verwarming aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:58

Ik heb zooo'n zin om de verwaming aan te doen!

In de woonkamer schijnt praktisch geen zon overdag, en ik heb het KOUD!

Ik heb hem nog niet aan, maar sta op het punt om naar die knop te wandelen en hem om te draaien, maar vind het zo zonde om het nu al te doen.

Mijn moeder had ik net aan de telefoon, en die had de houtkachel aan Koffie (of thee)! .

Ben ik nou de enigste?

ellepelJarig

Re: verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:00

het is bij mij nog 23 graden hier..
zonder de verwarming aan Haha!

dik vest aan doen misschien?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:00

Nagelbijten / Gniffelen ik zit hier ook met ijskoude handen Nagelbijten / Gniffelen
heb nu een dikke trui aan en een fleecedeken, maar voel hem ook al kriebelen om een flinke hengst aan die knop te geven

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:01

ik heb al een trui aan....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:01

Bij m'n vriend in huis staan eigenlijk het hele jaar door de gaskachels aan. Maar die woont ook in een huis uit 1890 zonder CV, en mét een lek dak en kieren, dus daar is 't ook gewoon KOUD Knipoog Het begint hier nu ook wel frisjes te worden, alleen helaas kan ik de verwarming nog niet aan doen, ze zijn de ketel aan 't vervangen dus ja...
Ik heb het koud hoor, met 23 graden Tong uitsteken Zeker als ik stil zit als ik aan 't Bokken ben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:02

Nu al de verwarming aan? Nagelbijten / Gniffelen

Joh, tot eergisteren sliep ik nog met het raam wagenwijd open Clown Veel te warm anders s'nachts. Nu heb ik nog steeds een raam open maar dan iets kleiner.

De verwarming hoop ik pas in November misschien aan te doen. Ik moet er nu nog niet aan denken zeg Haha!

Overigens heb ik COPD en had ik het vorig jaar wel veel sneller benauwd wanneer ik de verwarming aan had staan, dus mede daarom ga ik dit jaar ook eens langer wachten, maar ik heb het ook gewoon totaal niet koud nu Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-09-08 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:02

Bij ons mag het niet van me vader maar anders had ie allang aangestaan heb het zo koud.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:04

Met je raam open? BRRRRR het is hier buiten nog maar 11 graden! Moet er niet aan denken.

Naast warmte heeft de CV ook altijd zo'n gezellig winters geurtje, daar zouden ze eens een soort van luchtverfrisser van moeten maken, op het moment zou ik het alleen door die geur al warmer krijgen volgens mij Clown

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:05

Hier heeft de kachel ook alweer aangestaan. Niet overdag maar wel s'ochtends (was vanochtend bijvoorbeeld nog geen 17 graden in huis brr..) om de kamer te verwarmen. Is het warm dan gaat de kachel uit en is het goed en blijft het de hele dag ook wel lekker warm in huis omdat dan de zon ook in huis schijnt.

_rosita_

Ik had het vanmiddag echt even ijskoud, zelfs met trui en plaid over me heen, dus heb heel ff de verwarming aan gehad zodat de ergste kou eruit was, ik twijfel nu heel hard het weer te doen Knipoog

Marigold

ik had m gister voor het eerst weer aangezet, maar zit meestal als het kouder wordt met een vest, sloffen, en onder een warme paardendeken op de bank.
maar achter de pc is het dus wel koud..

@Kehdra, idd, die sfeer! Lachen

laura1987

verwarming staat op 23,5 graden hier. ben alleen thuis en heb het ijskoud.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:06

Bij ons staat de verwarming ook al een paar dagen op...
Zonder verwarming is het echt KOUD! Vreselijk, zéker omdat het nog zomer is!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:07

goh, ben ik blij dat ik niet de enigste ben! Dacht al dat ik een écht koukleum ben!

@Laura :23.5 vind ik dan nét weer iets teveel van het goede... 22 zou al fijn zijn Clown

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:08

Ik zorg gewoon dat ik heel dicht bij mijn mannetje ben en met de hele beestenboel op de bank kruip Haha! lekker knus is lekker warm ik ben ook zo'n kou kleum

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:09

ik heb het ook al de hele dag ijskoud dus paps heeft de openhaard aangedaan Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:13

ellepel schreef:
dik vest aan doen misschien?

Een dik vest helpt bij mij helaas niet tegen koude handen en voeten. Clown

Ik heb vorige week de verwarming al eens een paar uur op 23 gehad, puur om het hier even op te warmen. Het is heerlijk koel in mijn huis op dagen dat het boven de 25 graden is, maar als het buiten druilerig en guur is, dan warmt het hier echt niet op. Vandaag viel het trouwens mee, maar ik was niet lekker dus heb toch zowat de hele dag in bed en op de bank gelegen onder een dekbed, dan merk je het niet zo.

Maar nee, ik vind het niet raar om de verwarming nu al aan te hebben. Sommige mensen kunnen prima tegen kou, anderen minder. En aan je pc zitten werken met paarse vlekken op je handen van de kou is echt geen aanrader.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:13

Ik heb hem al een paar keer even aangehad 's avonds. Het is hier nu regelmatig maar een graad of 16 in huis en dat vind ik toch wel fris 's avonds als je stilzit. Ik doe hem alleen even aan om de ergste kou er uit te werken en doe hem dan weer uit.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:15

ik heb de verwarming ook al aangehad hoor. vind het wel vroeg al maar had het zo koud. nu ook en mijn vriend zegt dat ik gek ben en dat het helemaal niet koud is. nou ik heb echt ijskoude voeten en rillingen. Dus ik geef zo een draai aan de knop.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:16

Karin schreef:
En aan je pc zitten werken met paarse vlekken op je handen van de kou is echt geen aanrader.

En met handschoenen aan achter de computer zitten is ook geen aanrader Nagelbijten / Gniffelen Krijg je wel zeer creatieve woorden van als je aan het typen bent maar verder Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:16

Ik heb handschoenen zonder vingers (van die halve), dat is nog een optie. Clown

Heb ooit eens noodgedwongen zo moeten werken toen op 2 januari de verwarming stuk ging en ik de hele dag interviews moest uitwerken. Je moet toch wat. Clown

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:17

Ik moet er nog niet aan denken zeg... Heb zelfs de rolgordijnen dicht gehouden om de zon een beetje buiten te houden... Als ik het koud krijg, trek ik wel sokken en een trui aan Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:18

kehdra schreef:
Met je raam open? BRRRRR het is hier buiten nog maar 11 graden! Moet er niet aan denken.

Naast warmte heeft de CV ook altijd zo'n gezellig winters geurtje, daar zouden ze eens een soort van luchtverfrisser van moeten maken, op het moment zou ik het alleen door die geur al warmer krijgen volgens mij Clown

S'nachts slaap ik, dus heb ik daar geen last van Haha! Clown
Als het echt kouder wordt s'nachts gooi ik eerst nog een extra deken over het bed.
Als ik het DAN nog koud heb, dan ga ik pas het raam dicht doen Lachen

Overdag trek ik dan wel wat extra's aan.

Maar zover is het nog niet hoor. En vorige week hadden we zelfs nog een warme nacht van 19 graden!
Het is nog maar half september hoor Haha! Er staat jullie nog een hele herfst en winter te wachten. Als je nu al met de verwarming gaat beginnen, dan helpt dat straks in Januari ook niet meer Clown

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:21

Je bent zeker niet de enigste.. ik vind het ook al vet koud worden. Vanmorgen ook joh, nou heeft vandaag de zon wel lekker geschenen maar had net toch maar de kachel aangedaan. Had al eerst een extra vest aangedaan maar toch bleef ik het koud houden.
En moet je eens voorstellen, de winter is nog niet eens begonnen!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:21

Ben benieuwd of de mensen die nu het hardst roepen dat 'wij koukleumen' ons aanstellen eens een half jaartje zouden willen ruilen. Zo van half september tot en met half maart. Eens zien of er dan nog geroepen wordt dat we ons aanstellen.