Sarah (50 jaar) feest!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Sarah (50 jaar) feest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:29

Hoi!

In november wordt mijn moeder een Sarah, 50 jaar dus Knipoog

We willen een leuk groot feestje gaan geven met zo'n 60 personen!
Alleen heeft iemand nog tips om dingen te gaan doen op zo'n avond?

Idee was een zaal/locatie ergens te huren met wat catering en dan de avond maar doorkomen!
Bijv, speeches, spelletjes? Iemand ideeën?

Alles is welkom dan kan ik goed uitzoeken wat we willen voor het feestje! Haha!
Alvast bedankt! Haha!

...moet er wel even bij vermelden dat ik (heláás) geen miljonair ben en onbetaalbare dingen niet leuk zijn Tong uitsteken

Mallow

Re: Sarah (50 jaar) feest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:32

Oh even een stipje, ik zit namelijk met echt precies hetzelfde probleem haha Tong uitsteken

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:44

Veel drank, hapjes, leuke muziek en eventueel een karaoke-set lijkt mij genoeg Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:46

Een leuke dj of bandje doet het altijd goed op dit soort feestjes.

Als je wil dat mensen iets gaan doen kun je bijvoorbeeld aan alle gasten vragen of ze iets op papier willen zetten voor je moeder en dit dan op het feest voor willen lezen.

Of doe een themafeest en verzin daar wat 'spelletjes' bij. Bijvoorbeeld western en dan kun je de gasten op zo'n rodeostier laten zitten, spijkerslaan, hoefijzerwerpen, schieten, linedancen enz.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:49

Zorg voor een gezellige zaal met leuke muziek.
Bij mijn vader's Abrahamfeest hadden we een hapjesbuffet. Echt heel leuk. Midden in de zaal stond een grote ronde tafel met allerlei lekkere hapjes waar iedereen op een gegeven moment omheen stond. Zo heb je iedereen van zijn/haar stoel en wordt het echt heel erg gezellig, vond ik tenminste. Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:16

Staan al leuke dingen bij keep it coming Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:18

Nou, heeeel toevallig heeft mijn moeder laast ook een sarah feest gehad, ik kopier even het verslag...

Ik ging buiten staan wachten op de gasten die kwamen. Dus alle gasten waren binnen, champagne, hapjes, noem het maar op. Maar goed, ik moest dus even buiten wachten om mama tot ze kwam, want ze zou om 10 uur komen. Dus toen zag ik een auto aanrijden, waar mama ik zat (mama was met een vriendin naar een beurtycentrum, daar kwam ze dus van terug, beautycentrum was ook een verassing!!) ik snel naar binnen, ik schreeuwde: ZE KOMT!! (ja probeer ook maar op iets meer als 50 man uit te komen).
Toen kwam ze dus binnen, wij allemaal: SUPRISE!!
Toen moest ze even wat traantjes wegpinken. Want toen zag ze haar oude collega's (ze heeft nu een andere baan), en die had ze allemaal heel lang niet meer gezien, blablabla. Dus helemaal emotioneel. En toen zag ze een vriendin die ze al kent van de middelbare school, ook allemaal weer heel emotioneel. Maar toen zag ze ook nog is haar nieuwe collega's, haar vriendinnen ook wel. En dat had ze echt niet verwacht dat die op dit feest zouden zijn, in haar huis. Dus dat vond ze allemaal heel erg geweldig!! En verder zag ze nog een paar mensen waarvan ze het niet had verwacht, dus het was allemaal heel erg gezellig!

Verder had mijn broer lekker wat achtergrond muziek gedownload. En een stuk in de tuin overkapt. En in de achtertuin wat fakkels en staantafels... binnen veel kaarsjes.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:26

Ik zou niet te veel gaan 'doen', met 50 man komt een feestje, mits je de goede muziek en accomodatie hebt, vanzelf op gang.
Ik zou niet verder gaan dan een bandje/karaoke setje en een stel fakkels en ballonnen Lachen

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:29

wij hebben een BBQ feestje gegeven Haha! en een gezamelijk cadeau gekocht. Een plasma scherm. Ik zou idd niet te veel poespas doen , gewoon lekker eten en een leuk muziekje. Nog een idee deze hadden wij gehuurd met mijn moeders sarah feestje dit jaar : Haha!
Afbeelding

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:39

Misschien dat je met een paar mensen een soort toneelstukje op kan voeren over de hoogtepunten in haar leven.
Eerst komt er iemand binnen met een grote luier en een speen die zegt dan zoiets van "Ja, op (datum) kwam ik te wereld en wat heb ik geschreeuwd / luiers volgepoept" of verzin iets leuks. Daarna komt er iemand verkleed als kleuter die dan een verhaaltje over de eerste dag op de kleuterschool vertelt. En op die manier kan je allerlei tijdstippen in haar leven aan doen. Denk bijvoorbeeld aan het eerste vriendje, bruiloft, kinderen krijgen en ga zo maar door.
En als afsluiting "En toen was ze 50!" en dan trek je je moeder het toneel op die, als je het goed gedaan hebt, op dat moment dubbel ligt van het lachen.
Vergeet vooral niet om je kleren aan te passen aan de tijd wanneer het afspeelt. Dus hippie of disco kleding enzo.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:35

Voor mijn vriendin die 50 werd, hadden we een lied.

Alle aanwezige 50-plussers moesten aan de ene kant van de zaal gaan staan, de 50-minners aan de andere kant.
Om de beurt zongen de 50+ en 50- een couplet en refrein.
50- hoe erg het wel niet was om niet meer 50- te zijn, 50+ hoe leuk het wel niet is om 50+ te zijn.
Het was een leuk lied, iedereen had veel plezier erom.

Ik heb het nog, dus liefhebbers.....

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:56

ben blij dat deze topic geopend is.. Mijn moeder moet er over 3 weken aan geloven Tong uitsteken Wij gaan met zijn allen Brunchen in Van de Valk.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:03

Een entertainer is leuk, iemand die de groep wat bezig houdt, samen zingen enzo.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:04

Wij hadden gezegt dat we niks speciaals zouden doen en dat de familie, net als anders 's middags zou komen.
Om 6 uur hadden we een limo laten komen, wat natuurlijk als een grote verassing kwam. We zeiden dat we uiteten gingen, maar we reden terug naar het dorp, naar het dorpshuis.
Daar stond ruim 100 man haar toe te zingen, ze wist dus van niks! Ze stond echt met haar mond open en moest wel wat traantjes wegpinken.
We hadden ook een aantal mensen uitgenodigd, die ze jaren niet had gezien.
Ik had in de hele familie foto's van haar verzameld, van kind naar nu. En heb ik afgespeeld met een beamer. Zorgde ook voor grappige momenten Haha!
We hadden een buffet en verder hebben een aantal mensen stukjes gedaan en zo hebben we de avond gevult.
12 uur getoast, omdat ze toen echt jarig was.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:05

Innepin schreef:
Voor mijn vriendin die 50 werd, hadden we een lied.

Alle aanwezige 50-plussers moesten aan de ene kant van de zaal gaan staan, de 50-minners aan de andere kant.
Om de beurt zongen de 50+ en 50- een couplet en refrein.
50- hoe erg het wel niet was om niet meer 50- te zijn, 50+ hoe leuk het wel niet is om 50+ te zijn.
Het was een leuk lied, iedereen had veel plezier erom.

Ik heb het nog, dus liefhebbers.....

Die hadden wij ook idd Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:09

Haha, ik had al het vermoeden dat het niet zelf bedacht was. Maar, eerlijk is eerlijk, het was een leuk lied!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:13

Mijn moeder wordt ook in november 50 en wil ook nog wat speciaals doen voor niet te veel geld.

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:19

Wij hebben ook een sarah en abraham feest gehad afgelopen weekend.
En grappige stukjes zijn ook altijd leuk, of een popwerpoint met foto's van vroeger en dan leuke tekst erbij.
En wij hadden ook een goochelaar, die alle mensen superleuk vonden.
Misschien is dat ook wel een idee voor jullie?
Veel plezier iniedergeval! Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:22

Toen mijn vader 50 werd wilden wij geen standaard pop voor de deur. Mijn vriend heeft toen een hele grote circel met een 50 in gemaakt van metaal en daaraan lichtslangen gedaan. Deze hebben we stiekem 's nachts in de tuin gezet bij mijn ouders. Toen we de stekker in het stopcontact deden werd pa wakker van het felle licht (was iets meer licht dan we gedacht hadden) Het was wel echt super, heel het dorp had het erover en 's avonds was het opeens kei druk in de straat omdat iedereen wilde zien waar dat licht vandaan kwam!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 09:33

goochelaar komt er al Haha!
presentatie met foto's van vroeger wordt moeilijk, want die zijn er eigenlijk niet. niet van haar echte jeugd zegmaar (tot een jaar of 20..)
heel jammer Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 09:34

Innepin schreef:
Haha, ik had al het vermoeden dat het niet zelf bedacht was. Maar, eerlijk is eerlijk, het was een leuk lied!

Oooh ja!! Graag!
Heb je het nog ??