Printer kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Printer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 21:58

Ik wil binnenkort even een printer kopen. Gewoon het simpelste van het simpelste. Bij Mediamarkt of Saturn. Helaas kan ik op hun site's geen prijzen vinden. Iemand die enig idee heeft hoeveel een simpele printer kost?
En welke zijn goed, en welke absoluut niet?

8nnemiek

Re: Printer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:05

Koop een Canon of HP, dat zijn de twee beste merken Lachen
Wat ik je absoluut kan afraden dat is de Lexmark. Goedkope printers, maar de cardridges zijn enorm duur, gaan niet lang mee en de kwaliteit van de printer is ook niet geweldig. Epsons printen heel goed, maar ook daar zijn de cartridges onbetaalbaar en heel snel leeg.
HP heeft goede kwaliteit, doet heel lang met de cardridges, maar zijn wel nog redelijk duur.
En de Canon is echt mijn favoriet. Print prachtige afdrukken, de inkt gaat best lang mee, en is erg goedkoop, en canon heeft veel handige en leuke extra's. De printers springen bijvoorbeeld vanzelf aan als je wil gaan printen en springen na 5 of 10 minuten ook vanzelf weer uit.. En handige functies zoals een boekwerk afdrukken (draait ie zelf het papier om en print alles in een A5 formaat boekje dat je alleen nog hoef dubbel te vouwen) en randloos en posterformaat enz enz.
Ik heb zelf de Canon Pixma IP4000, die is al wat ouder, maar de PIXMA serie is echt heel goed, en niet zo gek duur.

Edit; hier de link naar kieskeurig Lachen
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... rinter.htm
Hier zie je ook dat de pixma printers erg populair zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:10

Koop in ieder geval GEEN Dellprinter Zij zijn groot en ik is klein!
Godskolere wat zijn die cartridges duur en ze hebben ze zó geconfigureerd dat ze, na hervullen of met een B-merk cartridge, niet meer (fatsoenlijk) werken Nors opkijken
Vuile afzetters....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:15

Tja, meningen verschillen. Ik zweer bij epson. Heb eind vorig jaar nog een nieuwe gekocht en ben nog steeds erg tevreden. Mijn vorige epson (6 jaar oud) heeft nooit wat gemankeerd maar, kon niet met vista samen dus vandaar een nieuwe.
Voor prijzen kan je ook op http://www.kelkoo.nl kijken.
Als je niet veel print kan je, naar mijn mening, net zo goed een goedkopere printer kopen met iets duurdere inkt. Die ene keer per jaar dat je ze moet vervangen maakt ook niet arm.
Kijk ook eens op www.inkclub.com voor goedkope cartridges.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:28

Ik ben het helemaal met Mandy eens. Epson Ja
Ik heb zowel een Epson als een Canon, maar Mystic sorry ben het niet met je eens dat de Canon cartridges goedkoper zijn dan de Epson. In tegendeel zelfs. Voor 1 Canon cartridge betaal ik 30 euro per stuk, en voor de Epson heb ik 15 cartridges voor 25. Ik vind dat nogal een groot verschil. Plus voordeel van de Epson is ook nog eens dat alle kleuren apart zijn. Dus als je gele leeg is kan je alleen die vervangen, en dat kan (ik tenminste) bij de Canon niet Daar zitten alle 4 de kleuren in 1 cardridge en als er 1 leeg is wil dat ding gelijk niet meer. Dat er dan nog genoeg rood oid inzit is nvt. Er moet een nieuwe in.

Mijn Epson komt ook bij Mediamarkt vandaan, weliswaar in Dld gekocht, maar hier betaalde ik er 50 euro voor. Wat ze in NL kosten weet ik helaas niet.

Cartridges overigens goedkoop te krijgen op Ebay (Duitsland Haha! ) Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:34

Ja hoor, dat is bij Canon ook Ja Alle kleuren apart, de originele cardridges kosten 10 euro, maar de neppers kosten maar 1,50!
Sterker nog, mijn Canon heeft 5 kleuren Haha! Magenta, Cyan en Yellow, en dan Black voor tekst, en Black voor foto's..

Mijn oude epson printer (C60, kan dat?) had (originele) cardridges die maar liefst 40 euro kostte!! Kun je nakijken op inkclub.com Nagelbijten / Gniffelen

HP's kosten ook meestal rond de 30 euro.
En lexmarks, die liggen ook tussen de 30 en 40 euro.

Canons zijn dus echt het goedkoopst in inkt (als je originele cardridges neemt)
En ik zou wel de originele cardridges zo lang mogelijk gebruiken, je merkt toch duidelijk verschil met de neppers (ik wel in ieder geval, maar goed ik moet daar dan ook extra goed op letten als grafisch ontwerper Knipoog )
Als je neppers hebt gebruikt dan kom je ook steeds vaker problemen tegen als uitgedroogde cardridges en slechte kleuren. Zonde vind ik..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 00:06

MysticTinker schreef:
Canons zijn dus echt het goedkoopst in inkt

De Canon en Epson zijn beide dan het goedkoopste kwa inkt Haha! Ik betaal nl hetzelfde wat jij dan voor jou Canon cartridges betaald Knipoog

MysticTinker schreef:
En ik zou wel de originele cardridges zo lang mogelijk gebruiken, je merkt toch duidelijk verschil met de neppers (ik wel in ieder geval, maar goed ik moet daar dan ook extra goed op letten als grafisch ontwerper Knipoog )

Helemaal eens. De originele zijn altijd beter.

MysticTinker schreef:
Als je neppers hebt gebruikt dan kom je ook steeds vaker problemen tegen als uitgedroogde cardridges en slechte kleuren. Zonde vind ik..

En daar heb ik dus met de Epson geen last van Haha! Tong uitsteken Die blijven goed. Nadeel is wel dat de afdruk kwaliteit van de Epson minder is dan van de Canon. Maar ja die heb ik ook speciaal voor fotoafdrukken gekocht Knipoog

@TS algemene tip, kijk naar een printer waarbij de cartridges per kleur apart zijn. Dus elke kleur zijn eigen cartridge. Het scheelt je in the long run Haha! En voorkeur hierzo op Bokt is dus of Canon of Epson Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:36

Hmm.. ik kan juist Lexmark aanraden, ik moet voor mijn opleiding regelmatig printen wat ik thuis doe op mijn Lexmark. Momenteel gaan de cardridges die er in zitten alweer een half jaar mee, en ik print echt niet weinig.. Betaal wel veel voor een cardridge, maar als je ziet hoe lang ze meegaan Ja

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:18

Ik heb 2 Canons, de IP2000 en de MP220, allebij Pixma's. Ik ben er zeer tevreden over. De inkt van de eerste is heel goedkoop, ik koop gewoon neppe cardridges diie 2 euro per stuk. Bestel vaak een grote envelop.
De inkt voor de 2e is wel duurder, die printer is ook een stuk nieuwer. Ik betaal rond de 20 euro per cardridge en bestel ze altijd online. Bij die printer gebruik ik wel altijd originele cardridges, ik geloof dat er geen neppe voor zijn...

Ik vind Canon in ieder geval top, goeie kwaliteit en mooi vormgegeven Lachen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:11

Oke Lachen Bedankt voor alle informatie! Ik ga denk ik ook voor een canon Knipoog

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:10

Nou ik heb er een gekocht.
De Canon Pixma MP210. Prima. Zat geen USB kabel bij. Ook prima. Die heb ik zelf wel .. Vooraan zat inderdaad een USB aansluiting. Ding al half geinstalleerd, maar wilde niet verder. Ik denk Ok, ook prima. Goed kijken. Moet die kabel dus achter in, in een heel ander soort aansluiting ding. Schijnt ook USB te zijn, maar ik heb em nog nooit gezien Knipoog

Afbeelding
Het moet dus zo'n rechter zijn Knipoog
Jeetje ik baal nu wel.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:24

Had je nu toch maar epson genomen........

Die rechter is ook usb maar de nieuwere versie om het zo maar even te noemen. Als ik het goed onthouden heb dan is links een usb 1.1 en rechts een usb 2.0

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:27

Haha Knipoog Ach ja..Mn vader is ook een sukkel ROFL die is nu weer heen omdat mn moeder een krultang had gekocht maar daar zat een onderdeel niet bij, als hij dat eem had gezegd had ik even mee kunne gaan verdeuriee. Nou moet ik morgen weer .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:33

Links is USB, rechts is een Printeraansluiting, is een printerusbkabel Ja Heb dezelfde in het grijs bij mijn printer liggen Ja

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:05

Ik dénk dat de usb aansluiting aan de voorkant voor de pictbridge is (daarmee kun je een camera aansluiten en direct vanaf de camera printen zonder dat je een computer nodig hebt), dat is bij mijn canon in ieder geval zo.
Bij die van mij zat inderdaad ook geen usb kabel (stond wel ook op de doos dat ie er niet bij zat), beetje raar. Ach ja, kabeltje kost een paar euro..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 11-09-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 21:08

Jaa klopt Knipoog Die is voor camera's en dergelijke.
Ja beetje apart. Maar goed, Gaat ook niet om die paar euro's maar anders had ik nu alles al uit kunnen printen.. maar dus niet Tong uitsteken