VMBO diploma, nu nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

VMBO diploma, nu nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 13:37

Hoi, Is het mogelijk nu nog mijn VBMO diploma te gaan halen? Ik bedoel, Ik ben nooit verder gekomen dan de 2de klas, toen ik van school gehaald werd door de leerplichtsambtenaar.. Hoe en wat ga ik liever niet over uit Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben 22.. Is er nog een mogelijkheid van mij in te halen wat ik gemist heb en alsnog mijn VMBO te halen ?
(sorry, ik heb zoekfunctie gebruikt, kon niets nuttigs vinden. Is dit wel zo, mag het topic gerust op slot Lachen )

Manonx

Re: VMBO diploma, nu nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:39

dat kan wel, ik doe nu het Vavo in Alkmaar op het Horizon College..
Ik heb nu een vrouw/meisje van 27 bij mij in de klas zitten die doet het in 2 jaar, heeft vorig jaar 4 vakken gedaan en dit jaar doet ze dan weer 4 vakken, en ze zegt dat het haar wel heel goed bevalt!
ik probeer me vmbo diploma nu in 1 jaar te halen omdat ik maar 3 vakken heb, vorig jaar gezakt en had geen zin om nog een heel jaar op die school alles over nieuw te gaan doen, vandaar dat ik voor deze opleiding heb gekozen,
ik weet niet precies waar het allemaal nog meer kan, maar de mogelijkheid is er wel in ieder geval!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 13:42

Manonx schreef:
dat kan wel, ik doe nu het Vavo in Alkmaar op het Horizon College..
Ik heb nu een vrouw/meisje van 27 bij mij in de klas zitten die doet het in 2 jaar, heeft vorig jaar 4 vakken gedaan en dit jaar doet ze dan weer 4 vakken, en ze zegt dat het haar wel heel goed bevalt!
ik probeer me vmbo diploma nu in 1 jaar te halen omdat ik maar 3 vakken heb, vorig jaar gezakt en had geen zin om nog een heel jaar op die school alles over nieuw te gaan doen, vandaar dat ik voor deze opleiding heb gekozen,
ik weet niet precies waar het allemaal nog meer kan, maar de mogelijkheid is er wel in ieder geval!

Wat houd dat in dan? die "vakken" Is dat in princiepe hetzelfde "leerstof"als dat je krijgt in de 2e, 3de en 4e ?
Want ik mis dus de 2e, 3e en 4e...

En krijg je voor dit ook stufi?

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:15

dr zitten ook mensen bij mij, geef nu een voorbeeld bij bio..
die hebben dus miss alleen de 1e en de 2e gehad, maar op een lager niveau ofzo.. alle stof wordt behandeld die je voor het examen nodig heb, dus kan jij het ook gewoon doen, sommige hebben dus jaren geleden op school gezeten, maar hun school niet afgemaakt en gaan werken, krijgen ze er toch spijt van zegmaar dus doen ze het via deze manier, dus dat is dan allemaal grotendeels weg gezakt, maar het kan wel! Lachen

Studi zou ik even niet weten, ik kom daar namelijk nog niet in aanmerking voor dus dat zou je even moeten opzoeken of vragen daar kan ik je niet bij helpen Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:17

Manonx schreef:
dr zitten ook mensen bij mij, geef nu een voorbeeld bij bio..
die hebben dus miss alleen de 1e en de 2e gehad, maar op een lager niveau ofzo.. alle stof wordt behandeld die je voor het examen nodig heb, dus kan jij het ook gewoon doen, sommige hebben dus jaren geleden op school gezeten, maar hun school niet afgemaakt en gaan werken, krijgen ze er toch spijt van zegmaar dus doen ze het via deze manier, dus dat is dan allemaal grotendeels weg gezakt, maar het kan wel! Lachen

Studi zou ik even niet weten, ik kom daar namelijk nog niet in aanmerking voor dus dat zou je even moeten opzoeken of vragen daar kan ik je niet bij helpen Knipoog

Oke ik heb ze gebelt, de ib groep, als het een voltijd opleiding is (als ik dus iedere dag op school zit) Dan krijg ik wel Stufi.
Is het een voltijd ?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:24

Het is geen echte studiefinanciering Esther. Lachen
Je kunt in aanmerking komen voor verschillende tegemoedkomingen.

Ik krijg bijvoorbeeld de tegemoetkoming scholieren, omdat ik in de Ruttenregeling val. Ik ben 18 jaar en heb dus geen recht meer op kinderbijslag, maar volg wel nog onderwijs aan een middelbare school
[weliswaar ook een VAVO]. Ik kon gewoon invullen dat ik deelnam aan een voltijdsopleiding, terwijl ik maar zo'n 7 klokuren per week naar school ga.
Dit komt omdat ik nog ingeschreven sta op mijn oude middelbare school en deze school de vakken voor dit jaar uitbesteedt aan het VAVO.

Of en hoe je precies in aanmerking kunt komen voor de verschillende tegemoedkomingen, kun je vinden op de site van de IBgroep. Lachen
Succes meis!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:35

Wat Blinnii zegt klopt maar ze kunnen je op de VAVO ook verder helpen aangezien ze er natuurlijk ervaring mee hebben. Als er 1 in je buurt zit zou ik daar gewoon eens gaan praten.

Ik heb de havo op mijn 21e gehaald en ben nog steeds heel blij dat ik dat heb gedaan (ik kon maar niet aarden op mbo opleidingen). Ik heb in het 1e jaar zoveel mogelijk vakken gedaan en kreeg toen dus een vergoeding voor voltijd. Het 2e jaar was daardoor lekker rustig (dus veel werken) en je krijgt dan een vergoeding voor deeltijders. Ik geloof dat dat ongeveer 500 en een beetje was voor als je thuis woont. Een klasgenoot van mij had het zelf zo geregeld dat hij wel een ov kreeg, wat dus eigenlijk niet kan als scholier.

Diploma's worden tegenwoordig toch steeds belangrijker. Je kan je wel omhoog werken binnen een bedrijf maar als je dan ergens anders gaat solliciteren willen ze toch vaak een papiertje zien. Ik zou het dus wel proberen als ik jou was. Succes in ieder geval.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:36

heb niet alle reacties gelezen dus misschien is het al gezegd,
maar je kan denk ik beter een 21 plus toelatingstest doen voor een MBO bijvoorbeeld, dan hoef je niet eerst vmbo te doen.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:38

Het ligt eraan of je dus alle vakken doet, heel het vavo bij ons heeft standaard vrijdag vrij, en sommige mensen bij mij in de klas die zitten echt van half 9 tot half 6 op school.. en ik doe maar 3 vakken, dus zit wel 4 dagen op school maar ben elke ochtend vrij
het ligt er dus aan wat je doet Knipoog

@ Marigold, dan heb je toch nog geen diploma? en die wil ze juist hebben Lachen als ik het goed begrijp tenminste?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:45

Marigold schreef:
heb niet alle reacties gelezen dus misschien is het al gezegd,
maar je kan denk ik beter een 21 plus toelatingstest doen voor een MBO bijvoorbeeld, dan hoef je niet eerst vmbo te doen.

ik heb al mbo diploma's Clown

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:45

na je mbo mag je ook gewoon instromen op hbo etc en hoef je toch geen middelbare school diploma te hebben?

Volgens mij geven ze ook dit soort "inhaal"opleidingen bij davinci's. http://www.davinci.nl

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:49

Ja waarom wil je een vmbo diploma als je al mbo diploma's hebt?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:40

Misschien omdat ze graag een andere MBO richting wil gaan doen. Lachen
Of gewoon voor haar eigen gevoel, het is toch lekker om alsnog je middelbare schooldiploma te hebben.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:45

Ik vraag me toch echt het iddee er achter dan af waarom je als je MBO diploma's heb nog een middelbaar diploma wil hebben.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:49

Middelbaar school diploma lijkt me een beetje 'overbodig' als je al over mbo-diploma's beschikt om heel eerlijk te zijn. Wat is precies je bedoeling ermee?

Voor solliciteren vragen ze eigenlijk nooit om middelbare school diploma's aangezien er vanuit gaan dat je die wel hebt als je je mbo/hbo/wo hebt (wat dus niet zo hoeft te zijn Haha! ).

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:53

Ik vraag me ook af waarom je je vmbo nog gaat halen..
Maar in ieder geval, ik heb ook de VAVO gedaan, en bij ons was het toch écht zo dat je minimaal in de 3e hebt moeten zitten (dat je óf bijv. je examens niet hebt gehaald, óf dat je voor de 2e x bleef zitten van de 3e naar de 4e)
En nee, je krijgt geen stufi..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 07:13

Waarom zou je nog je VMBO diploma gaan halen als je al een MBO diploma heeft? Hooguit als je VWO hebt gedaan en je gaat naar de universiteit vragen ze nog een kopie van je cijferlijst om bijvoorbeeld een vrijstelling voor wiskunde te krijgen, maar verder vraagt nooit iemand naar je middelbare schooldiploma als je vervolgdiploma's hebt.

Nog nooit heeft iemand naar mijn havo diploma gevraagd, behalve dan toen ik naar het HBO ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:54

Kan je doen, ik zit nu op het vavo, er zit een meisje van 22 bij mij in de klas (4havo) een vriend van mij is bijna 24 zit in het examenjaar, dus als je het echt wilt zou ik het doen... Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:28

Tsja me vmbo diploma halen omdat ik dat zelf wil natuurlijk. hoe overbodig iedereen dat ook vind omdat ik al mbo heb, MAakt niet uit ik wil het gewoon voor mijzelf. Ik mis gewoon een hoop, ik ben dyslecties, ik kan niet rekenen, dat soort dingen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:24

Ik zit ook op VAVO en daar zijn best veel oudere mensen die toch nog hun diploma willen. Volgensmij kan 3 en 4 trouwens wel in 1 jaar.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:00

Op heel veel college's kan je het gewoon doen... ik zou gewoon eens informerenbij een school bij jou in de buurt! je zou m ook in 1 jaar kunnen doen geloof ik.....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:02

Ja hoor, dat zou heel goed kunnen.
Je zou kunnen informeren bij het Zadkine, in Spijkenisse bijvoorbeeld.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:03

Loose schreef:
Ik zit ook op VAVO en daar zijn best veel oudere mensen die toch nog hun diploma willen. Volgensmij kan 3 en 4 trouwens wel in 1 jaar.

Sorry, maar ik moet hier echt heel erg om lachen Tong uitsteken

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:07

je hebt het vavo in den haag.
Dat is volwassenen onderwijs.
Ik weet neit of het ook op vmbo niveau is, maar volgens mij wel! dat zijn een paar dagen in de week les,

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:10

Liesje89 schreef:
Loose schreef:

Sorry, maar ik moet hier echt heel erg om lachen Tong uitsteken

Haha niet in de zin van 65+'ers enzo hoor. Clown
Maar gewoon ouder dan de meeste mensen op de middelbare school. Vork