Hospiteeravond organiseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clairee

Hospiteeravond organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 21:56

Hee Bokkers!
Ik heb eigenlijk wat suggesties nodig.. Morgen houden we een hospiteeravond (er komen 9 mannen op bezoek Go jij! Go jij! , 1 daarvan wordt uitgekozen om bij ons in het studentenhuis te komen wonen) maar ik heb geen idee wat ik ze moet vragen, buiten de standaardvraagjes. Dus zijn er mensen hier die het wel eens hebben meegemaakt en nog een idee hebben? Of gewoon een goed idee hebben hoe je binnen het liefst 10 min. een duidelijke indruk van een zeker persoon kan krijgen? Het is morgen al dus de tijd begint te dringen.. En is een hapje/drankje etc. gebruikelijk? Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt namelijk (edit: een hospiteeravond bedoel ik dan)..
Alvast bedankt Pling
Laatst bijgewerkt door Clairee op 08-09-08 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Hospiteeravond organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:59

Hapje en n drankje lijkt me wel leuk, maar geen idee of t gebruikelijk is.

je kan ze vragen wat ze gewent zijn vanuit een vorig huis, of wat ze verwachten...

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:08

zoiezo een drankje is wel gebruikelijk, en een hapje net zo aardig!
maar de hospiteeravonden waar ik bij ben geweest, werd iedereen gevraagd om even int kort te vertellen wie die was, waar hij vandaan kwam, wat hij studeerde, wat zn hobby's waren en wat hij van een studentenhuis verwachtte.. en dan krijg je meestal wel een redelijk duidelijk beeld van iemand!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:15

Als je de standaardvragen stelt dan krijg je opzich al een aardig beeld. Dus over studie, hobbies etc.
Verder duidelijk maken wat de eisen vanuit jullie kant zijn. Dus kamer laten zien, het over de huur hebben, eventueel schoonmaakrooster en andere huisregels etc. En dan vragen of ze zich daar in kunnen vinden en of ze zelf nog wat in gedachten hadden en vragen wat zij verwachten. Dan krijg je ook wel een beeld hoe ze zich zullen gaan gedragen.

Als je bij één iemand hebt van ja die gaat het worden dan nodig je die een paar dagen later uit om het contract en huistregels te bespreken en die te laten tekenen. Maar dat niet gelijk zeggen hoor je kan er gerust een nachtje over slapen en het dan pas te laten weten. Spreek af dat je het overlegt en voor (vul maar in) laat weten of ze het wel/niet geworden zijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:31

Laat je ze om de beurt komen? Of tegelijk? Ik zou met 9 voor 2 groepen kiezen, 9 tegelijk is wel heel veel en anders moet je 9x dezelfde vragen stellen Knipoog

Wat ik vooral ook een belangrijke vraag vind, is wat zij van jouw huis verwachten. Wij hebben hier mensen gehad (voor een kamer van 8,5 m2 en geen gezamelijke woonkamer, alleen een mini keuken) die iedere paar weken met hun groep van de studentenvereniging (lees: 12 man) hier wilden eten. Sja dat past dus niet... Of mensen die verwachten 2x per week met z'n allen te eten. Doen we hier niet Haha!

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:35

Ik vond het altijd fijner als ze mensen wel apart uitnodigde. Ik ben namelijk veel rustiger in een groep en ik kom dan niet tot mijn recht. Als je iedereen apart doet, heeft iedereen gelijke kansen.
En de standaardvragen zijn vaak wel het beste! Mij werd ooit ineens gevraagd wat het gekste is wat ik ooit heb gedaan, dat soort vragen zijn wel leuk,maar ik vond het moeilijk om daar zo snel iets op te verzinnen!
Succes!