Vraagje voor de fotografen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraagje voor de fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:30

Ik ben net zelf rustig aan begonnen met gratis fotoshootjes te doen bij mensen thuis, maar dit zijn tot nu toe (redelijk) bekenden geweest. Maar ik wil ook graag m'n 'netwerk uitbreiden'. Op internet bieden zoveel mensen zich aan om shootjes te doen bij vreemden thuis, hebben jullie dan niet zoiets van: 'Wat als het een enge vieze man blijkt te zijn' ? Vork Ik vind dat toch een beetje eng, en ben van mezelf niet zo snel wantrouwend ofzo, maar door de verhalen die je hoort. Je gaat toch naar iemand toe die je alleen over de mail hebt gesproken en zich best anders kan voordoen dat hoe hij/zij is. Hoe denken jullie hierover?

Anoniem

Re: Vraagje voor de fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:14

tja, ik doe het soms via bokt.. Door de postgeschiedenis heb je dan meestal wel een indruk...

Mss banketstaaf, maar als het een 40 jarige vent is met 2 post, pas ik Huilen van het lachen

Als je er geld voor vraagt sluit je dat soort figuren sowieso wel uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:49

Ja dat is waar. Maar om er om die reden geld voor te gaan vragen vind ik ook weer zoiets weetje. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:16

Juul schreef:
Ja dat is waar. Maar om er om die reden geld voor te gaan vragen vind ik ook weer zoiets weetje. Tong uitsteken

jupz, maar zolang het op vrijwillige basis is, kun je mensen wel 'weigeren' vind ik Knipoog

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:11

Toen ik begon met fotoshoots voor 'onbekenden' was ik 12. Mijn ouders belde altijd eerst op, wilde altijd adressen hebben van waar ik was en waar de eigenaar woonde. Al snel vertrouwden ze het allemaal wel. Ik laat me tegenwoordig vaak ophalen op grotere stations wanneer ik wat verder weg moet, zodat als er een vies mannetje staat, dat ik niet in mn eentje ben en makkelijk 'weg kan lopen'. Ik ga ook vaak genoeg op de fiets. Mocht er dan iets gebeuren, kan ik makkelijk op de fiets naar huis. Nu 3 jaar later bellen mijn ouders eigenlijk nooit meer en vertrouwen ze het allemaal wel.

(ik ben nu overigens bijna 15)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:49

Okee. Dus jullie vinden een opdracht afwijzen niet raar? Lachen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:15

Ik wijs vaak genoeg opdrachten af Lachen Mensen die te ver weg wonen bijvoorbeeld. Meestal geef ik dan wat internetadressen van mensen die in die omgeving wonen, zodat ze het daar nogmaals kunnen proberen. Vind het echt niet gek, ik ben 14. Sorry, maar dan ga ik echt niet naar de andere kant van het land hoor Haha!

Moet wel zeggen dat als er echt iets speciaals is, een heel speciaal paard of iets, dat ik er nog wel over na zou willen denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:12

Juul schreef:
Okee. Dus jullie vinden een opdracht afwijzen niet raar? Lachen

zolang je het gratis doet, tuurlijk niet... Tong uitsteken

(ik vond het zelf trouwens altijd wel leuk... Van die shoots aan de andere kant van nederland... Maargoed... Ik hou erg veel van treinreizen Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:50

Ja voor mij maakt de afstand ook niet zo uit. Vind het wel leuk om andere plekken te zien en heb toch OV. Lachen Ik zit alleen wel heel erg met mijn tijd. Omdat ik ook hard aan m'n studie bezig ben. M'n moeder vind eigenlijk dat ik er wel wat voor moet vragen, voor die shoots. 1 omdat het me veel (reis)tijd kost, waardoor daarnaast werken moeilijk wordt, ook in combinatie met m'n studie. en 2 omdat m'n camera ook slijt natuurlijk. Wat vinden jullie daarvan?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:11

Tuurlijk, je mag best een vergoeding vragen hoor Lachen Is zelfs heel normaal. Voor niets gaat de zon op. Mensen nemen je serieuzer als je er wat voor vraagt. Echter moet je niet te veel vragen als je nog veel wil oefenen enzo. Dan kun je beter gewoon bij jou in de buurt beginnen bij mensen... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:14

Idd. Ik dacht zelf aan een eurootje of 5 per shoot. Is dat wat?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:14

Mag best wel iets meer Lachen Maar het is natuurlijk een leuk bedrag om mee te beginnen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:16

Ja idd. Ik vind m'n foto's nog niet zo geweldig om dr nou al meer voor te vragen. *LOL*