waarom is liefde toch zo verwarrend??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lijntjuhhh

waarom is liefde toch zo verwarrend??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 15:28

Ik moet dit even ergens mijn verhaal kwijt, sorry als het een lang verhaal wordt.
Ik zal bij het begin beginnen;)
Een paar maand geleden kreeg ik verkering met een jongen die ik al bijna 5 jaar kende, ik had nooit verwacht dat ik iets met hem zou krijgen maar zoals gebleken zoiets valt nooit de voorspellen, om verwarring verderop in mijn verhaal te voor komen noem ik deze jongen C. (Hij was trouwens mijn eerste vriendje) Alles voelde echt super tussen ons zowel van mijn kant als die van hem. Toen we bijna 2 maanden verkering hadden ging ik vakantie werk doen op een van de waddeneilanden en omdat het onhandig was om dagelijks met de boot heen en weer te gaan bleef ik daar op het eiland slapen, iets wat bijna iedereen deed. En daar gebeurde het... ik ontmoette een super leuke jongen en heb op een gegeven moment gezoend, iets waarvan ik na afloop super veel spijt van had. En heb dus ook die jongen (noem hem hier J.) daarna op afstand gehouden en heb het toen heel eerlijk aan C. verteld daar had ik immers nog steeds verkering mee.. Hij gaf eerlijk aan hier niet blij mee tezijn maar het me wel kunnen vergeven als het echt bij 1 keer zou blijven en liet zo dus de keuze aan mij met wie ik door zou gaan, ik heb na lang twijfelen besloten het uit te maken met C omdat ik toch meer voor J voelde.
Je zou nu denken alles goed toch?? maar dat was niet zo probleem 2 was namelijk J had ook nog een vriendin, maar hij beloofde me dat uit te maken. Ondertussen zat mijn tijd samen met J op het eiland erop, hij zou namelijk weer terug gaan naar huis. Ik heb daarna nog heel erg getwijfeld of ik wel een goede keuze had gemaakt om het uit te maken met C want J had het na 3 weken nog steeds niet uitgemaakt met zijn vriendin. Tot dat ik een smsje van hem kreeg dat hij het uit had gemaakt, ik was echt helemaal gelukkig en iets minder als 2 weken later kreeg ik dus ook wat met hem(dat is nu net iets meer als 2 weken geleden)
En toen kwam probleem 3 om de hoek kijken... hij woont 35 km verder op en voor mij is de enige manier om bij hem te komen met de trein en daar doe ik minstens een uur over.. hij heeft wel een brommer dus hij kan iets sneller bij mij zijn maar is ook niet echt erg makkelijk. al is hij vorige week wel voor het eerst bij mij thuis geweest en heeft hij ook kennis gemaakt met mijn ouders. Nou zou ik dit weekend naar hem toe gaan maar door mijn drukke weekend kon dat alleen op zondag middag op zich niet zo'n heel groot probleem. Maar je weet hoe dat gaat met die treinen, ze hebben altijd vertraging en als je net iets te laat weggaat en prima vertraging kan gebruiken om het nog te kunnen halen rijden ze ruim op tijd.. dus bij poging 1 had ik de trein gemist en een uur later (bij poging 2 dus) had ik helemaal niet door dat het zo laat was en zat ik dus nog thuis op de bank op het moment dat de trein wegging..... en van mijn ouders mocht ik niet nog een trein later nemen omdat ik dat veelste laat thuis zou zijn..
ik heb hem dat dus ook heel eerlijk gesmsd en gezegd dat het me echt super spijt dat ik niet kan komen vandaag. en zijn reactie was: 'Ok dan is het klaar ik wil het niet zo doen maar ja ik zie je nooit dus dit was de druppel het is uit'
Ik schrok hier echt van en ben ik er ook kapot van want dit is nooit mijn bedoeling geweest en ik weet echt even niet meer wat ik moet doen en hoe ik hier op moet reageren tegen hem....
Heeft iemand van jullie misschien ooit iets meegemaakt wat hier op lijkt?? ik zou graag willen weten wat jullie op zo'n moment zouden doen, misschien dat ik er iets aan heb (A)
in ieder geval bedankt voor het lezen

CalvinM

Re: waarom is liefde toch zo verwarrend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:33

Als je echt gek op hem was, dan was je naar mijn mening die trein echt niet vergeten. Dan had je er een kwartier van te voren gestaan. Daarnaast geeft je opmerking over het twijfelen of je er wel goed aan gedaan hebt om het uit te maken ook wel aan dat je op beide niet gek was. Als je echt gek op iemand bent, dan wil je niet meer met een ander zijn. Je weet dan dus altijd 100% zeker dat het de juiste beslissing was. Als je al opziet tegen het treinen, een uur is echt niet lang hoor! Dat heb je meestal graag voor je grote liefde over. Ik denk, dat je gewoon nog niet de juiste jongen tegen bent gekomen. Nu lijkt het even heel rot, maar over een paar weken ben je hem zo goed als vergeten. Jou tijd komt nog wel Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:48

Ja ik vind het idd ook een beetje een raar verhaal. Kijk, dat je even hebt getwijfelt of het wel de goede keuze was geweest is normaal, ik heb namelijk een beetje hetzelfde meegemaakt.
Had bijna 2 jaar met me ex en het ging al erg lang slecht tussen ons, toen had ik een jongen in de kroeg ontmoet (vriend van allebei me zussen) en van het een kwam het ander.. We hadden die avond dat ik hem had ontmoet gezoent. Daarna bleven we contact houden via sms, en een week erna had ik het uitgemaakt met me ex. Maar niet vanwege die jongen, ik was het namelijk allang van plan. Nu heb ik dus iets met die jongen, sinds 2 weken.

Maargoed, weer ff ontopic; Ik snap ook niet zo goed waarom je de trein dan heb gemist? Ik bedoel dat kan natuurlijk altijd maar ik zou er idd al een kwartier van tevoren hebben gestaan, en als ik hem zou missen zou ik gewoon de volgende nemen, hoelaat ook.. dan ben je maar ff bij elkaar, dat is wel ff.

Ik heb een beetje het idee dat J. ook nogal twijfelde of het wel de goede keuze was geweest, zoals op de manier waarop hij het uitmaakte bijv. Per sms is wel erg kinderachtig..

Maargoed, ik weet verder niet wat ik ervan moet zeggen. Probeer nog met hem te praten en leg het hem uit, wie weet komt het wel weer goed, zoniet; Geen hand vol maar een land vol met jongens Knipoog

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 15:56

allebei bedankt voor het lezen en jullie reactie
en ik had inderdaad veel eerder op het station moeten staan
maar moest thuis nog wat doen en dacht dat kan nog wel even voor dat ik weg moet
maar niet dus...
de treinen rijden hier maar 1x per uur, en ik had het ook niet erg gevonden als ik maar heel eventjes daar zou zijn maar ik ben nog maar 15 en mijn ouders vonden het te laat worden als ik nog zou gaan.
(voor wie het zich afvraagt J is 18)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:51

Ik denk idd dat je niet zo gek op hem bent als je denkt dat je bent... Je had die trein écht nooit gemist, als je stapel op hem bent... Mijn vriend woont 3 uur treinen van mij vandaan, en het liefst stond ik een half uur voor de trein ging al met mijn tasje op het station, stel je voor dat ik hem zou missen! Mijn ouders werden er gek van, maarja, ik was verliefd...

Ik zou het eerlijk gezegd ook helemaal niet leuk vinden als ik J was, ik mag aannemen dat hij zich er ook op verheugd had je te zien. Je bent nog zo jong, wie weet ben je helemaal niet toe aan een relatie en kun je er beter even mee wachten. Er komen namelijk best wat verantwoordelijkheden bij kijken, en je afspraken nakomen is er eentje van...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:08

Als ik het goed begrijp heb je dus twéé treinen gemist?
Ik zou ook ontzettend boos zijn op mijn vriend als hij 2 treinen zou missen, dan ga je je afvragen wil hij me wel zien als ie twee treinen mist.

Jou verhaal lijkt trouwens op dat van mijn vriend en een ex van hem. Die woonde ook uitelkaar [ nog een stuk verder dan bij jou] dat ging opzich best goed, tot dat zij een keer met de trein zou komen. En toen hij haar wou halen ze er niet was Verward hij gesmst en savonds pas gehoord dat ze alweer naar huis was omdat ze moe was. Toen had hij ook zoiets wat jou ex-vriend nu waarschijnlijk ook heeft. Van ja doei Doei! en heeft het ook via sms uitgemaakt[ niet de beste manier dat weet hij zelf ook, maar hij was zo boos/teleurgesteld]