Wanneer gaat iemand te ver?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Wanneer gaat iemand te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:32

Ik zit met een probleempje.

Bij mij op school is er een congiërge die mij schijnbaar leuk vind en dat laat ie merken ook. Hij gaat bijv. op het raam tikken als ik s'ochtends binnen kom, schopt tegen m'n voet om gedag te zeggen en zegt dat ie me een lekker wijf/stuk/ding vind. Dit is vorig schooljaar al begonnen, toen was het nog niet zo heel erg, heb er toen ook verder geen aandacht aan geschonken. Toen ik maandag weer op school kwam hoopte ik gewoon dat het over was. Maar het word alleen maar erger. Iedere keer zegt ie wel iets. Als het druk is zoals in pauzes dan zegt ie niets. Maar ik stond vanmorgen voor de wc te wachten op een vriendin, en toen kwam die naar me toegelopen en zei dat ie me lekker vond etc. Ik begin me nu toch wel steeds ongemakkelijker te voelen zelfs zo dat ik iedere keer iemand meeneem als ik naar de wc moet of ik loop een eindje om. Alleen mijn vraag is, kan ik hier iets aan doen? Is dit erg genoeg om er melding van te maken? (ik zelf zit er behoorlijk mee dat het eigenlijk al de verkeerde kant op gaat, kan het er momenteel niet bij hebben)

Tooske

Re: Wanneer gaat iemand te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:33

Ik zou er idd gewoon melding van maken lijkt me niet fijn als je je op school niet prettig voelt.
En hij moest dat gewoon laten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:34

dit is erg genoeg!! ga meteen naar een leraar toe, en zeg ook tegen hem dat hij op moet houden, en negeer hem.. en ga er vooral niet in mee! ( bijv lachen, ookal vind je het niet leuk) ga naar een contactpersoon op school, en zeg het.. Echt, je kan beter er te vroeg bij zijn dan te laat...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:35

Ik zou dit toch ook zeker aan iemand melden hoor. Hij hoort zulke dingen helemaal niet te doen en te zeggen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:35

Je hoort je op school prettig te voelen zoals Tooske al zegt.
Dus niet twijfelen, gewoon een melding van maken. Dit mag niet! Het is niet gepast en hij heeft het recht niet!

Gewoon melden!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:40

melden voordat het echt nog erger word!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:53

Ik heb gehoord van iemand dat hij het ook bij meerdere meisjes doet. De meeste zijn trouwens meerderjarig want het is een MBO, maakt dat nog uit?

Ik heb een super leerlingbegeleider, dus ik vertel het wel aan hem. Alhoewel ik praten over dit soort onderwerpen vreselijk moeilijk vind...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:54

Gewoon melden, dit is ten eerste niet normaal en ten tweede ongewenst. Bovendien hoor jij je op je gemak te voelen op school en dat doe jij nu (naar wat ik kan oordelen) niet.

Het maakt trouwens wel uit dat hij dat bij meerdere doet. Des te meer klachten over zijn gedrag des te eerder/meer er tegen zijn gedrag wordt gedaan geloof ik?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:55

Absoluut melden meid!
Dit is zeer ongepast gedrag, school moet een plek zijn waar jij je prettig en veilig voelt en niemand zou zulke opmerkingen mogen maken Hoe oud je ook bent en wat voor opleiding het ook is, het kan gewoon niet! Hoe moeilijk het ook is, echt melden hoor! Ach gut

Op mijn middelbare school was er in de 1e ook een conciërge die gewoon te veel en veel ver ging. Die stond bijv. 's ochtends bij de poort te wachten en zei eens tegen mijn vriendin: 'Zo, vind je wel lekker zeker, lekker hard het stoepje op en dat zadel tegen je ... ' Te walgelijk voor woorden Misselijk Die man is ook ontslagen toen die dingen aan het licht kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:17

Op het moment dat jij je er onprettig bij voelt, gaat een ander te ver. En dat gaat 'ie. Ik vind dit echt zeer ongewenst gedrag, zéker voor iemand die op een school werkt.
Ik zou je echt willen adviseren om hier met bv je mentor over te praten.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:16

Ik zou het zeker melden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:28

Ik zou het niet melden , je bent toch geen klein kind , je kunt toch zelf wel tegen dat heerschap vertellen dat je zijn opmerkingen niet op prijs stelt en zeggen dat hij ermee op moet houden ?

Gaat hij dan nog door dan kun je alsnog wel gaan "klikken" Tong uitsteken

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:35

pmarena schreef:
Ik zou het niet melden , je bent toch geen klein kind , je kunt toch zelf wel tegen dat heerschap vertellen dat je zijn opmerkingen niet op prijs stelt en zeggen dat hij ermee op moet houden ?

Gaat hij dan nog door dan kun je alsnog wel gaan "klikken" Tong uitsteken

Ook al ben je geen klein kind meer, hij doet iets wat beroepsmatig niet geoorloofd is. En gaat daarmee dus buiten zijn boekje. En daar moet de school vanaf weten.

Ik zou dus zeggen dat je het wel moet melden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:38

Absoluut melden, meneer heeft duidelijke regels waarin hij zich moet houden en daar houdt hij zich niet aan.
Dit is zeer ongepast.

pmarena: misschien is zij wel dapper genoeg om het tegen die man zelf te zeggen, maar al die meiden die het niet durven zijn dan wel de dupe. Nu kun je er voor iedereen een eind aan maken Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:43

Iemand gaat te ver zodra iemand anders zich er niet fijn bij voelt. Deze congièrge gaat dus veel te ver!

Ik zou er zeker iets van zeggen. Tegen hem of anders tegen je mentor of een andere leerkracht waar je makkelijk tegen kan praten. Dit is gewoon echt seksuele intimidatie. Dat hij dat zelf ook weet, blijkt wel uit het feit dat hij de opmerkingen maakt als je alleen bent.

pmarena: een klacht indienen tegen seksuele intimidatie is wel wat anders dan klikken dat iemand zijn kauwgom nog heeft, terwijl dat niet mag in de les! Dit is geen klikken, dit is opkomen voor jezelf!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:59

Melding maken bij je directeur... En er bij vermelden dat je je er ongemakkelijk bij voelt en 'm probeerd te ontwijken vanwege z'n opdringerige gedrag

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:05

een school heeft altijd een intern vertouwenspersoon speciaal gericht op dit soort situaties. Naast het feit dat hij VER over de grenzen heen gaat, schaadt hij daarnaast zijn functie. Melding maken en hier niet alleen meeblijven rondlopen.,ondanks dat je volwassen bent is dit vaak een van de lastigste en situaties,omdat het zo vaag en woord-tegen-woord is,maarals niemand dit meld, word er nooit wat aan gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:07

op het moment dat jij je er onprettig bij voelt, gaat het te ver.
dus reden genoeg om naar je vertrouwenspersoon of mentor/mentrix te stappen Ja

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:07

Sexuele intimidatie! Melding van maken hoor! Dit hoort niet. Mannen moeten niet denken dat ze dit zo maar kunnen doen bij meisjes.
Op de werkvloer valt dit dus onder sexuele intimidatie met de bijbehorende sancties (berisping, ontslag e.d.)
Het lijkt mij dat dit ook op scholen geldt.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:09

Direkt melden! Dit mag een conciërge volgensmij niet eens doen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:24

MarloesRixt schreef:
Direkt melden! Dit mag een conciërge volgensmij niet eens doen.

Geen enkele man wat mij betreft! Clown

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:42

Ik zou het meteen melden. Een conciërge kan zijn baan hierdoor verliezen.
Als hij lekker een pedo wilt spelen, moet hij de concequentie maar ondergaan.
Jij moet je natuurlijk wel veilig voelen op school, anders gaan ook je prestaties eronder lijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:26

Prisca : juist ja , opkomen voor jezelf.

Niet naar de man in kwestie schaapachtig lachen , en dan bij een ander zielig gaan lopen doen.

Natuurlijk kun je hier prima melding van maken : hij mag het gewoon niet doen.

Maar iedereen brengt het nu zo van : laat een ander het maar voor je oplossen. Dat is toch idioot , dat je tegen de kerel zelf niks laat merken dat je zijn gedrag niet vind kunnen , maar bij iemand anders gaat "klikken" over wat hij doet , en dat die het dan voor je op moet gaan lossen.

Dat is geen volwassen gedrag. Dat die kerel zich niet fatsoenlijk gedraagt hoeft nog niet te betekenen dat je zelf ook raar moet gaan doen. Niet zo truttig hoor ! Lachen

Als je het zo nodig wilt melden dan is dat een prima keuze , maar niet met het idee om iemand anders jouw probleem op te laten lossen terwijl jij zelf niks laat merken.

Door dat soort acties krijg je namelijk JUIST als vrouw zijnde de naam dat we met z'n allen weerloze popjes zijn die zichzelf niet kunnen redden en daarvoor iemand anders nodig hebben.

Beetje zelfredzaamheid mag best hoor !

Niks tegen de kerel zelf zeggen is gewoon achterbaks . scheinheilig , ook al kan wat hij doet idd. echt niet door de beugel.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:30

zoiets heb ik ook gehad..

heeft je congiërge wel door dat jij dit niet leuk vind?
misschien bedoeld hij dit gewoon als een grapje!
ik zou gewoon bij de eerst volgende keer een goede opmerking plaatsen!
of je kijkt hem heel arogant aan en zegt dat hij normaal moet doen! laat in ieder geval duidelijk merken dat jij hier niet van gediend bent!
gaat het niet over, kan je altijd nog naar de leiding stappen Ja .
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 16-09-08 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:30

Ik zou daar zeker een melding van maken. Als concierge mag hij dit echt niet doen.
En inderdaad, maak 'm zelf ook duidelijk dat je dit gedrag onwenselijk vindt.