Vraagje aan de (ex) Zwollenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Vraagje aan de (ex) Zwollenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:43

Haaay

Ik woon sinds een tijdje in Zwollywood en ik zoek iets wat écht Zwols is om iemand cadeau te geven. Op internet kan ik niks ( leuks) vinden. Wie oh wie heeft dé tip voor mij?

Het is voor mijn "schoonmoeder" die jarig is, ik ben een beetje voor die categorie aan het zoeken, dus niet voor een tiener Knipoog

Alvast bedankt!

RelarDevi

Re: Vraagje aan de (ex) Zwollenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:58

Misschien kun je iets buiten zwolle zoeken, bijv deventerkoeken..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:01

zwolse ballen, snoepjes. Lekker!!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:06

Ja, ik las op internet over het Zwolse Balletjes huis. Maar wáár zit dat ding? Straatnamen zeggen mij ( nog) niet zoveel, weet je een ( bekende) winkel die daar in de buurt zit?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:25

Ik ken dat balletjeshuis niet, maar Grote Kerkplein (daar schijnt het te zitten) is waar ook restaurant Bella Napoli aan zit. Als je op de grote markt (waar de mac aan zit) staat met je rug naar de diezerstraat (grote winkelstraat) zie je een kerk, aan de ándere kant achter die kerk is een plein, dat is het grote kerkplein (goh verrassend he met zo'n kerk Nagelbijten / Gniffelen )
Heb verder ook niet echt ideeen van wat echt zwols is, ben ook maar import Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:41

Uthrick schreef:
Ja, ik las op internet over het Zwolse Balletjes huis. Maar wáár zit dat ding? Straatnamen zeggen mij ( nog) niet zoveel, weet je een ( bekende) winkel die daar in de buurt zit?

als het goed is zit dat bij het stadhuis Knipoog in het centrum

owja... zwollenaartjes zijn ook errug lekker Haha!
dat zijn soort hazelino gebakjes en die kan je halen bij die gebakzaak op de hoek van de grote markt in de buurt bij talamini en yves roger Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:49

Oh ja stadhuis, dat wilde ik eerst zeggen en bedacht toen nee dat zit achter het station, maar haal geloof ik stadhuis en gemeentehuis door elkaar Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:51

Alwiene schreef:
Oh ja stadhuis, dat wilde ik eerst zeggen en bedacht toen nee dat zit achter het station, maar haal geloof ik stadhuis en gemeentehuis door elkaar Clown

whaha kan gebeuren Tong uitsteken
morgen gaat me pa trouwen en dan ben ik toch in de buurt.. denk dat ik ff een paar zakjes in ga slaan Haha! yummieeeee

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:53

ja inderdaad de zwolse balletjes... en die hazelinogebakjes (Orselino's) zijn echt heerlijk!! Nergens zo lekker als bij van Orsouw!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:26

Zit dat Zwolse Balletjes huis er nog? Ik vind het echt vieze dingen eigenlijk.. maar het is wel echt typisch Zwols. Behalve de Swollenaertjes is er verder niet zoveel Zwols volgens mij.

marouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:27

Zit er als het goed is nog wel. Buiten de Zwolse Balletjes enz heb je ook nog echte Zwolse mosterd enzo, die is volgens mij ook wel bij het balletjeshuis te koop en anders bij de vvv, daar hebben ze ook vaak wel leuke Zwolse dingetjes. Zitten tegenover elkaar, dus dat is makkelijk!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:42

Schuttelaar (delicatessenwinkel) in de Luttekestraat (ook in de stad) heeft verschillende Zwolse mosterd (van de wijndragers) en Zwolse balletjes en ook hele leuke kant en klare Zwolle-pakketjes liggen Ja .

Luttekestraat is ingang stad vanaf de Eekwal. Piet Zoomers bv zit ook in deze straat

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 08:49

Thank's allemaal. Ik ga zo richting stad, laat jullie wel weten wat het geworden is! Ja

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:31

De Zwolse Bol, heerlijk! Ik weet zo niet hoe die tent heet waar je ze kunt krijgen, zit volgens mij in hetzelfde straatje als de La Bamba.