Ik heb nu zo'n 2 jaar een beste vriendin waarmee ik erg veel samen doe/deed. We delen dezelfde hobby (paarden), we hebben de zelfde muziek/filmsmaak en we deelden altijd lief en leed met elkaar.
Maar het laatste half jaar heeft ze wat meer contact gekregen met een ander meisje, paar jaar ouder dan zij en woont samen met haar vriend en heeft supergoede sportpaarden aan huis staan. Allemaal gezellig, vaak gingen we ook dingen met z'n 3en doen.
Maar de laatste tijd gaat het echt minder. Zodra ik met m'n vriendin afsprak, had ze het alleen nog maar over dat andere meisje en over die geweldige paarden daarvan. Dan had ze weer dit gedaan met die paarden en dan weer dat. Allemaal heel leuk, vind het echt geweldig dat ze die paarden mag rijden en misschien gaan uitbrengen.
Maar de laatste tijd begint ze ook steeds afspraken af te zeggen met de smoes dat ze niet kan of als ik vraag (over de mail/sms) om af te spreken reageert ze gewoon botweg niet. En later kom ik er dan achter dat ze naar die andere vriendin is gegaan en moet ik weer aanhoren hoe leuk het wel niet was.
Ik ben absoluut niet jaloers aangelegd (mocht dat zo lijken
) maar ik vind het echt super jammer dat we vroeger altijd sowieso 5 dagen per week iets samen deden (ook vriendjes kwamen er niet tussen) en nu dus alles van mijn kant moet komen, anders hoor ik niets van haar.. Alleen als ik haar eens ergens mee moet helpen, dan ben ik weer 'goed genoeg'.Als ik het 'probleem' voorzichtig aan haar voorleg vindt ze dat ik overdrijf en dat ik me niet druk moet maken dat ik echt wel haar beste vriendin ben en blabla, maar uiteindelijk laat ze me weer 'vallen'. Vind het echt ontzettend jammer want kan zo met haar lachen en het is altijd zo gezellig, wil haar echt niet kwijt.

Dus mijn vraag.. What 2 do...

Groetjes, Zoë.
en stak ze er ook geen tijd meer in.