Dat was begin juni, en toen? niks....
Een maandje later gingen we ons huisje betrekken en we wilden toch wel tv en internet dus eens onze vrienden gebeld hoe het nu zat. Ten eerste of ze ons aanvraagformulier wel ontvangen hadden want daar hadden we nog niets op gehoord. Ja hoor, wij stonden in het systeem, maar verder wisten ze ons nog niets te vertellen. Dus maar weer even afwachten of we de 'bedankt voor uw aanvraag het vervolg is...' brief nog zouden krijgen.
Maar de brievenbus bleef leeg....
In de bouwvak, ik had toch vrij, maar eens even langs de winkel. Misschien dat ik in hoogst eigen persoon nog wat eruit kon krijgen. Na een drie kwartier wachten (echt, die bezetting daar, of eigenlijk gebrek aan) was ik dank eindelijk aan de beurt. "Ja hoor mevrouw, u staat in het systeem. Heeft u geen bevestiging gehad? Wat raar, ja het is erg druk geweest dus misschien zijn ze die vergeten, maar ik zal zeggen dat ze die alsnog versturen. Wanneer u aangesloten wordt? Geen idee, maar reken maar op september/oktober. Het beste kunt u daarvoor de aannemer bellen, maar die is nu dicht want het is bouwvak."
Wederom bleef de brienvenbus leeg....
Bouwvak voorbij dus manlief even de aannemer laten bellen. "September/oktober? Nou reken maar op oktober/november!" Pardon? En wat nu? Toch maar besloten nog even af te wachten.
Een maandje terug. Mijn vader is toevallig bij ons in huis nog wat aan het klussen. "ding dong. Ons Brabant Net. Waar wilt u het kabeltje hebben?" Hé, actie! Dan zullen we binnenkort wel iets te horen krijgen!
Maar nee hoor, nog steeds alleen rekeningen in de brievenbus....
Dus toch maar weer eens bellen. Hoe zit dat nou? Ik heb nu een prachtig mooi oranje kabeltje voor de deur, maar waar blijft de rest?
"Tjsa, mevrouwtje, dat gaat toch november worden"
November? waar is oktober gebleven? Dus wij komen nieuw in Best wonen, denken gebruik te kunnen maken van een prachtige aanbieding voor razendsnel glasvezel en kunnen vervolgens een half jaar vanachter de geraniums genieten van het uitzicht buiten?
"ja maar u kunt in de tussentijd ook een abonnement afsluiten met een maand opzegtermijn"
Ik wil geen abonnement met een maand opzegtermijn. Als ik dat had gewild dan had ik dat wel aangevraagd. Ik vraag glasvezel aan dus ik wil glasvezel!
"Sorry, maar dan moet u tot november wachten".
*sensuur modus* Ik wil niet tot november wachten! Zoek het maar uit met je glasvezel puinhoop stomme prutorganisatie die jullie zijn! Voor mij hoeft het niet meer, ik ga wel op zoek naar een organisatie die wel weet wat communicatie is. Annuleer het hele zakie maar! *sensuur modus off*
"Dan moet u even (tijdens kantooruren) langs de winkel komen..."
*sensuur modus* Ja, nou wordt 'ie helemaal mooi, dus nou mag ik ook nog een vrije dag openemen om van jullie prutsers af te komen? Ik dacht het toch even niet! Doei! *sensuur modus off*
Zijn ze nou helemaal achterlijk geworden? De enige pipos die je aan de telefoon krijgt zijn telefonisten die alleen de manager na kunnen praten en niet voor zichzelf kunnen denken en doorverbinden met iemand die wel weet iets zinnigs uit kan brengen is al te moeilijk voor ze. Maar ze zoeken het maar uit bij Ons Brabant Net, mij zijn ze als klant kwijt! (en ik wil zo graag supersnel internet via de glasvezel
)
ik zou zeggen: ga voor digitaal! sterkte...