Vreemde msnadressen voegen me steeds toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vreemde msnadressen voegen me steeds toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:28

Ik werd een aantal weken geleden toegevoegd door iemand op msn. Onbekend adres maar met een naam erin die ik wel herkende (voornaam dan), dus dacht dat het misschien iemand was met een nieuw msnadres die me opnieuw toevoegde.
Zag alleen al gauw aan de displayed picture van de persoon dat dat niet het geval bleek te zijn... was een foto, echt zo'n zelfgemaakte foto zegmaar, van twee meiden. Lichtelijk arrogante blikken, en ze zagen eruit alsof ze klaar waren om uit te gaan.

'Zij' begon het gesprek (Engelstalig) met naar m'n leeftijd, geslacht en taal te vragen...toen had ik er al genoeg van, maar direct vroeg ze of ik zin had om d'r webcamshow te bekijken omdat zij en d'r vriendin uit de kleren wilden gaan (maar: "We'll go naked if you do, lol!") Direct geblokkeerd en verwijderd Nagelbijten / Gniffelen

Net gebeurt me hetzelfde, met een ander e-mailadres, maar zelfde afbeelding... toen ik de afbeelding zag direct geblokkeerd weer Haha!, maar kreeg al meteen opnieuw de uitnodiging 'haar' webcamshow te bekijken, met een link naar een site erbij Verward

Zijn er meer mensen die dit hebben de laatste tijd? Het zijn hele typische emailadressen, namen met daarbij een onbestaand woord bijvoorbeeld, of een fake achternaam kennelijk. Googlen op de emailadressen levert me niets op, en ik snap niet hoe die lui aan m'n e-mail komen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vreemde msnadressen voegen me steeds toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:31

Ik heb daar geen last van gehad. Maar waarom ga je onbekenden toevoegen aan je msnlijst??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:31

Nee, onbekenden voegen mij toe Haha! De reden dat ik ze accepteer staat ook al in m'n beginpost:

Citaat:
Onbekend adres maar met een naam erin die ik wel herkende (voornaam dan), dus dacht dat het misschien iemand was met een nieuw msnadres die me opnieuw toevoegde.

In dit geval weet ik de eerste msn / en naam die in het emailadres verwerkt zat / niet meer, maar die was echt heel toepasselijk omdat ik net iemand met die naam ook m'n msn had doorgegeven, dus dacht dat zij 't misschien was die me toevoegde. De tweede keer was 't een msn met de naam 'jacqueline' erin, en ik ken ook iemand die jacqueline heet (oud-klasgenoot), dus dan accept ik altijd even en vraag wie 't is Knipoog Zeker als ik de naam bijv. herken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:33

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:35

Daar zat ik ook aan te denken. Vooral omdat er steeds vaker meiden worden gebruikt om contact te leggen. En zo'n zin als ''we doen het alleen als jij het doet''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:35

Ja, maar dit zijn echte Engelstaligen lijkt het wel Haha! Ze vroegen ook echt A/S/L, dat is vrij typisch jongeren-engels volgens mij? Waarom zouden die nederlandstaligen toevoegen... en hoe komen ze aan m'n msn? Zoeken ze niet eerder meisjes waarmee ze eerst via internet / fora ofzo al contact leggen? Edit, dit bedoel ik zegmaar:

Citaat:
Een relatie van 2,5 jaar was net naar de knoppen, toen Chantal (19) begin vorig jaar op de site van Superdudes in contact kwam met Brian. Ze vond hem er leuk uitzien, hij overlaadde haar direct met complimenten en een digitale vriendschap was geboren.

De tweede keer kreeg ik btw ook alleen maar 'AUTO-MESSAGE' oid, toen ze praten. Dus zoiets:
Citaat:
Msnnaam zegt:
AUTO-MESSAGE: hey, check my webcameshow at http://www.....com

Of zoiets dergelijks iig Nagelbijten / Gniffelen Net alsof er niet echt iemand zat, maar alsof het een soort bot was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-08 16:37, in het totaal 2 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:36

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:37

ik blijf het vaag vinden en vertrouw het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:40

Nee, ik ook niet Haha! Maar het lijkt wel alsof iemand een soort bots heeft ingezet om gewoon mensen toe te voegen en naar die site te leiden. Ik ga even kijken of de site nog in m'n opgeslagen gesprekken staat en googlen erop..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:41

Ik heb ook regelmatig aanvragen via MSN van emailadressen die ik niet ken, die gaan bij mij gelijk de blokkering in. Ik voeg mensen toe, niet andersom Lachen

Volgens mij proberen ze maar gewoon een aantal namencombinaties om te checken of er emailadressen aan vast hangen, onder het mom: wie niet waagt, die niet wint.

Pas er maar mee op en zorg dat jij degene bent die iemand toevoegt en niet andersom, wel zo veilig Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:42

ik heb er ook al last van iedere keer dezelfde persoon. Het si een heel raar e-mail adres ik voeg geen mensen toe die ik niet ken dus gewoon wegklikken en je hebt er geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:44

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:14