Petitie opzetten, handtekeningen verzamelen.. advies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Petitie opzetten, handtekeningen verzamelen.. advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 10:36

Hallo,

Ik ben hier helemaal niet bekend mee dus ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen Lachen

Ik wil graag een petitie op zetten om handtekeningen te verzamelen. Of het uiteindelijk gaat lukken om mijn doel te behalen, geen idee. Maar ik wil me hier in ieder geval voor inzetten en toch proberen er iets aan te doen.

Hoe begin ik en hoe eindig ik? Aan wie zal ik uiteindelijk mijn lijstje moeten laten zien in de hoop dat mijn petitie wat gaat opleveren?

JoT

Re: Petitie opzetten, handtekeningen verzamelen.. advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:38

Ligt er helemaal aan wat je wil bereiken lijkt me. Misschien even wat meer duidelijkheid geven omtrent hetgeen waar je petitie over gaat?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 10:43

Poeh dat wilde ik juist niet neerzetten hier Haha!

Mijn werkgever en ik zitten hier in een restaurantje vanwege een cursus.
Nu staat er pal tegenover ons een aquarium waar ze net een stel kreeften in hebben gelegd. Met de scharen aan elkaar geplakt, één van de kreeften lag op zijn rug en kon niet terug draaien, dus dat heeft mijn baas maar gedaan.
We hebben het er toen even over gehad.
Ik persoonlijk kan hier absoluut niet tegen Bloos En mijn werkgever (gelukkig) ook niet.
Wij vinden dat dit afgeschaft zou moeten worden.
Een schaap of koe kies je ook niet in de wei "die ziet er wel lekker uit" en vervolgens slacht je die in je keuken.

Het gaat ons er niet om dat die beestjes gegeten worden, het gaat ons puur om de manier waarop ze gehouden worden voor het 'slachten' en de manier van slachten (levend de pan in).

Wij vinden dat dit afgeschaft moet worden Lachen Ik wil kijken of er nog meer mensen hiertegen zijn en de petitie willen tekenen. Proberen kan nooit kwaad Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:12

Marchador schreef:
Poeh dat wilde ik juist niet neerzetten hier Haha!

Mijn werkgever en ik zitten hier in een restaurantje vanwege een cursus.
Nu staat er pal tegenover ons een aquarium waar ze net een stel kreeften in hebben gelegd. Met de scharen aan elkaar geplakt, één van de kreeften lag op zijn rug en kon niet terug draaien, dus dat heeft mijn baas maar gedaan.
We hebben het er toen even over gehad.
Ik persoonlijk kan hier absoluut niet tegen Bloos En mijn werkgever (gelukkig) ook niet.
Wij vinden dat dit afgeschaft zou moeten worden.
Een schaap of koe kies je ook niet in de wei "die ziet er wel lekker uit" en vervolgens slacht je die in je keuken.

Het gaat ons er niet om dat die beestjes gegeten worden, het gaat ons puur om de manier waarop ze gehouden worden voor het 'slachten' en de manier van slachten (levend de pan in).

Wij vinden dat dit afgeschaft moet worden Lachen Ik wil kijken of er nog meer mensen hiertegen zijn en de petitie willen tekenen. Proberen kan nooit kwaad Lachen

hoe zielig ik het ook vind, dit is onbegonnen werk...
dan krijg je dat verhaal van varkens op zoveel vierkante meters gepropt.. kippen in een leg batterij etc etc

maar als je hier echt een petitie van wilt maken moet je bij de site van de overheid zijn.. als je het aan wilt bieden aan de overheid iig.. Knipoog
online petities zijn allemaal ongeldig
je moet alles op papier hebben en dan met naam adres leeftijd en handtekening.. als er 1 van die dingen mist is je handtekening ongeldig Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:14

Bedankt voor je info.

Misschien is het inderdaad wel onbegonnen werk, maar wie niet waagt die niet wint. zo zien wij het. Hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:17

Marchador schreef:
Bedankt voor je info.

Misschien is het inderdaad wel onbegonnen werk, maar wie niet waagt die niet wint. zo zien wij het. Hebben we het in ieder geval geprobeerd.

dat is ook zo Knipoog
succes ermee iig
als je hier langs de deur gaat teken ik zeker Haha!

je moet ook zoveel mogelijk publiciteit hebben voor deze petitie
leg hem b.v. bij dierenwinkels neer bij de kassa zodat dierenliefhebbers kunnen tekenen Knipoog
en ga op evenementen staan
hou er rekening mee dat je echt veel handtekeningen nodig hebt (ongeveer 40.000) om alleen maar een agenda punt te krijgen bij de 2e kamer.. (dit was iig zo bij de petitie tegen de rad)

owja.. nog een tipje.. stuur zoveel mogelijk politieke partijen een mail.. en vooral partij voor de dieren Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:18

Ik zou eens contact opnemen met de dierenbescherming, kijken of die hier wellicht aandacht aan heeft besteed of wil besteden. Dan heb je een organisatie die al eerder dingen bereikt heeft en ik denk dat je dan wat sterker staat.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:24

Bedankt voor jullie informatie!!
Ik ga hier zeker wat mee doen

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:08

Probeer ook andere mensen te overtuigen om met je petitie langs de deuren te lopen of op straat mensen aan te spreken. Op je eentje ga je niet genoeg handtekeningen kunnen verzamelen. Misschien kan je een dierenrechtenorganisatie mobiliseren om de actie mee vorm te geven.

Verder moet je inderdaad goed bekijken waar je met je handtekeningen naartoe moet. Maar ik vermoed dat dat in Nederland iets minder ingewikkeld is als in België (toch? iets minder regeringen? Knipoog ).

btw: een belangrijk argument dat je nog kan aanvoeren is dat het water waarin deze dieren gehouden worden vaak niet is aangepast aan hun behoeften en dus in meer of mindere mate lijden veroorzaakt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 13:18

Bedankt ook weer voor je reactie!!

Inmiddels heb ik net de dierenbescherming een e-mail gestuurd, ik hoop dat we kunnen rekenen op hun steun. Nu nog even kijken naar wie we dit nog meer zouden kunnen sturen.

Het doet me toch wel wat zeer als ik het er bij laat zitten Bloos Ik moet hier wat mee doen zegt mijn gevoel!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:05

En ik heb reactie terug van 2 instanties!

Van PINK
Citaat:
Het is inderdaad afschuwelijk hoe er vaak met kreeften om wordt gegaan in restaurants. En dan heb je het nog niet eens over het levend koken van kreeften vanwege de kleur.Wat je natuurlijk altijd kunt doen als je dit ziet is hier met het personeel van het restaurant (of de eigenaar) over praten. Je kunt dan aangeven dat je niet graag in restaurants komt waar op een dergelijke wijze met dieren wordt omgegaan. Wellicht zal dit voor enkele restaurants al helpen. Wanneer je een petitie wilt opzetten kunnen wij je natuurlijk steunen door de petitie op onze website te zetten zodat al onze leden deze kunnen ondertekenen. Het is daarbij natuurlijk wel belangrijk wat precies je doel is van de petitie. Richt je je op de restaurant eigenaren, de bezoekers of richt je je op de politiek? Hebben jullie hier al over nagedacht? Hartelijke groet,

en

Citaat:
bedankt voor uw e-mail. De Dierenbescherming is fel gekant tegen de consumptie van kreeften waarbij deze dieren met gebonden scharen worden gehuisvest en levend worden gekookt. Echter kunnen wij hiertegen heel weinig ondernemen omdat deze behandeling van de kreeften nog steeds niet wettelijk verboden is. Er is nog altijd een discussie gaande over de vraag of schaaldieren wel of geen pijn kunnen ervaren. Zolang niet duidelijk aangetoond is dat dieren zoals de kreeft in staat zijn pijn te voelen, zullen voorstanders van de kreeftconsumptie geen reden zien te stoppen met de verkoop van levende kreeften en het levend koken van deze dieren. De Dierenbescherming blijft zich inzetten om het levend koken van kreeften en de wijze van huisvesten verboden te krijgen. Overigens verlammen de meeste koks het dier voor het koken door een pin of mes door de zenuwknopen te prikken.

Naast onze eigen acties hierin moedigt de Dierenbescherming u graag aan een burgerinitiatief over dit onderwerp aan politiek Den Haag te richten. U als potentieel consument van kreeften bent een belangrijke stem in de discussie over wetgeving ten aanzien van het levend koken van schaaldieren.

Uw e-mail wordt als signalering meegenomen binnen onze organisatie.

Het zal moeilijk worden, maar ik ga het toch verder proberen!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:09

Heeeel veel succes toegewenst! Ik ben het helemaal met je eens namelijk! Ik wil de petitie graag tekenen Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 21:52

Ik wil toch graag weer een update geven, intussen heb ik al heel wat positieve e-mails gekregen waar ik zeker wat mee kan doen.
De petitie zet ik zeer zeker door!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:05

Heel veel succes!
Super dat je er mee door gaat!