Biologische/Wettige ouder (s )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Biologische/Wettige ouder (s )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 09:07

Hoi,

Bij deze zoek ik ervaringen van mensen die dingen meegemaakt hebben met betrekking tot biologische en wettige ouder ( s).

Zijn jullie op zoek gegaan naar je biologische ouder(s)? Hebben jullie contact op genomen? Hoe en waar is dit gebeurt?
Hoe hebben jullie biologische ouder (s ) dit ervaren? Wilde deze überhaupt contact opnemen?

Groetjes

lique

Re: Biologische/Wettige ouder (s )

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:35

ik heb zowel een wettige vader als een bio vader....mijn bio vader heb ik ontmoet toen ik 14 was tot mn 17 e,daarna nooit meerw at van hem gehoord...ojawel op mn verjaardag dit jaar stuurde hij een smsje..ik weet wie de man is maar heb niks aan hem..dus was voor mij een beste teleurstelling maargoed vraag me niet meer af wie hij nou is..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:37

Waarom wil je dat weten als ik vragen mag? Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:06

lique schreef:
ik heb zowel een wettige vader als een bio vader....mijn bio vader heb ik ontmoet toen ik 14 was tot mn 17 e,daarna nooit meerw at van hem gehoord...ojawel op mn verjaardag dit jaar stuurde hij een smsje..ik weet wie de man is maar heb niks aan hem..dus was voor mij een beste teleurstelling maargoed vraag me niet meer af wie hij nou is..

Bedankt voor je reactie.
Zou je het iemand anders aanraden om zijn of haar biologische ouder (s ) op te zoeken? Of denk je dat je beter af was geweest zonder hem te leren kennen? Heb je er zelf een goed gevoel bij gehad?
Als je wil antwoorden mag dat ook via pb. Alvast bedankt....Lachen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:21

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb een nicht & neef die geadopteerd zijn vanuit brazilie. Ze hebben hun biologische ouders nooit gekend, maar dit jaar zijn ze met hun wettige ouders daarheen gevlogen om na 20 jaar hun biologische moeder weer te zien! En ze bleken ook een stuk of 5 broertjes en zusjes te hebben Ja.

Hun moeder bleek ook een super lief mens te zijn! Ze hebben er absoluut geen spijt van gehad. Lachen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:42

Ik heb geen ervaringen, maar ken wel paar verhalen. De kinderen van mijn vriend zijn geadopteerd en zijn dochter is nu op zoek naar hun ouders.

Ik denk dat raadgeven om iets wel of niet te doen onmogelijk is. Elk verhaal is anders. Elke oorzaak van het niet-kennen is anders.

Ik neem aan dat je zelf met deze vraag worstelt, omdat je hem stelt!?

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:02

Sophie_midas schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb een nicht & neef die geadopteerd zijn vanuit brazilie. Ze hebben hun biologische ouders nooit gekend, maar dit jaar zijn ze met hun wettige ouders daarheen gevlogen om na 20 jaar hun biologische moeder weer te zien! En ze bleken ook een stuk of 5 broertjes en zusjes te hebben Ja.

Hun moeder bleek ook een super lief mens te zijn! Ze hebben er absoluut geen spijt van gehad. Lachen

Mooi om dit te lezen. Fijn dat dat het ook zo kan gaan!
Lijkt me wel heel 'eng' om eventuele (half ) broers en of (half) zussen te ontmoeten.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:07

Rocamor schreef:
Ik heb geen ervaringen, maar ken wel paar verhalen. De kinderen van mijn vriend zijn geadopteerd en zijn dochter is nu op zoek naar hun ouders.

Ik denk dat raadgeven om iets wel of niet te doen onmogelijk is. Elk verhaal is anders. Elke oorzaak van het niet-kennen is anders.

Ik neem aan dat je zelf met deze vraag worstelt, omdat je hem stelt!?

Ja, raad geven is moeilijk, dat begrijp ik. Omdat, zoals je al zegt, niet iedereen om dezelfde reden in deze situatie zit.
Maar ervaringsverhalen en/of ideeën uitwisselen kan natuurlijk wel.
Ik zit inderdaad ook in een soortgelijke situatie, vandaar dat ik dit topic heb geopend.
Bij mij is het zo dat ik de twee liefste ouders heb die je je maar kan wensen, maar waarvan één daarvan niet mijn biologische ouder is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:10

Sjaad schreef:
Bij mij is het zo dat ik de twee liefste ouders heb die je je maar kan wensen, maar waarvan één daarvan niet mijn biologische ouder is.

Je schrijft "waarschijnlijk". Dit is dus nog niet zeker? En zit je eraan te denken om je biologische ouder dan te zoeken? Wat houdt je tegen?

Als je je biologische ouder gaat zoeken, is dit "gewoon" een aanvulling op jezelf, je wilt weten waar je roots liggen. Dat heeft weinig te maken met het feit of je wel of niet goed met je "daagse" ouders om kunt gaan. Heb je het er al over gehad met je ouders?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:23

Ik was ook begonnen met het zoeken naar mijn biologische vader.
Ik weet zijn naam een geboortedatum,en weet waar hij ongeveer moet wonen.
Ik wil hem graag bezoeken,gewoon om te zien wie hij is,om me nooit meer af te hoeven vragen 'hoe zou mijn vader zijn'.
En zeker,omdat het over 20 jaar misschien wel te laat is.
Volgens mijn moeder heeft hij laten weten me nooit te willen zien,maar zij heeft wel meer leugens over hem de wereld ingeholpen.
Dus,ookal is het misschien een harde les,ik wil het uit ZIJN mond horen,en misschien groeit er wel iets goeds uit!

Mijn verloofde heeft na 17 jaar zijn vader weer opgezocht.Zijn moeder had hem ook verteld dat vader geen contact meer wenste,maar niets bleek minder waar.We zijn er al een paar keer geweest en het bevalt gezellig,ookal is het wel een beetje vreemd dat je zoveel van elkaars leven gemist hebt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:55

Ik heb toen ik 18 was mijn biologiche vader leren kennen. Hij heeft mij nooit erkend als dochter maar nu ik hem heb leren kennen weet ik wel zeker dat ik zijn dochter ben. We komen nogal wat dingen overeen. Gelukkig (en helaas) verschillen we ook in een behoorlijk aantal dingen. Hij is een enorme egotripper.
Ik ben blij dat ik hem heb leren kennen, nu weet ik in ieder geval waar ik vandaan kom. Nu heb ik geen contact meer met hem, en dat wil ik heel graag zo houden.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:40

Ongeacht het feit dat het een oud topic is, wil ik toch graag even melden dat ik mijn biologische vader vandaag heb ontmoet en dat dit goed verlopen is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:42

Wat fijn Sjaad!
Wil je er meer over vertellen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:33

Dat is goed nieuws Sjaad!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:55

Zeker goed nieuws! Ben ook benieuwd hoe dat allemaal verlopen is Lachen.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 06:14

Het is goed verlopen zoals ik al aangaf!
We hebben in een cafeetje afgesproken en we hebben daar een hele tijd gezeten. Verteld over elkaar's leven en over de toekomst.
Hij heeft nog 3 kinderen, waarvan er zover ik nu gezien heb op de foto's de twee kleinsten wel wat van mij weg hebben.
Ik heb ook al contact met mijn oudste halfzusje van 13. Binnenkort spreken we nog een keer af om kennis te maken met de kinderen. Ik vond het heel bijzonder en ben heel blij dat ik hem opgezocht heb!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:53

Wat fijn Sjaad!
Hoe stonden je ouders er tegenover?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:31

Leuk dat het zo goed verlopen is Ja .

Ik heb zelf een wat mindere ervaring hiermee. Ik heb namelijk contact gezocht met de onbekende zoon van mijn schoonvader, waarvan ik zeker wist dat deze contact met zijn familie wil.
Of er nog verder contact komt is onzeker omdat het geen familielid blijkt dat je graag wil binnenhalen .
De tijd zal het leren hoe het verder gaat.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:17

Fijn om te lezen Ja

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 10:05