Ik vroeg me af wie er hier wel eens over een glad bed of bureau heeft geverft. Ik ga mijn broertjes kamer opnieuw inrichten en behangen (hij is 16), en ik wil zijn beuken meubels zwart verven. Kan dat en zo ja, welke verf kan ik het beste gebruiken zonder dat ik lelijke strepen achter laat van de roller?
dan moet kun je beter eerst schuren en er een kunstof primer overheen doen en dan pas gaan verven
Kortom..nieuw bed kopen bij ikea? Juistem haha. Denk dat ik dat verven dan maar laat voor wat het is, wil zijn kamer leuk maken..niet verpesten haha. Wel bedankt hoor, maar ik moet zowiezo in een weekend van drie dagen klaar zijn met muren verven e.d anders weet hij wat ik aan het uitspoken ben, tis een verrassing..woonbouw behang zit er na 8 jaar nog op haha.
je kan het natuurlijk ook gewoon proberen, maar dan denk ik dat het niet mooi word, en dat het er niet lang op zit das dan helemaal zonde van je werk wij zijn op het moment ook aan het verbouwen en heb toevallig twee weken zelf me ombouw van me bed gedaan maar dat stond nog niet in elkaar dus dat scheelt een hoop.
Ja precies dat scheelt echt een hoop. Hij heeft nu het bed, bureau en kasten in dezelfde beuken kleur dus ik denk dat ik het zo laat, en gewoon veel aandacht ga trekken naar een grote muur. En dan alleen een hele grote muispad kopen..want hij krast nog steeds poppetjes op zn bureaublad:p
ha ha op de muur kun je ook hele leuke dingen doen hoor, wij hebben nu een baan achter het bed parkiet groen geverfd met daarin een grote bruine zon. dus als je een klein beetje handig ben kun je hele leuke dingen doen
Als er een laklaag overheen zit kan je het niet gewoon verven. Dan moet je eerst schuren. Ik heb ook een tafel en 4 stoelen geschilderd laatst, en alles geschuurt. Daarna gewoon met normale verf er overheen, en is prima geworden!
In de kwantum heb je leuke verf: schoolbordverf (kun je met krijt op schrijven) fluoriscerende verf, glow-in-the-dark verf, ... Kun je ook leuke dingen mee doen
Wat je inderdaad zou kunnen doen als je geen zin hebt om alles te schuren en te verven om dan alleen de bovenkant van zijn bureablad te schuren en dan te verven met schoolbordverf, dan geef je hem er een grote emmer stoepkrijt bij en dan kan hij de hele dag poppetjes tekenen