Beste vriendin laat me vallen als een baksteen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Beste vriendin laat me vallen als een baksteen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:18

Hee,

Ik heb nu zo'n 2 jaar een beste vriendin waarmee ik erg veel samen doe/deed. We delen dezelfde hobby (paarden), we hebben de zelfde muziek/filmsmaak en we deelden altijd lief en leed met elkaar.
Maar het laatste half jaar heeft ze wat meer contact gekregen met een ander meisje, paar jaar ouder dan zij en woont samen met haar vriend en heeft supergoede sportpaarden aan huis staan. Allemaal gezellig, vaak gingen we ook dingen met z'n 3en doen.

Maar de laatste tijd gaat het echt minder. Zodra ik met m'n vriendin afsprak, had ze het alleen nog maar over dat andere meisje en over die geweldige paarden daarvan. Dan had ze weer dit gedaan met die paarden en dan weer dat. Allemaal heel leuk, vind het echt geweldig dat ze die paarden mag rijden en misschien gaan uitbrengen.
Maar de laatste tijd begint ze ook steeds afspraken af te zeggen met de smoes dat ze niet kan of als ik vraag (over de mail/sms) om af te spreken reageert ze gewoon botweg niet. En later kom ik er dan achter dat ze naar die andere vriendin is gegaan en moet ik weer aanhoren hoe leuk het wel niet was.

Ik ben absoluut niet jaloers aangelegd (mocht dat zo lijken Clown ) maar ik vind het echt super jammer dat we vroeger altijd sowieso 5 dagen per week iets samen deden (ook vriendjes kwamen er niet tussen) en nu dus alles van mijn kant moet komen, anders hoor ik niets van haar.. Alleen als ik haar eens ergens mee moet helpen, dan ben ik weer 'goed genoeg'.

Als ik het 'probleem' voorzichtig aan haar voorleg vindt ze dat ik overdrijf en dat ik me niet druk moet maken dat ik echt wel haar beste vriendin ben en blabla, maar uiteindelijk laat ze me weer 'vallen'. Vind het echt ontzettend jammer want kan zo met haar lachen en het is altijd zo gezellig, wil haar echt niet kwijt.

Dus mijn vraag.. What 2 do... Scheve mond

Groetjes, Zoë.

carrie79

Re: Beste vriendin laat me vallen als een baksteen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:35

wat banketstaaf voor je...maar het beste wat je kan doen is je rug recht houden, neus vooruit en geen contact meer zoeken....laat het maar eens van haar kant komen lijkt me zo Lachen

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:49

Idd, je moet je niet als pispaal laten behandelen...
Geen contact meer zoeken, het moet nu maar eens van haar kant komen.
Ik begrijp dat jou vriendin het heel leuk vindt dat ze bij dat andere meisje mag helpen met die sportpaarden, dit is weer iets nieuws voor haar en helemaal spannend..
Ik zou dit gewoon even afwachten.
Moest je er niets meer van horen dan weet je tenminste wat jij voor haar als vriendin betekende.
Klinkt misschien bot, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar..
Tegenwoordig is het alles en iedereen alleen maar voor eigen belang lijkt me, jammer maar helaas.
Ik hoop van harte dat ik het mis heb en het terug helemaal goed komt tussen jullie Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:51

Die ben je liever kwijt dan rijk. Lachen

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:47

Redrumfox schreef:
Die ben je liever kwijt dan rijk. Lachen

Ik denk niet dat dat zo makkelijk ligt... als het al 2 jaar je beste (?) vriendin is en je deelt zowat alles met elkaar. Als ze haar vriendin liever kwijt dan rijk was, had ze het contact denk ik al lang laten verwateren Knipoog en stak ze er ook geen tijd meer in.

@ TS: ik zou als ik jou was gewoon nog een keer goed met haar proberen te praten en echt te laten zien hoe erg je ermee zit. Geef aan dat je het gevoel hebt dat alles van jou af moet komen en dat je aangeeft dat je ook wat van haar verwacht. Eventueel zou je er nog bij kunnen zeggen dat wanneer het niet verandert het voor jou niet meer hoeft op zo'n manier. Laat het in ieder niet teveel aan je komen want sommige mensen zijn niet altijd te begrijpen Scheve mond

Sterkte! Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:56

Moeilijk hoor! Ik snap dat jij je nu knap lüllig moet voelen, maar zij moet natuurlijk ook andere mensen kunnen ontmoeten en deze leren kennen.
Dat is natuurlijk geen reden om jou te laten vallen, maar ik denk dat het 'nieuwtje' bij de ander érg trekt, en het oude vertrouwde bij jou even op de achtergrond verdwijnt. Nog steeds niet netjes van haar, maar ikdenk dat je het moet proberen los te laten.
Ga zelf ook leuke dingen ondernemen en niet zitten sippen (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik), en laat elkaar een beetje los. Je kunt niet verwachten dat jullie 'voor altijd' 5 dagen in de week samen dingen gaan doen, en de overstap is wat bot gegaan, maar uiteindelijk was die er toch wel gekomen.
Echte vriendschap overwint ook dit soort koude douches, en uiteindelijk komen er vast wel weer momenten waar jullie samen plezier gaan hebben.
Sterkte ermee.

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:30

Hmm, bedankt voor de tips.. Lachen
Ik ga het proberen om een poos geen contact te zoeken en dan hoop ik dat ze dan alsnog wat van zich laat horen, hoewel ik dat betwijfel.. Scheve mond

Vind het heel erg jammer, heb nog wel meer vriendinnen maar met geen een kan ik het zo goed vinden als met haar...

LK_2312Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:35

ik ken het, heb het met meerdere vriendinnen gehad.. vooral met eentje, die ik door dik en dun gesteund heb in een zeer zware tijd.. en die een half jaar later niks meer van zich laat horen omdat ze een interessant ander persoon tegen is gekomen (nee geen vriendje).. die gebruikte mij op een gegeven moment ook alleen nog maar om na het uitgaan bij mij te blijven slapen (woon op 100m uit de stad) maar ook uiteindelijk gaat dat over en hoor je niks meer van dr.. nja jammer dat je stank voor dank krijgt.. maarja, er lopen genoeg andere leuke meiden rond Knipoog

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:37

ik ken het ook. Had ook een vriendin maar blijkbaar had zij mij alleen maar nodig om haar 3! x te verhuizen en nu laat ze ook niets meer weten (buiten het werk dan). Op de een of andere manier heb ik dat altijd.

Even geen contact zoeken is goed en kijken of het van haar kant komt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:39

Inderdaad, hoe moeilijk het ook is. Laten varen!
Als het straks misloopt met die nieuwe vriendin dan moet je maar kijken wat ze doet.

Ik kan helaas mee praten uit ervaring!