Heb jij dat nou ook, toeval of?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Heb jij dat nou ook, toeval of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 07:42

Jaja, hier ben ik weer. Haha, ik was me laatst aan het bedenken dat er best veel dingen toevallig gebeuren bij mij en er zullen vast wel mensen zijn die het herkennen!

Vaak als een vriendin van mij, is echt een bepaalde vriendin zegt van, ik ga dalijk weg en dan ben ik straks terug; dan krijg ik in een keer een tijd in mijn hoofd. Laatst was dat 3.00. Ik was bezig op de computer, en promt om 5 op drie is ze weer op msn.

Mijn stiefzus was aan de telefoon aan het praten, en op het moment dat ze zei van; Ik ga dalijk naar de kermis; kreeg ik de tijd negen uur door. En ja hoor, vervolgens zegt mijn stiefzus;; Om negen uur zal ik wel daar zijn.

Vaak als ik denk aan die bepaalde vriendin ( niet altijd) komt ze in een keer online, en soms is dat ook met andere mensen.

En heb dat wel vaker met haar of mensen die in de buurt zijn. Ik ben beniewd of er nog meer mensen zijn die dit hebben?

CM_

Re: Heb jij dat nou ook, toeval of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:44

Telepathie heet dat Knipoog

En ja dat hebben best veel mensen. Meer dan veel mensen zullen willen toegeven haha.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 07:51

crossmonster schreef:
Telepathie heet dat Knipoog

En ja dat hebben best veel mensen. Meer dan veel mensen zullen willen toegeven haha.

Dus dat is het woord; ik wou al niet zo ver gaan. Knipoog

Vind het wel cool, haha.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:07

Iedereen heeft het eigenlijk in zich, alleen de meeste mensen sluiten zich ervoor af, omdat ze er niet in geloven.

Er zijn veel boeken over geschreven, onder andere de roman : De celestijnse belofte.

Misschien leuk om er eens wat meer over te lezen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:08

crossmonster schreef:
Iedereen heeft het eigenlijk in zich, alleen de meeste mensen sluiten zich ervoor af, omdat ze er niet in geloven.

Er zijn veel boeken over geschreven, onder andere de roman : De celestijnse belofte.

Misschien leuk om er eens wat meer over te lezen.

Inderdaad, daar ga ik me eens in verdiepen! Dankjewel! Haha!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:08

ik heb daar ook last van, maar dan iets erger dan jij. ik weet bijvoorbeeld ook ongeveer waneer een huisdier van iemand overlijd (zit er soms 1 dag naast) En vaak weet ik ook wanneer de telefoon gaat, dan zit al met het ding in me handen en bij het groene knopje Knipoog
Eerst vond ik het echt super eng maar je went er wel aan hoor. Ik denk dat ik er ook is over ga lezen. Is wel vet!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:29

Telepathie is een klein onderdeel van de paranormale gave die iedereen wellicht heeft, alleen de één staat er meer open voor dan de ander.
Sommigen hebben er ook meer een natuurlijke aanleg voor, maar je kunt het ook verder gaan ontwikkelen.
Af en toe wordt je er gewoon van bewust door dit soort dingen, niks engs aan en de dood normaalste zaak van de wereld.
Weet niet beter dan dat ik het heb, alleen soms krijgt het zulke vage namen en moet het zo bijzonder zijn, terwijl ik denk niks aparts aan hoor.
Alleen negeer ik het vaak, omdat ik anders horendol wordt van de informatie die ik toegespeeld krijg.
Als kind zijnde kunnen we het allemaal, dan vergeten we het en komt het op een bepaalde leeftijd weer naar boven en sommigen blijven zich ervan bewust en anderen doen er niks mee.
Meestal gebeurt dat om de 7 jr ongeveer.
Tot je 7e levensjaar is het dood normaal dat je het hebt, dan ben je het even kwijt rond 14jr speelt het weer even op en denk je van das apart alleen ga je puberen en anderen dingen onderzoeken dan rond je 21e ga je er anders naar kijken en kun je er meer mee bezig gaan etc.
Ontwikkeling van de chakra's is dat.
Maar sommigen 'hebben' het meteen en zijn zich er niet zo erg van bewust, het is gewoon een deel van hun leven en weten niet beter totdat ze er bewust van worden wanneer iemand het een naam geeft.

Celestijnse Belofte, van James Redfield is wel een leuk boek om mee te beginnen, daarna het Tiende Inzicht van dezelfde schrijver en zo ineens zit je op een pad en gaat het balletje rollen en kom je nog veel meer van dat soort interessante boeken tegen.
Hartstikke leuk! Ja

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:40

@Miska
Ik heb bij mijn oudste dochter wel eens voor een raadsel gestaan omdat zij dingen al "wist". Vond dat wel griezelig.

VB. Haalde haar uit de creche, zijn 2 routes, volgde route 1, zij wilde andersom want er lag iemand met bloed op zijn hoofd op de grond. Op dat moment dacht ik groot fantasie vermogen. Totdat we bijna bij huis waren, fietser had ongeluk gehad, hoofd op troittoir, heeft het niet overleefd.

Op de vraag hoe ze dit dan wist, reageerde ze heel verbaasd, wist jij het niet dan?

Nou ik erover nadenk, hoor ik al jaren geen "fantasieverhalen" meer.

Ben benieuwd of het over een aantal jaar weer terugkomt, hoop het eigenlijk niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:43

Doe de test op RTL4.nl voor het zesde zintuig Knipoog Ik scoorde dramatisch slecht... dus voor mij is dat niets... maar wellicht is het voor jouw een test voor toeval of niet..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:12

Heb dat soort dingen ook Ja

Is normaal, veel mensen hebben het Lachen Wel handig trouwens Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:20

Ik geloof die progamma's als het zesde zintuig niet. Ik denk dat iedereen het wel heeft, alleen veel mensen het niet willen erkennen in angst wat voor info ze kunnen krijgen en hoe anderen daarop reageren.
Ik merk dat ik veel dingen instinctief aanvoel. gedragingen en gevoelens van anderen.
Soms zie ik dingen, maar weet voor mezelf niet wat het precies is. Ik ga me er niet voor afsluiten maar ben er wel voorzichtig in.
De celestijnse belofte ken ik alleen van film, heb het eergisteren weer gezien. Ik denk dat ik de boek ook ga lezen, vind het erg mooi en intrigerend.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:13

pri_lady schreef:
@Miska
Ik heb bij mijn oudste dochter wel eens voor een raadsel gestaan omdat zij dingen al "wist". Vond dat wel griezelig.

VB. Haalde haar uit de creche, zijn 2 routes, volgde route 1, zij wilde andersom want er lag iemand met bloed op zijn hoofd op de grond. Op dat moment dacht ik groot fantasie vermogen. Totdat we bijna bij huis waren, fietser had ongeluk gehad, hoofd op troittoir, heeft het niet overleefd.

Op de vraag hoe ze dit dan wist, reageerde ze heel verbaasd, wist jij het niet dan?

Nou ik erover nadenk, hoor ik al jaren geen "fantasieverhalen" meer.

Ben benieuwd of het over een aantal jaar weer terugkomt, hoop het eigenlijk niet.

Leuk verhaal! Ja
Niet dat de fietser gestorven is, maar het principe dat je dochter dit wist.
Klinkt een beetje als van de film The Sixth Sense, met die ene scene dat de dode fietser naast de auto staat.
Dat het jochie dat ziet en aan moeders verteld.
Moeders ook helemaal freaked out! Tong uitsteken

Programma's als Het zesde zintuig, Char het medium en die Derek nog wat (babyfluisteraar), zijn op zich wel leuk, maar niet erg benoemenswaardig.
Vooral Het zesde zintuig vind ik een beetje jammer dat het zo in competitie drang gemaakt is.
Wie is er beter?
Zo dom! Frusty
Iedereen bezit wel iets en de 1 is gewoon beter in dit en de ander in dat.
Blijkt wel weer dat we in een maatschappij leven die erg prestatie gericht is en daar onze beoordelingen op maken....
Beetje jammer.
Char is wel een leuk mens, maar melkt het ook uit en wordt er financieel ook beter van en die Derek ken ik niet zo goed verder, schijnt ook erg goed te zijn.
Heb eens op Char haar site gekeken, een reading via de mail was om en nabij 200 dollar!!! Verward
Dan help je mensen... maar dan heb je ook wel lef!

De film van de Celestijnse Belofte is ook wel erg mooi, maar lang niet zo gedetailleerd als het boek.
Niet te vergelijken, mooi gedaan alleen ik vond m beetje te ... ja weet het woord even niet, jammer dat het in zo'n korte tijd verfilmd is.

Zo zijn de films, What dreams may come, What the bleep do we know, An Inconvenient Truth, The Secret, Conversations with God, The Serious Business of Happiness presents Living Luminaries ook allemaal erg boeiende films.
Staat allemaal met elkaar in verbinding en zo heb je nog tal van andere films die een onderliggende boodschap hebben.
Zoals bijvoorbeeld, The Neverending Story, Labyrinth, Lord of the Rings, alle fantasie films wel.

Als je zelf maar lekker nuchter blijft en niet te 'zweverig' wordt, kun je zoveel wijsheid halen uit alle dingen die je tegenkomt.
Dat maakt het leven ook zo leuk.
Zo zijn paarden ook erg telepatisch en bijzonder spiritueel ingesteld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:32

pri_lady schreef:
Leuk verhaal! Ja
Niet dat de fietser gestorven is, maar het principe dat je dochter dit wist.
Klinkt een beetje als van de film The Sixth Sense, met die ene scene dat de dode fietser naast de auto staat.
Dat het jochie dat ziet en aan moeders verteld.
Moeders ook helemaal freaked out! Tong uitsteken

Programma's als Het zesde zintuig, Char het medium en die Derek nog wat (babyfluisteraar), zijn op zich wel leuk, maar niet erg benoemenswaardig.
Vooral Het zesde zintuig vind ik een beetje jammer dat het zo in competitie drang gemaakt is.
Wie is er beter?
Zo dom! Frusty
Iedereen bezit wel iets en de 1 is gewoon beter in dit en de ander in dat.
Blijkt wel weer dat we in een maatschappij leven die erg prestatie gericht is en daar onze beoordelingen op maken....
Beetje jammer.
Char is wel een leuk mens, maar melkt het ook uit en wordt er financieel ook beter van en die Derek ken ik niet zo goed verder, schijnt ook erg goed te zijn.
Heb eens op Char haar site gekeken, een reading via de mail was om en nabij 200 dollar!!! Verward
Dan help je mensen... maar dan heb je ook wel lef!

De film van de Celestijnse Belofte is ook wel erg mooi, maar lang niet zo gedetailleerd als het boek.
Niet te vergelijken, mooi gedaan alleen ik vond m beetje te ... ja weet het woord even niet, jammer dat het in zo'n korte tijd verfilmd is.

Zo zijn de films, What dreams may come, What the bleep do we know, An Inconvenient Truth, The Secret, Conversations with God, The Serious Business of Happiness presents Living Luminaries ook allemaal erg boeiende films.
Staat allemaal met elkaar in verbinding en zo heb je nog tal van andere films die een onderliggende boodschap hebben.
Zoals bijvoorbeeld, The Neverending Story, Labyrinth, Lord of the Rings, alle fantasie films wel.

Als je zelf maar lekker nuchter blijft en niet te 'zweverig' wordt, kun je zoveel wijsheid halen uit alle dingen die je tegenkomt.
Dat maakt het leven ook zo leuk.
Zo zijn paarden ook erg telepatisch en bijzonder spiritueel ingesteld.

Dat valt mij ook op, hoe spiritueel en telepatisch paarden kunnen zijn!
Lees nu al een tijd de boeken van linda kohanov (stond een artikel in de bit van oktober) en veel dingen vind ik zo ontzettend sterk om te lezen wat de persoonlijke ervaringen zijn van mensen met paarden.
lort enz films vind ik niks te maken hebben met de telepathie enzo. Het zesde zintuig vind ik een echte voorbeeld van zoveel mogelijk kijkcijfers halen.
Derek vind ik zelf erg goed, vooral dat spontane erin, de uitleg over kinderen enzo.
Char vind ik ook wel goed, maar het word helemaal uitgemelkt.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:36

Met mijn beste vriendin heb ik wel heel erg vaak dat we op dezelfde moment exact hetzelfde zeggen.
Niet ongeveer, maar bv een hele zin met dezelfde woorden in Nagelbijten / Gniffelen
Soms gebeurt het ook op msn, dat we hetzelfde typen. Of ik neem m'n gsm in mijn handen, gewoon om te kijken hoe laat het is,
en dan komt er opeens een smsje.
Het komt ook vrij vaak voor dat we op dezelfde moment hoofdpijn hebben, of ons om geen specifieke reden wat minder voelen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:41

Ik heb dat met polisnummers.
Ik wer op een verzekerings maatschappij en als een klant mij beld,d an vraag ik het polisnummer.
Maar ik zit dan al met mijnv ingers boven de cijfertoetsen.
De klant zoekt het nummer op en ik zit bijna altijd met mijn vinger boven het goede cijfer (de eerste dan he)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:50

@ C_arola
Mooie boeken van Linda Kohanov! Ja

Paard als spiegel van de ziel is ook zo mooi, van Nanda van Gestel - van der Schel. http://paardenfluisteraar.com/

Op de adem van de wind, Mary Midkiff. http://www.cosmox.be/bestellen/op-de-ad ... 9044308464

Paardentaal, Henry Blake. http://www.cosmox.nl/bestel/paardentaal ... 9060848579

Ja, leuk is dat! Haha!
Dingen al weten voordat het gezegd is!
Ik had het vroeger heel veel met mijn moeder.
Die zei altijd : jij weet altijd wat ik denk!
Ze kon ook niks verstoppen, want ik vond het altijd omdat ik wist waar ze het neer had gelegd! Tong uitsteken
Heb het nog steeds wel, altijd als ze belt of wil gaan bellen en ik haar net voor ben, zegt ze : ik zat net aan jou te denken!
Klopt, dat heb ik gevoeld merk ik dan op! Nagelbijten / Gniffelen
Mijn vriendin altijd dr sleutels kwijt en ik hoefde er maar aan te denken en vond ze!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:02

Ik het dit soort dingen ook.

Ik weet bijvoorbeeld altijd hoelaat het is zonder
de tijd bij te hebben.

Mijn vriend en ik zeggen heel vaak precies hetzelfde op
hetzelfde moment. Of ik neem onderweg naar huis van mijn werk
bijvoorbeeld een film mee en dan komt hij dezelfde dag doodleuk
met dezelfde film aan zonder dat we ook maar een woord over
die film gesproken hebben.

Of dat we afspreken s'avonds samen boodschappen te doen
omdat dat gezelliger is en we dan allebei thuis komen met de nodige boodschappen omdat we er toch toevallig langs kwamen.

We zijn ook op huizenjacht en kwamen onderweg naar mijn
paard een bovenwoning tegen met een leuk balkonnetje.
Hij zei nog 'Dit zou een hele leuke woning zijn zo met
een balkonnetje en lekker centraal'.

De week erna zie ik bij de Super een advertentie hangen dat ze een huurder zoeken. Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:18

grappig gisteren nog een heel gesprek over gehad met een goede vriend die dit ook heeft en verdiept in dit soort zaken
hij had een boek, 13 manen..... ging over zonnezegels en dat soort zaken meer
hij deed berekeningen en ja ze klopte bij mij, heel apart...
ik voorspel dus smsjes.....ik hoor ze al terwijl ze er nog niet zijn en dan kijk ik op mijn mobiel en dan heb ik dus idd niks.....zodra ik de mobiel wegstop gaat mijn sms daadwerkelijk af....

zo weet ik ook al precies bepaalde dingen te voorspellen
bijv dat ik iemand ga tegenkomen (dan denk ik aan diegene)
of als er nare dingen staan te gebeuren....

overigens stel ik me er sinds kort erg open voor en bemerk dat t nu steeds vaker terug komt en zelfs bijna controleerbaar word
ik heb besloten me er dus meer in te gaan verdiepen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:03

Een keer heb ik dat ook met mijn moeder gehad. Ik kwam in de keuken en zong het zinnetje 'the heat is on' uit dat liedje.
Mijn moeder keek me stomverbaasd aan en zei: 'ik zit al een paar dagen met dat liedje in m'n hoofd'
En ik had het haar nog nooit horen zingen ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:18

Dat heb ik ook wel eens. Of dat ik denk; Hij gaat nu zeggen ..... en dan zegt diegene het ook. Nagelbijten / Gniffelen Best freaky soms. Maar ik moet er wel om lachen. *LOL*

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:19

Voorspellen, dat kan niemand natuurlijk. Alles wat gebeurd, gebeurd toevallig. Alleen sommige mensen geven een andere betekenis aan dan andere mensen.

Bv. Veel mensen hebben 'telepathie' momenten. Dat is berust op onbewuste zaken die in je hersenen afspelen, je neemt zoveel dingen in je op, onbewust. Veel meer dan de meeste mensen denken.

'Telepathie'. Meestal gebeurd dit bij mensen die elkaar goed kennen en beter elkaar kunnen inschatten. Ja, en dat heb ik dus ook erg vaak. Wat natuurlijk grappig is. Lachen

Ben de laatste tijd veel met psychologie bezig en dan sta je verbaast te kijken hoe complex je hersenen in elkaar zit.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:20

Ik geloof niet in toeval. Alles gebeurt met een reden. Ja

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:28

Ik heb het ook heel erg hoor. En dan voornamelijk met de mensen met wie ik veel omga in mijn omgeving. Zoals met mijn vriend. Ik hoef maar aan hem te denken en we zitten weer aan de foon(tijdens werktijd) Ook voel ik b.v. aan wanneer mensen iets hebben, ik wordt dan misselijk en vervolgens ga ik overgeven. Ik kwam erachter toen mijn lievelingstante naast mij zat. Toen kreeg ik het dus ook en toen zei ik van, je bent niet goed in je hoofd of wel? En daarna is ze doorverwezen na het ziekenhuis en kwam eruit dat ze een kwaadaardige hersentumor had en inmiddels is ze overleden, maar ze is nog steeds bij me.
ZO heb ik het ook bij mijn oma gehad en opa en ook nogeens bij mijn beste vriendin. Ik vond en vind het nog heel erg eng, maar ik blijf er wel open voor staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:36

Jorieke : dat denk ik dus ook , dat het 9 van de 10 keer meer goed inschatten van de ander is , dan telepathie.

Dat je veel met ze omgaat , hun dagindeling kent , dezelfde interesses hebt...waardoor je ook min of meer hun ritme in je hebt en op bepaalde momenten aan ze moet denken , omdat op die momenten ook voor hun iets actueel is. En dan denk je tegelijkertijd aan hetzelde.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:35

Ik heb er ook last van. Zo raar is het. Denk ik aan een telefoon, gaat de telefoon. Denk ik aan mijn vriend, belt, smst of krabbeld ie. Vraag ik me net af hoelaat ie op msn zal komen, komt ie ineens online. Enzovoort..