Kia Picanto/ Toyota Aygo. Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Kia Picanto/ Toyota Aygo. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:02

Ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met de Kia Picanto of Toyota Aygo? Ik heb al op internet gekeken naar verschillende testen van deze auto's, maar ben benieuwd of hier iemand toevallig ervaringen heeft met deze auto's?

Anoniem

Re: Kia Picanto/ Toyota Aygo. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:27

Ik heb een paar weken in een Toyota Aygo moeten rijden van de baas en was daar bepaald niet gelukkig mee. Maar eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat dat alleen maar kwam omdat ik vreselijk veel kilometers maak voor m'n werk. De Aygo is een heerlijk karretje voor in de stad. Maar als je echt veel snelweg rijdt dan word je er niet vrolijk van. Erg windgevoelig en 't heeft gewoon (te veel) moeite met bv tussen vrachtwagens uitkomen en even gauw inhalen.
Maar als je een fijn stadsautootje zoekt, dan kan ik je 'm wel aanbevelen. Mits je geen ruimte nodig hebt in je kofferbak trouwens want een kratje bier past er niet eens in.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:06

wij hebben thuis een kia picanto staan..
maar ik kan er nog niet echt een mening over geven, aangezien ik nog in geen andere auto gereden heb (behalve de auto van mn rijlessen destijds)..
ik vind het zelf niet een hele fijne auto, omdat ik m vergelijk met mn les auto (= grotere, snellere en krachtigere auto).
maarja, misschien als ik in nog 10 andere verschillende kleine auto's rij dat ik denk ...ja die kia is toch wel fijn, maar ik heb nu gewoon geen vergelijkingsmateriaal. (Want die les auto was gewoon een heel ander type).

mijn moeder is wel helemaal gek van ons kia'tje..
we hebben ook nog een renault espace staan, maar zij vind de kia heerlijk, vooral in de stad. ze vindt het een lekker 'pittig' auto'tje..

groot voordeel trouwens van de kia vind ik dat je de achterbank plat kan klappen zodat zelfs onze 2 honden er (ruim!) in kunnen ( labradors). op die manier kan ik ze toch even snel meenemen naar een zwemmeertje, helemaal geen probleem!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:43

Ik heb een aantal weken geleden ook een Toyota Aygo in gebruik gehad. Leuke auto voor iemand die nooit boodschappen hoeft te doen. Verder vind ik het, van binnen, qua geluid, net een vrachtwagen. Sja..verder wel een leuk autootje qua uiterlijk, en hij is zuinig.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:46

Lijkt me beide helemaal niks volgens mij trekken ze nog geen worst van de tafel.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:47

Midasje schreef:
Lijkt me beide helemaal niks volgens mij trekken ze nog geen worst van de tafel.

jawel midasje wij hebben de picanto en die is erg snel en goed wij hebben de nieuwe thuis staan.
in het geel ik vind kia beter is ook nog niet kapot geweest en rijd zuinig

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:48

Ja snel maar wat voor motor ligt erin?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:50

@Midasje: Het zijn ook niet echt trekkers hè? Gewoon leuke stadsautootjes....

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:51

Midasje schreef:
Ja snel maar wat voor motor ligt erin?

euhhhh ik ben meer van de paarden haha
er ligt een 1100 type motor in een nieuwe

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:51

ja voor de stad zijn ze denk ik super lekker klein makelijk parkeren Haha!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:52

? wat is dat een 1.1

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:52

Dat is 1.1 ja....

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:53

Midasje schreef:
ja voor de stad zijn ze denk ik super lekker klein makelijk parkeren Haha!

haha ja dat zekerweten je hebt niet zoveel plaats nodig maar als je lang en veel rijd raad ik je geen picanto aan hij rijd wel fijn maar dan zou ik een grotere auto pakken en de achterbank kan inderdaad helemaal plat ja

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:54

(1.1) Ok ROFL

Nee grapje
Dat is een stads auto dan kan niet missen, maar ze trekken dus idd geen worst van tafel nog geen papiertje.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:55

Midasje schreef:
Ok ROFL

Nee grapje
Dat is een stads auto dan kan niet missen, maar ze trekken dus idd geen worst van tafel nog geen papiertje.

haha nou een papiertje mischien net maar een worst is al te zwaar haha ROFL Huilen van het lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:56

@Midasje: Daar zijn deze auto's ook niet voor bedoeld. Als ze een trekker had willen hebben had ze toch wel naar ervaringen met Jeeps gevraagd ofzo???

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:57

Ah jo een beetje ouweh**ren maakt toch niet uit.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:00

Midasje schreef:
Ah jo een beetje ouweh**ren maakt toch niet uit.

nee precies de type motor (van de nieuwe kia) is bekend heb er even voor naar huis gebelt. en ouwehoeren moet kunnen er zijn al meerdere meningen geven over de autos

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:26

Ik had een seicento en deed daar alles mee. Grote afstanden, meerdere keren buitenland ook, ging prima en lekker zuinig. Geen problemen met meekomen in het grote verkeer.

Nu ging ik andere auto's proberen in die klasse. Dus ook de picanto. Hij is al veel meer auto met beter gedrag dan een cuore of matiz bijv, maar ik had een andere auto daarvoor al geprobeerd en toen was hij toch net iets minder.
Je moet in beiden rijden om te voelen wat jou het meest bevalt. Hier mocht ik de picanto niet proberen, dus heb een andere dealer gebeld en ben daar gaan rijden......

Natuurlijk kan een grotere auto comfortabel zijn en ruim etc, maar de kleine moderne auto is echt al heel goed vergeleken bij de koekblikken van vroeger. Mijn huidige auto is veiliger dan onze Golf in 1992 was bijv.

Voor mij is belangrijk dat ik er lekker in zit, hij zuinig is in verbruik en onderhoud. Dat het weg gedrag me aanstaat en dan is deze een stuk beter dan de seicento natuurlijk die ik 6 jaar geleden kocht. Die toen weer beter was dan zijn kleine voorgangers.
Ook zijn ze veel schoner voor het milieu wat steeds meer gaat meetellen.
Ik ben met deze auto al vaak vanaf Almere op en neer geweest naar Drenthe en dat gaat echt prima. Dan heb ik 2 honden achterin en 2 grote tassen.......

Succes met kiezen, maar gewoon erin gaan rijden! En gewoon de snelweg op gaan etc, proberen is ook echt proberen!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:37

Wij hebben een picanto gehad en waren er erg tevreden over.
Het was wel de meest luxe uitvoering, met airco enzo.
Ook al zijn we niet de kleinsten, (1,88 en 1,80) we hadden voldoende ruimte, ook achterin.
Daarnaast hadden we een veewagen B-rijbewijs.
Toen we de Picanto niet meer nodig hadden voor woon-werkverkeer hebben we alle kosten op een rij gezet en de Picanto ingeruild tegen een Kia Pregio bus.
Nu rijden we met de bus met trailer.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:45

Wij hebben een aparte Kia Picanto.
Een diesel uitvoering. Haha! (met veel luxe... daar houden de duitsers nou eenmaal van.)
Geweldig auto moet ik eerlijk zeggen. Hij ligt als een baksteen op de weg omdat ie behoorlijk zwaar is voor zo'n klein autootje.
Maar is bijzonder pittig. Kan met optrekken concureren met de "groten".
Nadeel vind ik dat de kofferruimte klein is. Dus boodschappen, tja dan moet de achterbank plat.
Wat trouwens wel makkelijk gaat.
Mijn jongens kunnen zelfs op langere ritten nog achterin zitten ondanks dat ze de 1.80 gepasseerd zijn.
We gebruiken de auto voor lange afstanden (ja echt 250 km per dag 5 dagen per week) en we hebben er nog nooit wat mee gehad.
Deze auto hebben we nu 2,5 jaar. (en dus al bij 150.000 km. gelopen) Zou er zo weer eentje willen hebben. (naast een grote paardentrailer trekauto dan, wat dat kan ie helaas nou net weer niet)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:06

En op de snelweg met de Picanto is dus geen probleem? Bedoel daarmee te zeggen dat je met de meeste kleine auto's het niet zo fijn is om op de snelweg te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:21

Een kleine auto heeft nou eenmaal een andere wegligging dan een wat grotere met een bredere wielbasis en meer gewicht. Daar zit een verschil in.
Maar dat wil absoluut niet zeggen dat je met een kleintje niet of niet prettig op de snelweg zou kunnen rijden hoor.
Is ook een beetje wat je gewend bent, en wat je 'veel' kilometers vindt.
Ik ben bv een zakelijke rijder, heb er soms dagen van 500 kilometer bij zitten. Dan MOET je gewoon comfortabel rijden, met goede stoelen, een goede wegligging, en wat mij betreft bv ook met airco om fris en oplettend te blijven.
Vergelijk het maar met een zittend beroep en een bureaustoel. Daar stel je ook andere eisen aan dan aan de stoel aan de keukentafel waar je 's avonds even een kwartiertje op zit om je prakkie naar binnen te schuiven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:27

Ik heb hem getest op de snelweg en had er echt geen problemen mee. Maar geef toe dat ik nog nooit problemen heb gehad op de snelweg. Mijn eerste auto was ooit een ''echte'' mini en die deed het ook prima. Aan kleine auto's de ciquecento, de arosa en de seicento gehad en overal geweest. Met de seicento ook naar Rome en Parijs gereden, binnen normale tijd.

Ik zou voor veel snelweg wel naar de motor kijken, want bij de seicento is de 1100 echt beter dan de 900 als vergelijking!

Ik heb nu weer een 1100 en mijn ex die automonteur is heeft bij alle auto's die we hebben geprobeerd ook naar het koppel etc gekeken. En hij is pittig, maar dat was de picanto ook.

Zoals ik zeg, de moderne kleine auto is stukken beter dan vroeger. je moet alleen zelf de verschillen ervaren!

Ik heb weinig aan achter ruimte, maar de cuore 5drs is echt heel ruim achterin. Maar goed, ik vond mijn huidige auto een stuk prettiger rijden en heb geen mensen van 1.80m dagelijks achterin.
Ik zet achter mijn stoel een AH tas of voor de bijrijderstoel, dat gaat makkelijk. Achterbak gebruik ik voor de hondjes( 1 border collie en een mini hond)

Gewoon proberen en gegevens vergelijken. En dan wie een deal maakt met je. Ik kwam er met de dealer goed uit, maar was anders naar 2e keus gegaan. Bij Kia kwam ik er bij voorbaat al niet, maar goed dat verschilt echt enorm.

Ik ben grote en kleine auto's gewend en een verhoogde bus. Toch geen voorkeur, soms per auto.....De seicento was echt niet beter dan de nieuwe cuore, maar ik vond hem wel prettiger en vind mijn nieuwe auto nog prettiger. Deze is dan wel stukken zwaarder ook en dat merk je gewoon. Vergeleken bij onze Golf vroeger, dus zwaarder zelfs.......Maar dat is de veiligheid die ze steeds meer toepassen.

Ik vind de picanto en aygo prima, maar je moet echt in beiden rijden om te zien waar jij je beter in voelt en wat bij jouw wensen past.

*edit* wat Sonja zegt is ook waar. De stoelen kunnen enorm verschillen en dat is vaak een stukje afwerking ook. Dat kan je niet testen, maar ligt ook aan je eigen figuur. Ik ben niet groot en had in onze Golf Gti snel problemen met de kuip. Als je echt veel rijdt en het niet prettig vindt kan je evt nog zo een massage kussen erin leggen bijv.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:29

Dat is idd waar. Ik zal ook zeker vaak op de snelweg dan rijden dus misschien zal ik dan toch naar een iets grotere auto moeten gaan kijken. Ik vind de nieuwe Seat Ibiza ook erg leuk, maar die is gelijk een stuk duurder Knipoog

Ik heb altijd gezegd dat ik een Mini wilde, maar daar wacht ik toch nog heel even mee. Dit gaat dan mijn eerste auto worden en als je naar een nieuwe Mini kijkt pff die zijn behoorlijk prijzig.