Onzeker zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Onzeker zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 23:25

Zijn er hier meer meiden ook zo onzeker over vanalles en nog wat?
ik wordt er steeds depresiever van om het maar zo te noemen, mijn broer heeft hier ook heel erg last van en is hiervoor bij een psycholoog en ik moet zeggen hij is al behoorlijk zekerder en erg veranderd.

nu zou je zeggen ga er zelf ook heen maar dat durf ik dus echt niet Clown
Heb heel veel nare dingen meegemaakt in mijn leven al, kan me niet echt herinneren wanneer ik echt vrolijk was en blij met het leven (het is moeilijk te omschrijven hoe ik het bedoel)

Ben heel onzeker over mijn uiterlijk, had last van jeugdpuistjes mijn hele leven lang al, maar ben sinds kort aan de diane pil en het is al een stuk minder geworden.
Ben in 2 a 3 maand rond de 11 kilo afgevallen en weeg nu rond de 60 kilo
Maar toch ik durf niet goed met mensen te praten en al helemaal niet dichtbij mensen te staan of ze tijdens een gesprek recht in de ogen aan te kijken..
Ben altijd bang datze me misschien lelijk van dichtbij vinden ofzo (omdat ik mezelf dat ook vind ) ik zie alle maar dan ook echt alle onevenheden op mijn gezicht en ben bang dat mensen die dan ook zullen zien..

Ik gebruik geen make up ik vind het er dan helemaal niet uitzien gek genoeg, misschien zijn het de mensen in mijn omgeving ook die me onzeker maken door bepaalde opmerkingen ofzo niemand die nooit es zegt dat je er mag wezen ofzo..

Een heel verhaal maar vroeg me af of er hier meer mensen zijn die er last van hebben en hoe zij het oplossen Lachen

Armaris

Re: Onzeker zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:44

Ik heb het sinds kort ook mede omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam faalt(allerlei klachten) en heb zelfs striemen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:00

Ik ben ontzettend onzeker over alles en nog wat. Mijn uiterlijk valt nog wel mee, maar vooral in mijn doen en laten. Ik kan niets, en doe alles fout... Ik probeer mijn onzekerheid te verbergen, en dat lukt aardig, aangezien veel mensen mij zien als een zeker meisje met een grote bek, maar ondertussen...

Tja, wat doe je er aan.... Proberen jezelf te accepteren, makkelijker gezegt dan gedaan. Ik heb een aantal vrienden die mij wat kunnen opvangen en precies weten hoe ik ben. Dat is wel fijn. Maar ik ben ook geen prater. Mijn problemen, dus IK moet dan ook degene zijn die het oet oplossen.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:02

ik ben ook erg ontzeker Ja maar het gaat nu al beter Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:39

Ik ken het ook wel.
Er zijn dagen dat ik me 120 % (bij wijze van spreken) voel en het gevoel heb dat ik de wereld aankan, dat ik mezelf mooi vind en aanvaard. En dat anderen dat ook doen. Maar er zijn ook dagen dat ik over àlles onzeker ben; over wat ik moet aantrekken, over mijn haar, over mijn uitspraken, of ik de test wel kan, over spreekoefeningen en ga zo maar door. Dat je het gevoel hebt dat iedereen je lelijk vindt.. Zeer vervelend, wat doe je eraan? Ik ben wel wispelturig en heb veel last van stemmingswisselingen, dus het heeft daar ook wel mee te maken of ik zelfzeker (lekker in mijn vel, vrolijk) of onzeker ben. Bij mij vind ik het echt niet erg genoeg om naar een psycholoog te gaan, maar als jij merkt dat het zoveel verbetert bij je broer, waarom probeer je het niet eens? Lachen

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:48

Hier meld zich nog een onzekere aan...
Ik kan ook enorm wispelturig zijn, opdagen voel ik me echt goed, maar de meerderheid van de dagen voel ik me down, voel ik me als een slons..
Ik ben constant bezig met mijn figuur, zo heb ik een rare obsesie dat ik nooit kleren zal kopen die maat M-L (M zal ik enkel kopen als ik weet dat het merk kleine maten heeft) zijn of een broek van maat 40.
Dit is deels door mijn verleden, ik heb sport-anorexia gehad, ik ging dus overmatig gaan sporten dat het niet gezond was en mijn lichaam zijn eigen eiwitten ging opnemen. Ik moest toen stoppen met sporten en enkel nog paardrijden, plots kwam ik veel gewicht bij en sindsdien ben ik nog steeds gevoelig voor mijn gewicht.
Ik ben nog eens licht venitiaans blond(rost) dus en dat kan mij ook onzeker maken met momenten, en mensen hebben een heleboel vooroordelen over ons, zeker jongens heb ik al ondervonden...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:49

Ik heb dat met mijn uiterlijk heel erg.. En als ik onbekende mensen ontmoet.. Ben bang dat ik iets verkeerd zeg.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:58

Ik ben ook heel erg onzeker, niet echt over mijn uiterlijk, maar over mijn gedrag.
Dat ik niet iets raars doe of zeg ofzo.
Dan zie ik zo vaak vriendinnen van mij gewoon zo zeker zijn en gewoon alles zeggen en doen, en dan word ik nog onzekerder omdat ik dat gewoon niet doe. Zoals zomaar een andere vriendin omhelsen ofzo, bij sommige doe ik dat wel maar die weten ook precies hoe ik ben, maar andere daar durf ik het gewoon niet het klinkt misschien raar, want het is toch je vriendin.
Ik ben ook heel bang dat ik ze kwijt raak en dat wil ik echt niet!
Een paar van mijn vriendinnen weten ook dat ik dat lastig vind en die begrijpen het ook, en dat vind ik wel heel fijn Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:56

@ TS: ik ga je een PB sturen.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:22

Ik ben ook erg onzeker, eigenlijk over vrijwel alles. Net als fiekhe heb ik ook dagen dat ik mezelf accepteer zoals ik ben, maar andere dagen kan ik echt niets goed doen bij mezelf.

Net als jij heb ik ook lange tijd last gehad van jeugdpuistjes. Gelukkig is het bij mij ook door de Diane nu zo goed als weg, maar nog altijd heb ik een onzuivere huid en ook heb ik er littekens aan over gehouden. Ik snap ook echt helemaal wat je bedoelt, afstand houden als je met mensen praat zodat ze het maar niet zullen zien. Vreselijk! Maar echt, het wordt minder! Eerder stapte ik gelijk achter uit als iemand te dichtbij kwam, tegenwoordig zijn er zelfs dagen dat ik er bijna niet meer aan denk.

Helaas heb ik niet echt tips voor je, ik probeer er zelf ook nog hard aan te werken. Gewoon dingen doen die je eigenlijk niet durft of eng vindt. Zo durfde ik nooit te bellen omdat ik dan bang was dat ik iets verkeerds zei of zou gaan stotteren, maar door het vaak te doen heb ik er nu eigenlijk geen problemen meer mee. En probeer er met mensen over te praten! Misschien kan je een keertje voor een proefgesprek naar een psycholoog gaan of er met je broer over praten? Wellicht kan hij je wat tips geven om je wat zekerder te voelen.

Succes!!!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:27

ik ben ook erg onzeker, soms denk ik ik ben wel knap en mooi en dan maakt er weer iemand op me werk of buiten een opmerking dat ik lelijk ben en dan ben ik weer dagen van slag daardoor..

ook als ik langs hangjeugd moet ben ik onzeker,, bang dat ze wat gaan roepen terwijl ik veel ouder ben...

gelukkig word het bij mij qua praten met mensen veeel minder ( gister op horse event mijn record 20 spontane praatjes met vreemde mensen) maar over uiterlijk ben ik nog te onzeker

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:58

Ik ben ook erg onzeker, en zit altijd erg met de opmerkingen van andere. Ik krijg niet echt negatieve opmerkingen, als iemand een opmerking maakt is dat als grap bedoeld, maar daar trek ik me erg veel van aan en kan er dan echt dagen lang mee zitten. Ik probeer ook altijd erg zeker over te komen, en dat lukt me ook aardig, dus mensen zien dat niet snel. Ik word niet gepest of iets dergelijks, maar durf niet eens in me eentje naar school te fietsen, of iets halen voor me moeder bij de winkel, noem maar op..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:49

Ik zeg toch; ga naar een psycholoog. Als het niet bevalt kun je zo ermee stoppen Knipoog
Of ga cursussen doen.. cursus zelfvertrouwen bijv..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:56

Essssss schreef:
Ik ben ook erg onzeker, en zit altijd erg met de opmerkingen van andere. Ik krijg niet echt negatieve opmerkingen, als iemand een opmerking maakt is dat als grap bedoeld, maar daar trek ik me erg veel van aan en kan er dan echt dagen lang mee zitten.

Hier heb ik ook heel lang meegezeten.. Als iemand wat zei, en het hoefde niet eens negatief te zijn.. Dan bleef ik er dagen of weken meezitten.. Maarja heb heel veel aan mijn instelling gedaan; Niet heel de wereld hoeft mij aardig, leuk te vinden.. Of het met mij eens te zijn.. En voortaan als iemand mij kritiek geeft dan doe ik er wat mee of gaat het het ene oor in en weer uit..

Het enige waar ik me eigen overheen moet zetten is faalangst.. Heb het nu op dit moment heel erg, wil heel graag weer wedstrijden op gaan pakken.. Maar ik durf het echt niet.. Ach gut

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:45

Er zijn ook cursussen om met je faalangst om te gaan.. Misschien een tip.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:07

Jaa heb vroeger een begeleider gehad; en dat heeft toen heel erg geholpen.. Had toen heel erg problemen op school met toetsen.. En heb toen een vertrouwenspersoon gekregen en dat heeft echt ontzettend geholpen!

Maar met die wedstrijden.. Ik kan me er maar niet overheen zetten...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:34

Ik ben soms ook behoorlijk onzeker.
Denk dat iedereen dat ook wel is.