paard en alcohol?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisaburger

paard en alcohol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 08:46

ja, dit is een erg rare vraag zul je wel denken.

Ik moet voor school een PWS maken. Hierbij moet ik onderzoeken doen. Mijn onderwerp is; stimulerende middelen.
Nu had ik van mijn vriendin gehoord dat je een paard ook wel wat alcohol kan geven, en dan kijken hoe het paard dar op reageert.

nu vraag ik me af wat jullie mening hiervan is, zodat ik dat ook kan verwerken in mijn Pws.

Wiesje

Re: paard en alcohol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:48

je vraagt dus serieus wat wij 'bokkers' ervan vinden als jij je paard om experimentele redenen alcohol gaat toedienen??

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:49

Wiesje schreef:
je vraagt dus serieus wat wij 'bokkers' ervan vinden als jij je paard om experimentele redenen alcohol gaat toedienen??

inderdaad.. mijn gedachte!

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 08:50

ja dat klopt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:51

Ik weet wel dat er her en der mensen zijn die oud bruin aan een zogende merrie geven, ter ondersteuning of stimulering van het zog, maar het lijkt me hopelijk toch geen serieus experiment om een paard alcohol te gaan geven alleen voor het experiment an sich.... Mijn mening daarover is dat je even na moet denken.....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:53

Gebruik jezelf als proefkonijn, geen paard Boos!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:53

ja wat noem je alcohol.

zo nu en dan een flesje (donker) bier aan je paard geven is wel goed voor hem/haar.
maar een paard zoveel alcohol geven dat het de effecten gaat merken lijkt mij absoluut niet wijs!

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 08:54

ja da tklopt,
maar er staat hier zoveel onzin soms, dus ik dacht, laat mij ook eens een vraag stellen vorodat ik iet sdoe!

Ik hoef ook niet perse effecten te zien! ik kan ook hartslag metingen doen ofzo?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-09-08 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik de editknop.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:55

Was je wel nuchter toen je dit bedacht Boos!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:58

je eigen paard voor de grap even dronken voeren? Boos!

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:00

haha, dronken voeren? heb je mij dat horen zeggen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:01

ik weet (voor je onderzoek misschien handig) dat kippen als dood neervallen als ze dronken zijn (althans dat heb ik van horen zeggen/ergens gelezen),
als de alcohol is uitgewerkt lopen ze weer verder alsof er niks gebeurd is.

en geiten die teveel half rotte (dus gistende) appels eten gaat als malloten rondrennen en springen, in een soort van aangeschoten toestand.

ik denk echt dat het niet verstandig is om een paard mee te nemen in je onderzoek naar stimulerende middelen, wat zelf uitproberen betreft, je zou wel op zoek kunnen gaan naar info over doping gebruik etc.

en misschien die test met hartslag bij alcohol op een mens uitvoeren, bijvoorbeeld iemand die in het weekend toch al uitgaat/drinkt, misschien wil zo iemand proefkonijn zijn.

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:03

Dankje voor de tip!

Teminste iemand die normaal reageert :p
natuurlijk snap ik wel dat je niet zomaar iets kan gaan doen, ik ben zelf ook niet achterlijk.
maar misschien kan ik indd wel ites met kippen gaan doen!
dankje

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:04

oeps ik bedoelde niet dat ik je aanraad zelf met kippen te gaan testen!
dat is al bekend toch, hoe ze reageren, via google vind je vast wel het 1 en ander.
ik hoop dat je het welzijn van de dieren in de gaten houd!

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:08

Nee oke, dat begrijp ik.
Indd, ik heb net even gezocht, en dat kan ik indd wel vinden.
dankje

sowieso:P waar haal ik even een kip vandaan:p
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-09-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik de editknop.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:55

Jullie soort mensen zijn er wel fel op tegen als er labdieren ergens voor worden gebruikt maar je doet zelf eigenlijk precies hetzelfde.
Je weet niet wat de effecten zijn, het kan goed gaan maar er kunnen ook gekke dingen gebeuren.
En of dat nou een paard is of een kip.
Je geeft een baby toch ook geen bier om te kijken hoe die erop reageerd.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:50

waarom niet ? Clown
ik weet dat inderdaad donkerbier geen kwaad kan bij paarden dat he zerlfs goed is om ze wat dikker te krijgen en mooier in de vacht.. en dat heeft niks te maken met dronken voern maar gewoon een scheutje Lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 10-09-08 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:42

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:45

Ik kan je wel wat vertellen over een dronken paard.

Wij hadden een heerlijke appelboom en telkens wanneer we de paarden binnen haalden, hele rare vreemde bewegingen. Wat bleek waren ze dronken van de appels. Net zoiets als van die geiten wat hierboven is beschreven. Nou je begrijpt, dat we de appelboom helaas weg hebben moeten halen.

Maar 1 ding, geef je paard nooit alcohol, want het verdunt het bloed en je hebt kans dat er een inwendige bloeding kan gaan ontstaan en dat merk je nauwelijks. Dus niet gaan experimenteren, maar vraag anders een DA voor een interview, die hebben dat ook gehad tijdens hun opleiding.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:51

Tat_jana schreef:
jesito schreef:
Jullie soort mensen zijn er wel fel op tegen als er labdieren ergens voor worden gebruikt maar je doet zelf eigenlijk precies hetzelfde.
Je weet niet wat de effecten zijn, het kan goed gaan maar er kunnen ook gekke dingen gebeuren.
En of dat nou een paard is of een kip.
Je geeft een baby toch ook geen bier om te kijken hoe die erop reageerd.

waarom niet ? Clown
ik weet dat inderdaad donkerbier geen kwaad kan bij paarden dat he zerlfs goed is om ze wat dikker te krijgen en mooier in de vacht.. en dat heeft niks te maken met dronken voern maar gewoon een scheutje Lachen

Gewoon fatsoenlijk ruwvoer en krachtvoer doet ook wonderen.
Dit soort taferelen met dat bier dat zijn van die boeren wondermiddeltjes.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:54

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:01

Ik vind het een beetje een zieke gedachten.. Als je gaat experimenteren met een paard vind ik je niet helemaal lekker bij je hoofd en dat is nog zacht uitgedrukt.. Straks knalt je paard dood neer na teveel aan alcohol.. je weet niet wat het limiet is van een paard hoe het kan reageren misschien raakt het wel geheel in paniek.. slaat helemaal door beschadigen de hersens en houdt je paard er een kronkel aan over..
De bruin biertjes waar ze het over hebben is er 1 in de zoveel tijd omdat dit goed is voor het paard..
Een paard kan niet praten en dus niet aangeven dat het niet goed gaat.. Alleen het feit dat het al in je op komt vind ik ziek

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:04

Elisaburger schreef:
Dankje voor de tip!

Teminste iemand die normaal reageert :p
natuurlijk snap ik wel dat je niet zomaar iets kan gaan doen, ik ben zelf ook niet achterlijk.
maar misschien kan ik indd wel ites met kippen gaan doen!
dankje

met een kip vind ik ook ziek... het is een levend wezen.. neem lekker je zelf als proefkonijn..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:11

Bloos! Bloos! Bloos! ben met stomheid geslagen dat je zoiets bedenkt en dan ook nog op bokt zet. Maar goed ik neem aan dat je toch toestemming moet krijgen van je docenten voordat je iets doet? En die zullen dergelijke onderzoeken toch niet goedkeuren.

Meid er zijn zat onderzoeken die je kan doen. Wat dacht je van een goede literatuurstudie of het afnemen van interviews! Onderzoeken betekent niet dat je alleen maar proefjes moet gaan uitvoeren er kan zoveel meer Nagelbijten / Gniffelen

Wel een kleine kanttekening er zijn mensen die wel eens een flesje bier aan hun paard geven. Dat kan geen kwaad. Schijnt ergens goed voor te zijn Lachen Maar het zou niet interessant zijn voor een onderzoek om daarbij te gaan kijken hoe een paard reageerd want die waardes zijn zo klein dat je eigenlijk geen verschil zult bemerken. Denk maar aan mensen die 1 glas alcohol drinken Lachen Zoals gezegt is het misschien interessanter om dan eens bij mensen te testen ipv paarden. Verder denk ik toch dat het afnemen van interviews of enquetes ook wel erg interessant kunnen zijn voor een onderzoek Lachen
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 10-09-08 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:14

Op zich vind ik dat je testen met dieren prima kunt doen, als de reden daarvoor is dat je een bepaald iets niet op een andere manier kunt onderzoeken (genezen van ernstige ziekten enzo)

Hier ontbreekt elke redevoering. Waarom zou je dit willen weten? Wat is het nut? Verder, mocht je er wel het nut van gevonden hebben: effecten van alcohol zijn zowel langdurig als op korte termijn.

Ik zou zeggen: stel jezelf de bovenstaande vragen, ga dan op zoek naar literatuur waarin dit onderzocht is en mocht het er niet zijn: ga opzoek naar iets anders en in ieder geval niet zelf testen tot je of zelf wetenschapper bent, of onder begeleiding staat van iemand die wel weet waar die mee bezig is.