Hallo,
Misschien dat iemand op Bokt hier ervaring mee heeft of weet welke rechten ik heb opgebouwd.
Het zit zo: 3 maanden geleden ben ik (na een jaar ergens anders te hebben gewerkt) opnieuw bij mijn oude werkgever begonnen.(het betreft hier een baan tussen de paarden)
Hij heeft mij netjes mijn eerstedag verklaring en loonbelastingformulier laten tekenen, tot zover is er nog niks aan de hand.
Na 1,5 maand kon ik een huis huren en had daarvoor voor de makelaar een werkgeversverklaring nodig,ik belde hierover mijn baas en die vertelde mij doodleuk dat ik (en iedereen die daar werkte) geen contract zou krijgen. Alleen nog een oproepcontract.
Aangezien ik gemiddeld wel 5 dagen á 8,9 uur per dag daar werk en ook veel met jonge paarden werk vraag ik me nu wel af wat mijn rechten zijn (wat als ik nu ziek wordt of ik krijg tijdens mijn werk een trap van een paard?)
Is mijn baas mij verplicht na zoveel gewerkte uren een contract oid te geven?
Ik heb trouwens nooit iets meer dan mijn loonbelastingverklaring getekend en heb ook zeker nooit iets als een oproepcontract getekend.
Ik krijg wel netjes elke maand mijn loonstrookje thuisgestuurd (ik werk daar nlk niet zwart)
Wie kan mij hier mee helpen? alvast bedankt