Zal ik met hem praten, of toch niet ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elianna_

Zal ik met hem praten, of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:02

Hallo medebokkers,

Ik heb een probleempje. Of eigenlijk een jongen uit mijn klas.
Bij ons zitten de 3e en de 4e bijelkaar in één klas.
Nou zijn er dus allemaal nieuwe derde klassers bijgekomen, waarvan één jongen er echt ongelooflijk onverzorgd uitziet.
Hij heeft redelijk lange haren, en dat is helemaal niet erg, maar het zit altijd doorelkaar.
Zijn kleding draagt hij ook wel een week of wat achtermekaar aan, en hij stinkt verschrikkelijk erg!
Hij heeft eigenlijk helemaal geen vrienden, en wordt ook nog eens gepest.
Natuurlijk is dat voor hem niet leuk, maar voor ons is het ook niet fijn om met hem samen te werken.

Ik wil er wel wat van zeggen, maar durf het eigenlijk niet zo goed.
Ook onze coach doet er niks aan, terwijl ze wel tegen ons zegt dat hij enorm stinkt.

Maar nou mijn vraag aan jullie: Moet ik dan toch maar de eerste stap zetten, en met hem gaan praten ?

Groetjes, Elianna.

Ps: een passende titel kon ik eigenlijk niet vinden. Bloos

Urbanus

Re: Zal ik met hem praten, of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:03

Als je het subtiel aanpakt? Ik denk dat die jongen daar dan erg mee geholpen is!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:07

Natuurlijk. Ik ben niet zo iemand die midden in het lokaal gaat lopen schreeuwen dat hij stinkt, en dat hij er niet uitziet.
Alleen vind ik het toch wat raar om met hem te gaan praten, dus misschien dat ik m'n beste vriendin er dan ook maar bij haal. Bloos

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:10

schrijf hem anders een vriendelijk briefje.

LovingTweety

Je kan beter alleen gaan. Dan komt het op hem ook niet zo aanvallend over. Gewoon vragen hoe het met hem gaat en dan gewoon rustig het gesprek zo brengen hoe het komt dat hij elke dag hetzelfde aan heeft en dat het meer mensen was opgevallen. Misschien is er iets met zijn thuis situatie.

Succes iig!

Kristie

Er loopt een soortgelijk topic [JH] Stinkend meisje in mijn klas

Als je het niet durft zou je ook een briefje kunnen schrijven en die aan hem geven, dat is wellicht makkelijker voor hem en voor jou.

pinuts

hij word gepest, waarschijnlijk hoort hij al vaak genoeg dattie stinkt etc. Ken je hem goed? Denk niet dattie ervan gedient is dat iemand alsnog een x serieus met hem wil praten over zijn onverzorgheid.. Laat dat dan anders maar aan een leraar over.. Als het zo erg is. Misschien komt die jongen wel uit een heel slecht gezin, of wie weet waar hij woont.. Misschien hebben ze thuis geen geld voor water of wat..

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:14

pinuts schreef:
hij word gepest, waarschijnlijk hoort hij al vaak genoeg dattie stinkt etc. Ken je hem goed? Denk niet dattie ervan gedient is dat iemand alsnog een x serieus met hem wil praten over zijn onverzorgheid.. Laat dat dan anders maar aan een leraar over.. Als het zo erg is. Misschien komt die jongen wel uit een heel slecht gezin, of wie weet waar hij woont.. Misschien hebben ze thuis geen geld voor water of wat..

Ik ken hem helemaal niet goed. Ik weet alleen zijn naam, en dat hij in de derde klas zit.
In mijn begin post staat al dat de coach ook niet met hem gaat praten. Waarom niet, dat weet ik ook niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:19

Er zijn meerdere leraren, of probeer met een goede vriend van hem te praten, of iemand waarmee hij veel omgaat.. Maar ik vind het nogal brutaal, als je iemand amper kent en wilt gaan zeggen dattie stinkt.. Weetnie, vind het niet jouwn taak..

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:26

Wat mij eigenlijk een beetje opvalt aan het verhaal is dat de coach wel tegen jullie zegt dat hij stinkt etc, maar er niks mee doet.. Volgens mij is diegene toch niet voor niets coach, en normaal gesproken op scholen is het toch zo dat zulke mensen er vaak zijn om ook te helpen bij het oplossen van 'problemen' die sommige leerlingen hebben?..
Het is niet zo dat ik nu wil zeggen dat die coach maar naar hem toe moet stappen om hem recht in zn gezicht te zeggen dat hij stinkt, maar ik gok dat deze jongen daar misschien wel meerdere problemen door heeft, misschien dat ze daar voorzichtig over kan beginnen ofzo?..

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:31

Ik zal morgen eerst even met mijn coach gaan praten.
Als zij er dan nog niks aan wil doen, dan ga ik wel naar de teamleider ofzo.