contract???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valine

contract???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:25

Hallo,
Misschien dat iemand op Bokt hier ervaring mee heeft of weet welke rechten ik heb opgebouwd.

Het zit zo: 3 maanden geleden ben ik (na een jaar ergens anders te hebben gewerkt) opnieuw bij mijn oude werkgever begonnen.(het betreft hier een baan tussen de paarden)
Hij heeft mij netjes mijn eerstedag verklaring en loonbelastingformulier laten tekenen, tot zover is er nog niks aan de hand.
Na 1,5 maand kon ik een huis huren en had daarvoor voor de makelaar een werkgeversverklaring nodig,ik belde hierover mijn baas en die vertelde mij doodleuk dat ik (en iedereen die daar werkte) geen contract zou krijgen. Alleen nog een oproepcontract.
Aangezien ik gemiddeld wel 5 dagen á 8,9 uur per dag daar werk en ook veel met jonge paarden werk vraag ik me nu wel af wat mijn rechten zijn (wat als ik nu ziek wordt of ik krijg tijdens mijn werk een trap van een paard?)
Is mijn baas mij verplicht na zoveel gewerkte uren een contract oid te geven?

Ik heb trouwens nooit iets meer dan mijn loonbelastingverklaring getekend en heb ook zeker nooit iets als een oproepcontract getekend.
Ik krijg wel netjes elke maand mijn loonstrookje thuisgestuurd (ik werk daar nlk niet zwart)

Wie kan mij hier mee helpen? alvast bedankt

Thirsa_

Re: contract???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:07

je hebt dus nooit een contract getekend begrijp ik?
Als er geen schriftelijke arbeidsovereenkomst is (binnen een maand na aanvang van de werkzaamheden) ben je voor onbepaalde tijd in dienst.

Wat betreft een nul-uren contract; als jij gedurende een aantal maanden (minimaal 3) op regelmatige basis arbeid verricht (min. 20 uur per maand) kun je een contract voor een vast aantal uren claimen.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 18:16

ik heb idd nooit een arbeidsovereenkomst getekend en mijn baas is er verder ook nooit over begonnen,behalve die keer aan de telefoon.
Hoe zit het dan als hij mij zou willen ontslaan? kan dat nu zomaar van de één op andere dag of heeft hij een opzegtermijn naar mij toe? (andersom natuurlijk ook)

Ik heb het er wel eens met hem overgehad en hij beweerd dat je voor een oproepcontract geen handtekening nodig hebt.
Tja, ik zou toch graag weten op wat ik recht heb nu ik gemiddeld toch 5 á 6 dagen per week daar werk.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:56

Hij kan jou niet zomaar ontslaan, als hij dat wil doen heeft hij een aantal opties;
- vaststellingsovereenkomst, dit is met wederzijds goedvinden en als jij daar niet mee akkoord gaat kan hij nog;
- een ontslagvergunning aanvragen bij het CWI
- ontslag aanvragen bij de kantonrechter.

Dat je geen handtekening nodig hebt voor een oproepcontract is écht onzin hoor Haha! Haha!