Morgen beginnen, geenstudieboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Morgen beginnen, geenstudieboeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:14

Hoihoi,
Dank je wel voor het lezen van mijn berichtje, want ik ben eigenlijk best verontwaardigd!

Een paar weken geleden heeft mijn werkgever mij ingeschreven voor een opleiding. Joepie, eindelijk weer naar school na 6 jaar niets gedaan te hebben. Ik had er helemaal zin in. Vorige week toch maar's contact gezocht, omdat ik niets meer had gehoord van het opleidingsinstituut...
De inschrijving was ontvangen en compleet en de boeken zouden worden afgestuurd. Dus buurvrouw ingelicht dat er misschien een pakketje zou kunnen komen.
Morgen begint dus mijn opleiding en tot aan vandaag is er geen pakketje gekomen met mijn langverwachte boeken Boos!
Ik toch nog even bellen. Wat blijkt nu: mijn boeken zijn nog helemaal niet afgestuurd, omdat de inschrijving niet bevestigd was! Dus de boeken worden vandaag afgestuurd en morgen zit ik in de klas zonder studieboeken en onvoorbereid.

Echt banketstaaf Huilen

LLD

Re: Morgen beginnen, geenstudieboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:21

Hoihoi,

Vervelende situatie maar ik zou je vooraleerst niet druk maken over de boeken die je niet hebt.
De eerste lessen bestaan meestal vooral uit toelichting wat er de komende periode gaat worden behandeld,daarvoor kun je je niet voorbereiden en zal je geen boeken nodig hebben. Als ze stof gaan behandelen kun je er altijd voor kiezen met iemand mee te kijken of een kopietje van de pagina te maken en daarop mee te werken! Komt wel goed, er zullen ongetwijfeld meer mensen met dit "probleem" zitten.

Belangrijkste is je inschrijving, dat dat allemaal goed is vooral met tentamens ed later.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:22

Zo heb ik in haast elke eerste les aan de uni gezeten. Gewoon cursusblokje mee en goed noteren of vragen of ze de eerste pagina's alvast voor je kunnen kopiëren?
Beetje slordig van je werkgever wel...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:27

Dat komt wel goed hoor Ja De eerste dag is toch vaak kennismaken en een soort van introductie. Als je gewoon goed bijhoud wat er gedaan is dan komt het wel goed.
Als je boeken nu verstuud zijn dan heb je ze deze week nog in huis.
Zelf bestelde we altijd de eerste dag van een nieuwe module onze boeken bij bol.com dus die komen dan dezelfde week binnen. Heb ze nooit echt nodig gehad de eerste week en daar waar wel was het een kwestie van aantekeningen maken en later als je, je boeken had even een middagje bijlezen Lachen

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:40

Ik weet ook dat het niet zo heel erg zal zijn, en dat ik vast wel met iemand mee kijken.
Het is alleen dat het voornamelijk zelfstudie zal zijn en de keer dat je dan in de schoolbanken zit, flink zal moeten aanpoten. Ik verwacht dus ook niet dat het morgen alleen maar introductie is, maar dat er meteen goed gestart zal worden.
Ik baal er gewoon een beetje (erg) van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:44

Ah, zelfs als je je boek bij hebt moet je aantekeningen maken op losse bladen toch? Bovendien gebruikt men nu vaak slides: gewoon nrs noteren en dan je notities erbij Ja

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:50

Dat is een goede! Ze gebruiken inderaad tegenwoordig vaak slides. Dank je wel!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:57

Zal echt wel meevallen hoor! Desnoods na de eerste dag of in de pauze met iemand meegaan en wat kopietjes nemen en dan ben je op weg Ja

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:00

Ik ben vrijdag voor het eerst naar school geweest, en ik had ook geen boeken.
Wat bleek, de halve klas had ze nog niet! De leraren hadden er zelfs al rekening mee gehouden, alle leraren hadden copietjes Nagelbijten / Gniffelen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:03

De eerste dag gaan ze er meestal toch wel vanuit dat iedereen zonder of met de verkeerde boeken komt.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 10:04

Knullig dat er haast niemand boeken had. Ben benieuwd of ik morgen de enige ben...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:05

Ach, mijn eerste week zit er al op en ik heb nog geen boeken besteld. Ben ook niet van plan om weer 4 jaar met een volle boekentas te gaan sjouwen.

Heb wel altijd mijn collegeblok en een pen bij me, volstaat meestal ook gewoon Ja

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:08

Op de hogeschool hier hebben vele studenten ook nog geen boeken. Of ze vinden het niet nodig allemaal te nemen (kan je ook in de bieb halen?!), of ze hebben het gewoon nog niet besteld Koe
Ik heb wel al mijn boeken, maar tot nu toe heb ik maar 1 boek echt nodig gehad. Dus tsja..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:19

Ik heb in mijn eerste studiejaar ook keurig alle boeken besteld, de helft zit nog in de verpakking. Zij zijn groot en ik is klein!