kan hier iets aan gedaan worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

kan hier iets aan gedaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:19

ik woon in rotterdam dichtbij een moskee.. en dat is voor de rest leuk en aardig.. maar als het ramadan is, dan lijkt het hier wel een parkeergarage! Boos!
het is hier 's avonds vrij parkeren.. en de mensen die hier wonen hebben allemaal een parkeer vergunning voor overdags..
nu staat het hier dus de hele dag vol met auto's die niet van ons (buurtbewoners) zijn.. met als gevolg: de mensen die hier wonen kunnen nergens meer hun auto's kwijt!!!
mijn vriend kwam vannacht thuis uit zijn avond dienst.. om 2 uur 'snachts: geen parkeerplek!! terwijl je normaal altijd moeiteloos je auto kwijt kan

ook rijden ze allemaal als afgekeurde jos verstappens! Boos! werd net zowaar van mijn sokken gereden toen ik de hondjes uit wou laten Boos!

is hier misschien iets aan te doen? want dit gaat namelijk nog de hele maand duren' Verdrietig

LadyMadonna

Re: kan hier iets aan gedaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:20

gemeente bellen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:22

Ik denk dat de gemeentebellen en klagen voor overlast inderdaad de beste optie is, maar of ze er iets aan gaan doen...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:23

Als ze overdag parkeren terwijl het niet mag lijkt mij de oplossing simpel: politie bellen.
Voor de rest van de overlast contact opnemen met de gemeente en je buurtbewoners dat ook laten doen als ze er ook last van hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:26

Waarom doe je je beklag niet bij de politie? Als zij parkeren zonder vergunning, mogen ze daar niet kosteloos staan, dus zullen ze elders moeten gaan staan en een stuk moeten gaan lopen.

Wij hebben ook een moskee vlakbij, maar als er overlast is, dan is er een beheerder die we kunnen aanspreken, hij doet er onmiddellijk wat aan, wellicht hebben ze daar ook een beheerder of hoe je dat ook heet. Vraag eens aan het politiebureau in de buurt wie kontaktpersoon van die moskee is en spreek hem eens vriendelijk aan hierover. Ik weet zeker dat Josjes aangesproken gaan worden en dat wellicht niet meer op de vergunningplaatsen geparkeerd wordt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:29

probleem is dat er alleen overdag met een vergunning gratis geparkeerd kan worden voor de mensen die hier wonen.. savonds is het zowiezo gratis voor iedereen, dus ook voor die josjes.. maar het staat hier tot diep in de nacht vol met auto's die niet van buurt bewoners zijn.. dus als jij savonds thuis komt van het werken, staat alles vol geparkeerd

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:31

Maar zij parkeren dus ook pas 's avonds wanneer de vergunningen al niet meer nodig zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:32

Tot hoe laat is zo een parkeervergunning dan nodig? Je hebt weinig kans als het openbare weg is, dan mag iedereen er staan. Kennelijk heeft die moskee geen eigen parkeerplaatsen. Gelukkig duurt het maar een maand, ik heb in Amsterdam gewoond en ik moest soms wel een half uur rondrijden om een plekje te vinden.. Huilen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:33

Nijn schreef:
Maar zij parkeren dus ook pas 's avonds wanneer de vergunningen al niet meer nodig zijn?

nee overdag staat het hier ook vol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:33

Tja, dan laten schrijven en dan is het zo over.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:34

russel schreef:
Tot hoe laat is zo een parkeervergunning dan nodig? Je hebt weinig kans als het openbare weg is, dan mag iedereen er staan. Kennelijk heeft die moskee geen eigen parkeerplaatsen. Gelukkig duurt het maar een maand, ik heb in Amsterdam gewoond en ik moest soms wel een half uur rondrijden om een plekje te vinden.. Huilen

maar?? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:35

Tja, een maandje maar. 20 werkdagen....in het weekend kan je zorgen dat je je auto voor je deur hebt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:37

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is voor je, geen eigen plekje kunnen vinden terwijl je er woont,
Toch vind ik wel,dat als ze er gewoon mogen staan.zonder vergunningen dat je niks te zeggen hebt.
Ik zeg niet dat het dan niet vervelend is.maar het is maar een maandje... even op de tanden bijten!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 06:45

LimaMambo schreef:
ik woon in rotterdam dichtbij een moskee.. en dat is voor de rest leuk en aardig.. maar als het ramadan is, dan lijkt het hier wel een parkeergarage! Boos!
het is hier 's avonds vrij parkeren.. en de mensen die hier wonen hebben allemaal een parkeer vergunning voor overdags..
nu staat het hier dus de hele dag vol met auto's die niet van ons (buurtbewoners) zijn.. met als gevolg: de mensen die hier wonen kunnen nergens meer hun auto's kwijt!!!
mijn vriend kwam vannacht thuis uit zijn avond dienst.. om 2 uur 'snachts: geen parkeerplek!! terwijl je normaal altijd moeiteloos je auto kwijt kan

ook rijden ze allemaal als afgekeurde jos verstappens! Boos! werd net zowaar van mijn sokken gereden toen ik de hondjes uit wou laten Boos!

is hier misschien iets aan te doen? want dit gaat namelijk nog de hele maand duren' Verdrietig

sorry even offtopic, maar woon je bij die moskee waarvan ze het ontwerp zo uit de efteling gehaald kunnen hebben? Bloos

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 14:06

Danielle005 schreef:
LimaMambo schreef:

sorry even offtopic, maar woon je bij die moskee waarvan ze het ontwerp zo uit de efteling gehaald kunnen hebben? Bloos

Haha! nee het is geloof ik gewoon een pand.. niks bijzonders aan de buitenkant iig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:28

Gemeente/politie bellen.
Maar wat doen ze er aan?
Onder het mom "integratie", willen ze dat nederland zich ook aanpast en alles maar moet laten gebeuren.
Heb niets tegen de Ramadan, heel bijzonder.
Maar op deze manier kan het natuurlijk niet.
Succes ermee! En laat je horen wat er aan gedaan gaat worden? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:45

Pas als het donker is gaan ze eten, dus ik vraag mij af waarom het nu zo bij jouw druk is. Dat ze wellicht nog even gaan bidden samen, maar ze gaan daarna wel naar huis om te eten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 21:18

overdag lopen hier ook echt veel mannen in jurken.. die zie je normaal ook niet zo veel als nu..

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:25

ik zou eerst de gemeente bellen, misschien kunnen hun er wat aan doen. En anders de politie bellen. Veel succes ermee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:29

Janine1990 schreef:
Gemeente/politie bellen.
Maar wat doen ze er aan?
Onder het mom "integratie", willen ze dat nederland zich ook aanpast en alles maar moet laten gebeuren.
Heb niets tegen de Ramadan, heel bijzonder.
Maar op deze manier kan het natuurlijk niet.
Succes ermee! En laat je horen wat er aan gedaan gaat worden? Lachen

Wat heeft dit nou weer met aanpassen te maken? Verward

Overal waar veel mensen samenkomen willen die mensen zo dichtbij mogelijk parkeren. Dat is mensen eigen, of ze nou hartstikke Nederlands zijn of een andere achtergrond hebben. Als er in Utrecht in de Jaarbeurs een groot evenement is, dan klaagt de buurt achter de Jaarbeurs ook over parkeeroverlast. Bezoekers willen nu eenmaal liever voor weinig geld dicht bij de betreffende locatie staan dan zich blauw betalen aan een parkeerkaart voor de Jaarbeurs en/of een eind moet lopen vanaf de parkeergarage.

Het gaat om openbare parkeerplaatsen, ik vrees dan ook dat hier weinig anders tegen te doen is dan te wachten tot de Ramadan voorbij is.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:33

Ik zou me er persoonlijk niet zo druk om maken, het is maar 20 werkdagen: in het weekend zorg je gewoon dat je een plekje hebt. Jij vindt dat zij rekening met jullie (buurtbewoners) moeten houden, maar ondertussen staat de moskee ook in jullie buurt. Nee ik zou er even over mopperen maar het daar dan ook bij laten: stuk extra lopen is alleen maar gezond en ik vind sowieso dat het niet zoveel voorstelt, ik zou er absoluut niet wakker van liggen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 17:38

het gaat me niet alleen om die parkeerplaatsen.. maar ook dat ze als mongolen rijden hier..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:41

Heb je nu al contact opgenomen met de gemeente en/of politie?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 17:49

Nijn schreef:
Heb je nu al contact opgenomen met de gemeente en/of politie?

nee helaas.. heb elke keer zelf moeten werken..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:33

En de politie is 's avonds niet te bereiken, of in je pauze even een telefoontje?