dan de A4. maar vanaf de A1 staat schiphol al aangegeven, dus dat is best makkelijk.

je moet gewoon de borden parking volgen, je mag er gerust een paar uur staan hoor, is wel betaald parkeren.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:48

Je kan daar gewoon met de auto rijden. Je hebt parkeergarage's waar je de auto kan parkeren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:49

Als je gewoon de garage aanhoud voor kort parkeren / short parking, dan kun je daar gewoon uren je auto laten staan.
Gaat net als in elke garage, kaartje bij inrijden, betalen voor vertrek.
Schiphol staat overal aangegeven, kan niet missen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:52

Je kan ook doorrijden naar Aankomsten (arrivals), daar mag je je auto eventjes laten staan, maar niet langer dan ongeveer een kwartier. Vooral als het rustig is, is er weinig controle. Vanuit daar kan je naar binnen lopen (check zelf even in welke hal je zus aankomt) en naar de deuren lopen waar ze uitkomt.
Veel succes, enne, het is best te doen hoor, gewoon de borden goed lezen!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:53

nee hoe ik op schiphol zelf kom weet ik wel, gewoon alsmaar rechts aanhouden Tong uitsteken en dan staat het op de borden. mn moeder maakt me bang met parkeren Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:56

Zou het risico niet nemen om naar die parkeerplaats te rijden bij arrivals.
Hier mag je maar heel kort staan. De vlucht hoeft maar iets vertraagd te zijn, of de bagage iets langer duren en je moet weg.
Ook kun je je auto niet echt achterlaten daar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:00

Nou Silence, ik ben zeer vaak op Schiphol, en als de TS in de gaten houd of er vertraging is kan het best even hoor, haar zus komt 's avonds aan, dus dan is het al rustiger.
TS, hou er rekening mee dat je zus pas 3 kwartier na de landing door de deur naar buiten komt mits alles redelijk mee zit, als ze enkel handbagage heeft duurt het een half uur.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:02

nou weet ik niet eens of het nodig is, want ze heeft binnen 5 minuten besloten om waarschijnlijk eerder te vertrekken. Ik weet niet hoeveel benzine dit mij gaat kosten maar maandag krijg ik pas salaris en ik moet ook de hele week naar mn paard rijden (30 km per dag)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:02

Ja, ik kom er ook vaker.
En als de TS haar zus echt binnen wil opwachten bij de aankomsthal, dan zou ik daar zeker niet parkeren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:03

Dan haal je haar toch op vanaf het station in jullie woonplaats Haha!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:03

Nou dat parkeren wijst zich echt vanzelf hoor. Gewoon de borden volgen. Het is gewoon een parkeergarage! Moet je wel net ervaring hebben met parkeergarages natuurlijk, maar echt, het is supersimpel *LOL* Succes en laat je weten of het gelukt is (mocht het nog nodig zijn) Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:05

Silence schreef:
Ja, ik kom er ook vaker.
En als de TS haar zus echt binnen wil opwachten bij de aankomsthal, dan zou ik daar zeker niet parkeren.

Goh, dan heb ik de vele malen dat ik daar geweest ben waarschijnlijk steeds errug veel geluk gehad.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:06

Of je vertikt het om je zoals iedereen gewoon aan de regels te houden en er te parkeren zolang dat mag en anders gebruik te maken van de garage´s die daarvoor zijn Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:10

Misschien moet je de borden eens gaan lezen daar.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:13

Nou ja mn vader komt vrijdagnacht aan en mijn moeder durft dus niet te rijden dus vroeg ze of ik wilde rijden in haar auto Haha! Graag *LOL* Je rijdt die tunnel onderdoor, schiphol in/op, en dan heb je bordjes met parkeergarage erop? In mijn herinnering is schiphol een wirwar van wegen. Maar ik geloof dat je net na de tunnel naar links kan, voor departing/arrival, en naar rechts voor als je er langdurig staat?

Mijn zusje (ik zit met haar op msn) is te wispelturig want mn ouders moeten haar ticket betalen, via mn vaders telefoon (tancodes) en die is dus in schotland. Zal dus waarschijnlijk wel dinsdag worden, en dan rijd ik 2-maal (oooh heerlijk zo'n rijbewijs. Mn moeder laat me wel twijfelen of ik schiphol in/op kan rijden maar ik ben verslaafd aan autorijden Bloos vind t super Haha! En nu kan ik 2x een redelijk end rijden. Gelukkig hoef ik de diesel voor mn moeder niet te betalen Clown)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:20

Sirius, als je liever in de parkeergarage wil staan, moet je 'kort parkeren' aanhouden. Daar kan je je auto kwijt, weet wel dat je 4 euro per uur moet betalen. Onthou goed waar je auto staat. Loop over de gele ronde vlakken naar voor, daar pak je de lift naar beneden toe. Daaruit loop je rechtdoor en over de roltrap naar beneden en weer naar boven. Dan kom je in de hal met de winkels uit. Vanuit daar kan je naar de aankomsthallen toe.
Succes!