Mensen gaan er teveel van uit..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Mensen gaan er teveel van uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:21

dat ik het altijd opneem voor ze.
ik zal het even uitleggen, ik ben slechts 1.50 klein, maar op school is iedereen bang voor me want heb een muil van hier tot tokio, dit is overigens NIET gemeen, ik hou niet van pesten en mensen die met het K-woord schelden, ik zeg daar dan ook wat van en probeer het pesten in mn klas zo min mogelijk te dimmen. maar mensen schrikken er nogal van hoeveel volume er uit mij kan komen.

Nu heb ik 3 dinnetjes, één daarvan gaat er altijd vanuit dat ik haar bescherm. ze lokt het altijd uit en wacht tot ik haar ga dekken, ik was dat zat en vandaag was ik rustig en hield ik mn mond, ze begon weer iemand uit te dagen en hij gaf haar volle laag, en ik hield me mond waardoor zij in discussie moest met hem, en nog geen halve minuut later barst ze in tranen uit midden in de klas.

Nu bleef ze de hele pauze doorzeiken, ja en dit en ik haat hem en ik sla hem echt en zus en zo (lijkt wel de basisschool pfff) ik pak hem maandag etc. ze ging der vriend bellen en daar zielig doen. op een moment heb ik gewoon gezegd hou nou eens je mond over hem please zeg.

Ik ben ook met hem gewoon gaan praten hij zei: het was niet me bedoeling weetje, hij kan er ook niets aan doen dat ze bij een discussie gaat huilen.
ik heb ook gezegd doe gewoon rustig en laat haar met rust, hij heeft daarop gezegd geen probleem.

In het laatste uur zat hij voor me, opzich is het een lief gozertje gewoon hoor, maar ik hoorde de hele tijd psst psst, en ik kijk is ze propjes naar hem aan het gooien, waarbij hij mij aankijkt met vragende ogen zo van ja en nu?
ik heb zachtjes geschud maar ik weet niet wat ik hiermee moet. Ik wil niet dat mensen met mij omgaan omdat ik voor ze opkom, ik voel me dan ook behoorlijk gekwetst en weet even niet meer wat ik ermee aan moet.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? want ik heb haar al een paar keer gezegd laat het hou op met piepen maar ze gaat maandag der naaldhakken op zn teen zetten enz.

ter info: ik ben 19 en zit op het MBO ik ben de en na oudste. de rest is 17/18.
ik ga met iedereen leuk om zolang het maar niet gaat treiteren en zieken. Ja

ecyoj

Re: Mensen gaan er teveel van uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:25

hey dq(keek even bij actieve onderwerpen enzag dit)
lekker poedersuiker zeg
laat haar maar een tijdje dr eigen boontjes knappen (zo zeg je dat toch?)
kijken of ze dan nog je vriendinnetje wilt zijn. Ja tis wel hard. maar zo kom je er misschien achter.
Lekker makkelijk om jou elke keer te gebruiken.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:27

lekker negeren.. dan kom je achter de echte ware aard van vrienden.. ik ben precirs het zelfde.. neem geen blad voor me mond.. vreet iedereen op Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:30

niet mee bemoeien, zij lokt het zelf uit, dus mag ze het ook zelf opknappen denk ik dan..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:30

maarja, ze barsste vandaag dus al in tranen uit toen hij zei: wat is jou probleem nou? nou nou? toen zei ze; als je nou niet je grafmuil houd sla ik hem dicht, nou en toen moesten ze lachen en toen begon ze dus heel hard te huilen midden in de klas..
gelukkig worden er geen grappen meer over gemaakt en die jongen wilde dit ook helemaal niet.. maar ga ik haar de hele tijd laten huilen in de klas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:31

ja.. ze doet het zelf toch? wat wil jij er aan doen dan? Lachen ze lokt het zelf uit, dan moet ze de gevolgen daarvan ook maar ondervinden..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:32

Sja, ik kom graag op voor vriendinnen, en een enkele keer zal ik dat ook doen als ze zelf iets hebben uitgelokt, maar ook niet oneindig hoor...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:33

Ik zou gewoon praten met je vriendin, zeg haar wat je stoort

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:35

Wat vervelend zeg! Maar verwachtte zij van jou dat jij voor haar zou opkomen oid?
In ieder geval lokt zij het zelf uit en doet ze het toch allemaal zelf...
Stoerdoenerij ik sla hem dit en dat, kan ik niet echt tegen

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:38

Beh, dat heb ik ook wel eens gehad,
gaat ze ruzie maken en dan kom ik niet voor haar op, omdat ik het hele verhaal niet heb meegekregen,
gaat ze later via msn zeggen: "Waarom kom je niet voor me op? Ik vind je geen echte vriendin"
Ja daaag, dacht ik toen, ik weet geen eens wat er aan de hand is. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb dit haar ook eerlijk gezegd, misschien kan jij dat ook doen, gewoon zeggen wat je dwars zit. Lachen

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:39

Sence, als ik zeg dat ik iemand sla, doe ik dat (A)

Nee even serieus, laat der maar even lekker zelf leren van der fouten ~!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:39

Niinatjuh schreef:

Het is wel lekker zo, goeie vriendinnen dan Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:40

Sence schreef:
Wat vervelend zeg! Maar verwachtte zij van jou dat jij voor haar zou opkomen oid?
In ieder geval lokt zij het zelf uit en doet ze het toch allemaal zelf...
Stoerdoenerij ik sla hem dit en dat, kan ik niet echt tegen

ja omdat ik niet anders doe, ze zei net dus ook ja ik sla je grafmuil dicht, maar dat eindigt in tranen, ze is niet zo stoer als ze zich voordoet. ik daarintegen hoef er niet eens mee te dreigen, ik zeg altijd gewoon hee man doe ff rustig weetje en dan is het ook over.. ik heb me vuisten niet eens nodig Haha!
@ katiavl, ik durf en doe heel veel maar weet niet hoe ik dat aan moet pakken.

ik kom dus altijd voor haar op, maar was vandaag erg rustig en had het leuk met iedereen dus liet haar vandaag even staan want had geen zin in woordwisselingen met iemand waar ik daarvoor de slappe lach mee had..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:44

vind t goed dat je ff niks gedaan heb.
je kan t toch niet dr hele leven voor de opnemen dus ze zal t moeten leren hoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:45

Ik zou haar even opzij nemen en vragen waarom ze zo stoer probeert te doen. En dat jij het niet voor haar gaat opnemen omdat je vind dat zij verkeerd is

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:45

Niinatjuh schreef:

Ik geloof je hoor! (sla me niet!) Clown

Haha nee maar er zijn genoeg die het zeggen en uiteindelijk in een hoekje zich verstoppen.
Praatjes vullen geen gaatjes.

Maar slaan moet niet eens nodig zijn, 9/10 dingen kan ook met de mond worden opgelost Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:01

ik ga straks ff met me andere 2 mutsen overleggen hoe of wat en wat ik/wij hiermee moet(en)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:02

maken die er ook misbruik van?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:11

nope, die zijn net als mij, zoeken het niet op, maar gaan wel overeind staan wanneer er wat is. daarom denk ik dat het goed is met hun te overleggen..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:12

ja dan wel

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:08

Als iemand zich constant zo gedraagt, dingen uitlokt, stoer doet en vervolgens in huilen uitbarst en vervolgens verwacht dat een ander het wel voor haar oplost voor de zoveelste keer moet zij toch een keertje goed nadenken. Met een leeftijd van 17/18 lijkt het mij dat er wel een beetje nagedacht kan worden over wat er kan gebeuren als je je zo opstelt?

Als ik dan ook iemand voor ze zoveelste keer uit zo'n situatie moest redden had ik na een tijdje ook iets van 'laat maar'. Misschien wordt het tijd dat ze van haar eigen fouten leert en eens op haar eigen benen leert staan, het komt namelijk over alsof ze behoorlijk op jou leunt en snel achter jouw rug duikt als het wat moeilijk wordt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:11

A_lette schreef:
Als iemand zich constant zo gedraagt, dingen uitlokt, stoer doet en vervolgens in huilen uitbarst en vervolgens verwacht dat een ander het wel voor haar oplost voor de zoveelste keer moet zij toch een keertje goed nadenken. Met een leeftijd van 17/18 lijkt het mij dat er wel een beetje nagedacht kan worden over wat er kan gebeuren als je je zo opstelt?

Als ik dan ook iemand voor ze zoveelste keer uit zo'n situatie moest redden had ik na een tijdje ook iets van 'laat maar'. Misschien wordt het tijd dat ze van haar eigen fouten leert en eens op haar eigen benen leert staan, het komt namelijk over alsof ze behoorlijk op jou leunt en snel achter jouw rug duikt als het wat moeilijk wordt.

Zoiets heeft meestal een achterliggende betekenis, bv onzekerheid.
Snap eigenlijk niet dat er zo weinig mensen dat inzien, daarom is het belangrijk dat ts praat. En hopelijk doet ze dat.
Want alleen plaatsen gaat alles alleen slechter maken, of het moet een time out van 3 minuten zijn. Maar dat kan ts niet echt doen Knipoog

Als we allemaal zo makkelijk konden nadenken, was de wereld een stuk makkelijker.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:19

katiavl schreef:
Zoiets heeft meestal een achterliggende betekenis, bv onzekerheid.
Snap eigenlijk niet dat er zo weinig mensen dat inzien, daarom is het belangrijk dat ts praat. En hopelijk doet ze dat.
Want alleen plaatsen gaat alles alleen slechter maken, of het moet een time out van 3 minuten zijn. Maar dat kan ts niet echt doen Knipoog

Als we allemaal zo makkelijk konden nadenken, was de wereld een stuk makkelijker.

De onzekerheid zie ik ook Knipoog Maar dat betekend niet dat daar niks aan gedaan kan worden. Daarom zei ik ook dat ze op eigen benen moet staan. Onzekerheid is zeker weg te werken, maar moet wel groeien. Zoals ik het verhaal van de TS lees heeft zij het genoeg, maar wordt daar wél misbruik van gemaakt. Ik kan nu wel gaan gissen waarom dit meisje zo reageert en dit de TS op laat knappen, maar ik ben niet bij deze situatie en kan van mijn beeldschermpje weinig zien wat er gaande is.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:09

DQ laat je weten hoe het gegaan is vandaag

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:41

ik ben gister naar 1 van me andere vriendinnen geweest en heb er met haar over gepraat, ze ziet het idd ook en vind ook dat ik met haar moet praten, maar aan de andere kant, ik heb al gezegd dat ze moest ophouden ermee en vervolgens gooit ze een paar lessen later propjes naar hem om hem alsnog uit te dagen, ik weet niet wat ik had moeten doen om het te stoppen als hij had opgestaan woest en boos. aan de ene kant ben ik toch haar vriendin en moet ik haar beschermen maar dan doe ik het wéér en dat wil ik voorkomen, ik voel me net een misbruik object.
@ a_lette : ik zal nog een voorbeeld geven, als we in de aula lopen zegt ze heel hard zomaar iel kijk hoe die eruit ziet, ik hou daar niet van en het is een wonder dat er nog geen ruzie uit ontstaan is, maar als ze alleen is durft ze niets, ze gaat niet alleen naar de wc,de school binnen, de aula in etc.
dus denk dat jullie gelijk hebben wat die onzekerheid betreft.

Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik dat op kan lossen, ik ga maandag IRL sowieso met er praten (msn vind ik beetje laf) maar dat ik nou barst van de zelfvertrouwen en lekker in me vel zit dag en nacht kan ik er bij haar niet intoveren

Hebben jullie daar dan nog tips voor?