bijna ongeluk, ben me rot geschrokken!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

bijna ongeluk, ben me rot geschrokken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 11:25

Ik reed net op de snelweg, was rustig dus reed met een gangetje van 120\130 op de rechter rijbaan.
Komt opeens over de middelste rijbaan een vrachtwagen voorbij, althans dat dacht ik. (dacht nog goh die rijd ook flink door voor een vrachtwagen)
Maar terwijl hij naast me rijdt gaat ie opeens zonder richtingaageven ofzo opeens naar rechts, en ja daar reed ik!! Hamer

Mijn eerste reflex was vol in de remmen maar dat help natuurlijk niet, hij kwam op mijn rijstrook dus volgende reflex was stuur omgooien en de vluchtstrook op, maar de weg was nat dus mijn auto slipte weg, godzijdank heb ik een aantal slip en driftcursussen gedaan zodat ik niet in paniek raakte maar mijn auto uit de slip kreeg. Kwam achterstevoren op de vluchtstrook zonder schade!!!
En wat een wonder dat er geen auto's achter me kwamen anders had ik die wel geraakt maar alles is heel!!! Nagelbijten / Gniffelen

Ben ff stil blijven staan, shakte over mijn hele lijf en toen auto gekeerd en verder gerden, vrachtwagen heb ik niet meer gezien.

Mijn hart zit nog in me keel als ik eraan denk... Wat voel je je dan klein en niettig naast zo'n vrachtwagen... En wat een sukkel is die schauffeur zeg. Hij moet me gezien hebben aangzien hij me eerst voorbij ging en toen pas naar rechts, en hij gaf ook geen richting aan anders had ik het wel gezien...
Ben echt zo geschrokken...

afwasborstel

Re: bijna ongeluk, ben me rot geschrokken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:27

Dan schrik je je idd helemaal rot. Hij zal wel hebben zitten bellen ofzo, soms letten die lui echt niet op en jij bent vergeleken met zo'n grote vrachtwagen helemaal niks in je gewone autootje... Ach gut

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:28

Kan me geloven dat je je dood schrok! Wow!
Al een geluk dat je zo'n cursus hebt gedaan, denk dat vele andere in jou geval er niet met zoveel geluk waren vanaf gekomen!
Knap opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:30

Denk niet dat hij je gezien heeft, anders was ie ook niet naar rechts gegaan..Denk meer dat hij gewoon niet zat op te letten en je later in zijn dode hoek zat.. waarshijnlijk ook niet zo goed in zn spiegels gekeken dus..
is echt schrikken joh!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:31

Pff schrikken zeg, echt geluk gehad. Wel vreemd van die chauffeur!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:32

wat verschrikkelijk schrikken zeg, gelukkig is het goed afgelopen Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:32

Het is tegenwoordig toch soms echt niet meer te doen met die asociale chauffeurs op de baan!
Heel knap en koelbloedig gereageerd trouwens! Maar het zal wel even serieus schrikken geweest zijn... bah

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:34

pfffft, dan schrik je je inderdaad rot ja!
ik heb het wel eens zien gebeuren, vrachtwagen wisselt van strook en ziet niets. dat ging toen ook nog maar net goed...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:41

Jeetje dat is schrikken zeg, gelukkig ben je er goed af gekomen

Nickytje schreef:
Het is tegenwoordig toch soms echt niet meer te doen met die asociale chauffeurs op de baan!
Heel knap en koelbloedig gereageerd trouwens! Maar het zal wel even serieus schrikken geweest zijn... bah

Bedoel je de vrachtwagenchauffeurs?
Het is namelijk zo dat de meeste ongelukken waar vrachtauto's bij betrokken zijn veroorzaakt worden door de automobilist Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:43

Ooh ik weet hoe dat gevoel is, je hart zit je in je keel.
Ik had dinsdag bijna een kleuter onder de auto.

Ik hoorde paps aan de kant van de weg schreeuwen, ik kijk opzij zie ik een kleuter de weg op rennen (zijn paps liet van schrik de taart uit zijn handen vollen)
Ik vol op de rem.

Gelukkig heeft de auto van mams goede remmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:46

Jeetje, wat heftig!

Weet je van welk bedrijf de vrachtwagen was? Want dan zou ik toch even bellen en het hele verhaal vertellen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:48

Jeetje heftig!
Goed dat je zo reageerde Ach gut

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:49

Jeetje zeg dat is schrikken! gelukkig is er verder niks ernstigs gebeurd.
Mijn vader heeft ook een keer zoiets gehad....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:56

SAKKIA schreef:

Nickytje schreef:

Het is namelijk zo dat de meeste ongelukken waar vrachtauto's bij betrokken zijn veroorzaakt worden door de automobilist Knipoog

Je haalt de woorden uit mijn mond... al moet ik zeggen dat sommige vrachtwagens ook heel gevaarlijk kunnen rijden, maar meestal ligt de schuld bij de automobilist. (ik zeg niet gelijk in het geval van de TS)

@TS: maar hoe kwam het dat die vrachtwagen inhaalde dan? Over het algemeen kunnen ze niet harder dan 90 door een begrenzer.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 12:14

Linda1986, ik heb geen flauw idee, weet ook niet of het wel een Nederlandse vrachtwagen was. (misschien dat buitenlandse vachtwagen harder kunnen geen idee)
Ik weet nog dat ik dacht, die rijdt flink door voor een vrachtwagen en toen ging alles opeens heel snel.
Maar hij reed me eerst een stukje voorbij dus het moet me wel gezien hebben...
Voelde me echt zo klein...
schrik begint nu een beetje te zakken maar ik moet zo weer de snelweg op naar de paarden...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:16

Je schrikt je eigen echt bijna dood, ik weet t. Heb t zelf ook meegemaakt. Ik reed op de linkerbaan zon 120, netjes met de rest mee en reden ook nog een hoop autos achter me. Komt er in een keer een vrachtauto naar links zetten, ik vol in de remmen en rammen op mn toeter. T ging goed gelukkig, moest er niet aandenken wat er was gebeurd als de weg nat was geweest ofzo. Ik zat daarna trillend in de auto, mn hart ging tekeer. En natuurlijk geen pomp in de buurt. Later schrik je pas echt, heb na 5 min echt jankend in de auto gezeten. Was bijna op de ring van Adam trouwens, kom er zoiezo bijna nooit. Maar nu liever niet meer Bloos

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:16

SAKKIA schreef:

Nickytje schreef:

Ooooh, nee! Het was absoluut geen verwijt toe naar vrachtwagenchauffeurs hoor! Gewoon asociale chauffeurs in het algemeen.
En die merk ik idd ook heel erg vaak bij de gewone automobilist. Mijn excuses alvast dat het zo overkwam, was zeker niet de bedoeling!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:21

Dat is zeker schrikken.

ik ben vorig jaar februari in mijn auto aangereden. Loop nu nog bij de fysio. Iemand "zag mij over het hoofd" op een enorm overzichtelijk kruispunt!
Ging zo snel.. had eigenlijk niet door wat er gebeurde.
Uiteraard had die ander niets.. en ik ben al 1,5 jaar aan het kloten met mn lijf. :S
Wel schadevergoeding gekregen.. maar daar is mn pijn niet mee weg..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:25

Nee geeft ook niet hoor, maar ik wou voorkomen dat het zo'n topic werd waar de vrachtwagenchauffeur helemaal de grond in geboord zou worden Knipoog

TS, ik kan me heel erg goed voorstellen dat je heel erg geschrokken bent en me ook voorstellen dat je er aan niet aandenkt om dan te kijken van welk bedrijf de vrachtauto is.
In jouw geval had ik namelijk denk ik ook gebeld met het betreffende bedrijf Ja
Buitenlandse auto's (n.m. oostblok) zijn vaak niet begrenst en die komen hier ook steeds vaker Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:30

Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar goed dat je niet in paniek raakte, en er geen auto's achter je reden. Wel erg vervelend van zo'n chauffeur.

Lijkt mij ook dat ie je wel gezien heeft. Ik zou inderdaad ook maar eens naar het bedrijf bellen, weet alleen niet of het veel zin heeft.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:31

Ja wel hoor. Werkgevers zijn helemaal niet blij met zulks gedrag van hun chauffeurs

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:37

Nee oké, maar vaak genoeg wordt er ook niks aan gedaan. Helemaal niet als het een groot bedrijf is. Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:43

das knap stuurwerk! Afgod OK dan!
dat je daar nog aan denkt zeg in zo'n situatie, zat mensen die verstijven en niks meer doen.
Is de vrachtwagen wel gestopt?

niet dus.... nummerbord niet gezien zeker?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:27

Zonnebloem schreef:
Linda1986, ik heb geen flauw idee, weet ook niet of het wel een Nederlandse vrachtwagen was. (misschien dat buitenlandse vachtwagen harder kunnen geen idee)
Ik weet nog dat ik dacht, die rijdt flink door voor een vrachtwagen en toen ging alles opeens heel snel.
Maar hij reed me eerst een stukje voorbij dus het moet me wel gezien hebben...
Voelde me echt zo klein...
schrik begint nu een beetje te zakken maar ik moet zo weer de snelweg op naar de paarden...

Zo, maar je hebt wel geluk gehad!! Eng hoor, maar gewoon doorzetten naar de paarden Knipoog
Ik wil ook nog steesd zo'n slipcursus doen.

hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:46

Het is voor jou heel erg vervelend.

Maar als jij in zijn dode hoek rijdt dan zie je het echt niet. Ook ik heb het met de lesvrachtwagen gelukkig zitten daar meer spiegels op.

En dan als nog een vrachtwagen die 120 rijdt? Dat komt bijna niet voor omdat ze begrensd zijn op 89km/h.

WEet jij zeker dat jij 120 reed?