Wie nog meer tijd "tekort"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Wie nog meer tijd "tekort"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:23

Ja ik ben nog jong Tong uitsteken maar ik heb echt tijd tekort want ik moet ook nog geld verdienen!
ik moet 2 paarden rijden, ik heb huiswerk natuurlijk. Ik zit in het laatste jaar van mn opleiding en dan moet je een heel ondernemingsplan gaan opzetten! Veel werk dus! En ik heb ook nog een vriend én ik moet nog centjes verdienen.

Op maandag ben ik om half 11 uit, dan rijd ik meteen 1 paard. Dan ga ik werken van 1 tot 6, ik moet met de trein dus ik ben om kwart voor 7 thuis. Dan eten en nog een paard rijden.

Dinsdag ben ik om 2 uur uit, dan ga ik huiswerk maken, even ontspannen, eten en dan heb ik les. Daarna moet ik nog een ander paard rijden.

Op woensdag ben ik om 4 uur uit, dan ga ik naar huis en koken met mn vriend. ' s Avonds ben ik samen met hem.

Donderdag ben ik om half 1 uit, dan ga ik meteen 2 paarden rijden en werken van 3 tot 9.

Vrijdag ben ik om half 1 uit, dan rijd ik ook meteen 2 paarden, moet ik huiswerk maken en dan werken tot 8 uur.

Maar dan die zaterdag, ik heb eens in de 2 weken wedstrijd dus ik denk dat ik dan stop met werken op de zaterdag zodat ik dan echt even een lekkere chilldag heb!
Ik zie mijn vriend alleen op woensdagavond en in het weekend, maar omdat mijn moeder ook echt in de paarden zit mag ik dus niet minder dan 5x per week rijden. Dat is ook logish, want ík wil wedstrijden rijden, zij betaald dus ik moet er ook wat voor doen natuurlijk. Maar op de ene word ik echt heel rustig en ontspannen, maar bij dat andere paard gaat het de laatste tijd even wat minder voor mijn gevoel omdat ik best gespannen ben.

Ik heb doordeweeks maar 2 dagen de tijd om huiswerk te maken, dat is echt irritant!
Voor heel veel mensen is dit dus een makkie! Maar af en toe zit ik er even doorheen hoor. Ik moet er denk ik ook een beetje aan gaan wennen, want dat 2e paard rijd ik nog niet zo lang.

Nou wie heeft het nog meer best "druk"?? Bloos

Catori

Re: Wie nog meer tijd "tekort"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:27

Ik word er al moe van als ik het lees Haha! , hihi.

Maar kan me voorstellen dat je voor je gevoel tijd tekort hebt hoor.
Zelf ben ik dan wat ouder, maar heb het ook. Doe al veel en zou nog zoveel meer dingen willen doen, maar ja. Geen tijd. Soms zegt mijn lijf ook nog weleens: hoooooo stop, teveel!

Pas goed op jezelf in ieder geval! Ach gut

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:37

Ja dat heb ik ook, dan zit ik 's avonds even op de bank en dan doen mn spieren pijn zeg!
Als ik wakker wordt voel ik het nog steeds maar dat is dan zo over gelukkig.
Ik wil eigenlijk ook nog meer, ik wilde eigenlijk nog 1x in de week fitnessen maar dat zit er niet in, ik zou niet weten wanneer haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:38

hier ook een met wat tijd tekort. niks doen, is voor mij echt raar Bloos

ik ga 4 keer per week naar school. werk 's avonds 3/4 keer per week. en train nog 5 keer in de week. heb ook nog meestal 1 keer in de week wedstrijd. en ben van de 4 dagen school al 2 keer half 5 uit Bloos .

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:39

_Lott schreef:

ik ga 4 keer per week naar school. werk 's avonds 3/4 keer per week. en train nog 5 keer in de week. heb ook nog meestal 1 keer in de week wedstrijd. en ben van de 4 dagen school al 2 keer half 5 uit Bloos .

wooooooooooooooooooooow jij hebt eg un druk schema Vingers aflikken RESPECT

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:40

Ik heb momenteel ook tijd te kort! Echt niet normaal!
Komt omdat mijn werk nogal ver reizen is met veel files, dus hopelijk heb ik snel werk in de buurt van mijn woonplaats.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:41

Ik werk 28 uur in de week, doe een opleiding, heb een eigen huis met huishouden (woon alleen), een hond en een kat en voor 1 dag in de week een verzorgpaard. Doe een cursus met de hond en 1 keer in de 2 weken vrijwilligerswerk op zaterdag.

Maar ik wil nog: meer klussen in huis, een leuk vriendje, met mijn hond op bezok bij mensen in het bejaardenhuis....lekker tekenen, meer fotograferen...
Maar ja, de bekende 24 uur in een dag.

En ja, op een gegeven moment zegt je lijf ook van bekijk het maar! Of misschien is het wel de leeftijd Knipoog

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:42

als ik zo naar jullie kijk Tong uitsteken hebben jullie het drukker dan mij. Ik heb 2 keer half 5 uit en 2x half 4 een keer half 3. Ik rijd 3 a 4 keer. Maar ik doe samen met mijn zus met het paard waardoor school en paard makkelijker te combineren is.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:43

Zooo jij hebt echt veel te doen Haha!
Ik heb wel veel te doen maar het past allemaal wel in m'n dag. Ik kan ook heel goed uitstellen, of gewoon dingen helemaal schrappen, en als ik echt veel huiswerk oid heb slaap ik wel een nachtje minder Huilen van het lachen
Maar naast alles heb ik nog genoeg tijd om uuuuuren te bokken en met m'n vrienden om te gaan, dus het valt bij mij allemaal wel mee.
Als ik jou was zou ik eens goed overwegen of je met dat tweede paard nog door wil gaan, als je er geen lol aan beleeft schiet niemand er iets mee op !

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:47

Ik heb het op het moment ook behoorlijk druk maar ik heb dan het voordeel dat "studeren" en centjes verdienen in een zit! Haha!
Ik volg namelijk een duale opleiding, dus ik ben nu een half jaar aan het werk.
Fulltime, elke dag van half 9 tot 5.. daarnaast een paard rijden, misschien binnenkort nog een paard erbij. En natuurlijk ook nog wat ontspanning zoeken, in de vorm van uitgaan met vrienden oid. Tong uitsteken

Maar ik denk dat jij toch echt wel een toppunt van drukte hebt hoor! Clown

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 18:48

Ja dat paard is niet van mij, maar normaal gesproken gaat het hardstikke goed en ik vind het ook gewoon leuk, maar omdat ik dan gespannen ben dan gaat het voor je gevoel al vaak minder dan dat het eigenlijk gaat. Ik rijd dus met dat paard wedstrijden maar ik heb eens na zitten denken en ik heb dus de laatste maanden zéker 6 dagen in de week erop gezeten en dus ook alleen maar gedressuurd en geoefend voor mn wedstrijden. Ik kan er niet zomaar mee naar buiten er moet iemand mee en dat kan niet altijd dat moet je ook afspreken, maar ja dan kan die ander weer net niet haha!
Dus ik denk zomaar dat ik sowieso 1x per week gewoon iets anders met hem moet doen, al was het maar een paar sprongetjes. Hij vind het leuk en ik ook maar ik heb er verder niet meer aan gedacht, ik was zo gefocust op die wedstrijden ( een beetje te fanatiek geloof ik).
Ik ga dus vanaf deze week een ontspanningsdagje inlassen haha! Haha!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:50

O jaaa... dat ken ik!
Alleen moet ik zeggen dat ik het niet zo erg vind... vind het wel prima zo Knipoog
Maandag ochtend voeren, stront scheppen in 2 paddocks en 1 weiland, dan rijden/aandacht geven/wandelen en verzorgen, naar huis, omkleden, hapje eten, werken tot 19.00 en dan naar de paarden... paard en shet aandacht geven/wandelen/parelli'en, stront scheppen 1 paddock en 1 weiland en voeren

Dinsdag zelfde verhaal als maandag

Woensdag 's ochtends voeren, dan werken tot 19.00 en daarna paard rijden, en paard en shet aandacht geven, dubbele scheppen uit de 2 paddocks en 1 weiland.

Donderdag en vrijdag zelfde verhaal als maandag en dindag, alleen op donderdag hou ik de hoeven van alle 3 bij.

Op zaterdag zelfde als boven + de sociale contacten en verplichtingen waar ik door de weeks niet aan toe kom
Zondag zelfde verhaal alleen een lekkere lange buitenrit

Het heeft veel voeten in de aarde gehad in het begin om dit zo in te delen dat ik tevreden ben, het is druk, heel druk, maar goed... da's een bewuste keuze geweest en het levert ook een hoop op Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:54

sethlover schreef:
_Lott schreef:

wooooooooooooooooooooow jij hebt eg un druk schema Vingers aflikken RESPECT

het is te doen hoor, als het went, dan is het ook makkelijk te doen. geniet extra van mijn avondje vrij Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:09

ik ga ma tm do naar school, tot 4/5 daarna direct naar me werk, daarna eindelijk avondeten (savonds laat dus) en als het kan nog even dansen, vrijdag heb ik vrij dan werk ik de hele dag.
ik heb helaas dus geen tijd om paarden te rijden Huilen van het lachen in het weekend wil ik ook nog gaan werken, maar gebruik dat nu om te rusten/shoppen en afspraken te maken.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:16

Zal ik ook eens klagen Bloos
Mijn dagen beginnen om zes uur 's ochtends met het ontbijt en lunch klaarmaken voor het hele gezin. Om half zeven mijn dochtertje aankleden en eten geven. Dan zelf snel eten, wassen aankleden, tas inpakken voor iedereen, en als het even kan nog wat was opvouwen.
Om kwart voor acht ( gestresst!) de deur uit, Emma wegbrengen, om kwart over acht op het werk tot 5. Dan snel naar huis, koken, man haalt Emma op, samen eten, Emma in bad stoppen en in bed leggen ( nog even verhaaltje voor lezen! ). Om 7 uur als ik geluk heb, ligt ze te slapen. Dan naar paard, nog even kroelen, losgooien, uitmesten, opzadelen, van half negen tot kwart over negen rijden. Afzadelen, opruimen, om kwart voor tien thuis. Douchen etc.
Dan studeren tot half twaalf, nog wat was wegwerken, vaatwasser leegruimen, administratie van de vereniging doen....en dan is het half één en dan lig ik weer in mijn bed en heb ik nog geen 10 minuten niks gedaan die dag Bloos
In het weekend wordt het huishouden gedaan, en natuurlijk heel veel gespeeld en gekroeld met Emma, mijn dochtertje! Twee avonden in de week hoef ik van mezelf niet te studeren, zondag en maandag. Dus nu lekker even bokken, zo gaat het huishouden weer om aandacht vragen Knipoog
Ja, ik heb best tijd tekort zeg maar Tong uitsteken

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 19:26

Hier nog een drukkertje..

Maandag les vertrek ik om 7 uur naar school, en ben ik om kwart voor 6 thuis. Dan snel even wat eten, en naar mijn paard. Haar stal doen en eventueel rijden (als het nog niet donker is, en ik niet teveel huiswerk heb) Dan tegen een uur of 8 half negen thuis, aan huiswerk beginnen, boekentas maken, douchen, ..
Dinsdag vertrek ik ook om 7uur naar school en ben ik om 5 uur thuis. Op dinsdag ga ik niet naar mijn paard omdat ik dan naar mijn papa moet en die totaal uit de buurt woont. Eerst eten en daarna huiswerk.
Woensdag vertrek ik om 20 na 7 naar school. Les tot kwart voor 1 en om 2 uur thuis. Dan direct naar mijn paard, 8 stallen uitmesten, een uur les geven. Om 4uur zelf les tot 5 uur. Tegen kwart voor 6 thuis en dan weer huiswerk, douchen, eten, ..
Donderdag vertrek ik weer om 7 uur en ben ik weer om kwart voor 6 thuis. De rest is hetzelfde als maandag.
Vrijdag vertrek ik ook om 7 uur naar school en ben ik om half 5 thuis. Weer direct naar paard, rijden, stal doen, wat flodderen, .. Tegen 6.30 thuis. Eten, douchen, soms uitgaan, ..
Zaterdag ga ik ook altijd naar de paarden. Tegen 12 uur vertrekken, 8 stallen doen, paarden verzorgen, eigen paard rijden, .. Soms moet ik ook werken op zaterdag van half 7 tot half 6!!
Zondag werk ik om de 2 weken bij een bakker. Om 6 uur beginnen tot half 2. Daarna naar paard, huiswerk, ..
Wanneer ik zondag niet moet werken ga ik dikwijls mee groomen op endurance wedstrijd dus weer hele dagen weg dan.

Bij mij schiet er dus ook niet veel tijd over, en ik wil soms ook dat de dagen langer zijn!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:28

So, dat is pas écht druk erleyne en dan zit ik al bijna te zeuren soms als ik denk dat ik het druk heb Bloos.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:10

Mijn dagen beginnen s'ochtends om half 5 werken tot half 8(of half 9) dan om 8 uur(of half 9) naar school, meestal tot een uur of 4 en dan om 5/6uur werken tot 9 uur, soms 10. En dan heb ik m'n vriend nog, die ook wat aandacht nodig heeft, en natuurlijk vrienden en vriendinnen en m'n huiswerk nog...

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:15

Ik vind zelf dat ik het ook best druk heb, en daarom wil ik het dit jaar goed plannen om problemen te voorkomen (met mijn gezondheid). Zo zien mijn ongeplande dagen eruit:

Maandag: 8 uur op school zijn, tot half 5, 5 uur thuis. Huiswerk maken, eten, huiswerk, pony poetsen.

Dinsdag: Van 8 tot Half 1 op school, naar stal, werken, pony poetsen, half 7 eten, huiswerk, slapen.

Woensdags: Half 8 op school tot half 4, 4 uur thuis, huiswerk, eten, huiswerk, hond.

Donderdags: Van 8 tot kwart voor 2 op school, huiswerk, kamer stofzuigen + konijnenhok doen, huiswerk, eten, les met pony.

Vrijdags: Van 8 tot kwart voor 2 op school, na stal, helpen/rijden.

Zaterdags: Huiswerk/werken.

Zondags: Werken

Werken = Bijbaantje op stal, waar mijn pony staat. Lachen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:30

Pfff, weet niet eens waar ik moet beginnen.

Doordeweeks begint de dag rond 06.45 ongeveer. Ik douch dan, kleed me aan en smeer een lunchpakket voor werk en ontbijt voor dochter. Dan loop ik alle kattenbakken (8), katten (euhm 12 en nog wat kittens) en bijbehorende voer/waterbakken na.
Dan kind uit bed, aankleden en ontbijten. Om 07.45 in de auto en naar de oppas en dan door naar werk waar ik streef uiterlijk 08.45 te zijn. Werken tot 17.00 (werk nog wel eens over) en dan weer naar oppas en huis. Rond 18.00 thuis, eten opzetten en ondertussen nog de wasmachine/droger aanzetten. Rond 18.30 eten en dan eventueel oppas halen voor de avond.
Rond 19.30 op stal, verzorging doen en eventueel rijden. Rond 21.30 thuis, oppas weer wegbrengen. Dan weer het rondje kattenbakken/voer/water etc. Meestal zit ik rond 22.30 op de bank en dan willen al die katten graag aandacht Knipoog

De weekend richt ik in naar dochterlief/paarden/katten. Vaak is er in de winter nog 1 keer wedstrijd in het weekend van mijn eigen paard, dus dat betekent wassen, vlechten en groomen. Op zondag regelmatig nog kattenshow, dat zijn meestal dagen van 06.00 tot 20.00

Nou ga ik momenteel niet elke avond naar stal en is dat komende winter ook niet meer nodig, omdat de amazone die Baggio rijdt en uitbrengt dan ook de verzorging doet (komt bij haar aan huis te staan).

Overigens ben ik alleen met mijn dochter, dus geen partner die meehelpt (of nog meer zooi maakt) en komt er gelukkig 1 keer in de week iemand schoonmaken die ik binnenkort maar eens ga vragen of ze niet 2 keer in de week wil.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:32

Zo herkenbaar. In drukke periodes met school moet ik gewoon soms echt plánnen wanneer ik moet slapen anders wordt ik ziek, en soms slaap ik een hele week lang maar 4 uur per nacht!
Soms vraag ik me dan ook wel af waar ik mee bezig ben Tong uitsteken

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:35

Nou ik mag ook wel wat extra tijd in een dag hebben Knipoog

Ik rij 2 paarden en heb de algemene zorg voor nog 1 erbij
Ik studeer voltijd heb daarnaast ook nog 2 banen en op donderdag mijn oppaskindje erbij + 2x in de maand wedstrijd

En of dat nog niet genoeg is krijg ik morgen de sleutels van mijn eigen huisje dus ik vanaf aankomend weekend ook nog mijn huishouden erbij Tong uitsteken

Gelukkig kom je met goed plannen een heeeel eind Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:43

idd ook altijd tijd tekort, als ik meer tijd had ging ik die vooral slpaned door brengen Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:45

Ik stem voor een 36 uur durende dag *LOL*

(Handig, als je dan de hele dag werkt heb je je werk er voor de hele week alweer opzitten! Lachen )

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:53

ikke ook druk Lachen

weekdagen beginnen om 06.15, douchen, aankleden, hond naar buiten, man wakker maken, brood smeren en naar werk waar ik om 8 uur begin (rij er 30 minuten over). Maandag, woensdagh donderdag tot half 5 werken, direct door naar stal, paardrijden en jaarling verzorgen, meestal rond half 8 thuis, hond flink stuk lopen, half negen aan het eten, katten verzorgen/aandacht geven en 22.30 naar bed. Op dinsdag en donderdag werk ik ook savonds, dus dan sla ik de paarden over maar moet de hond nog wel.
Zaterdag en zondag ga sta ik ook om 6 uur op, dan werk ik meestal nog een paar uur voor mijn man eruit komt en neem ik wat meer tijd bij de paarden. Dit (studie)jaar is het wat rustiger omdat ik intussen gene opleiding meer volg erbij, dat was vorig jaar nog wel zo en dat werd echt wel wat veel.
Ik heb een baan met enorme piekdruktes soms, en dat kan heel zwaar zijn, want dan moet een aantal weken echt alles wijken voor het werk en slaap en eet ik slecht. Gelukkig komt dat maar een paar keer per jaar voor.

Ik vind het wel leuk, een druk leven. Kan toch niet zo goed stil zitten Lachen