Hypocriete mensen ik haat ze!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hypocriete mensen ik haat ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:52

Ik heb een schurft hekel aan hypocriete mensen die liegen en verdraaien.
Het lijkt wel alsof iedereen het gewoon maar doet.
Ik ben iemand met een scherpe tong en ben misschien wel te rechtuit en daarmee kweek ik wel eens boze gezichten.
Ik probeer eigenlijk mezelf te leren dat ik me dat niet zo aan moet trekken en gewoon ja en amen moet knikken maar dat kan ik dus niet.
Als ik over iets nee vind, ga ik geen ja zeggen.
Opzicht vind ik het prima dat ik rechtuit ben, ik hou absoluut niet van slap gelul en verdraaien van verhalen.
Zo ken ik mensen die bijv. zich tegenover mij uitkotsen over iemand er vervolgens toch naartoe gaan of mee afspreken en vervolgens weer naar mij komen om zich uit te kotsen en te vertellen wat voor een rare mensen het zijn blablabla.
Hebben jullie dat ook, ik word er namelijk niet goed van.

Leentje_

Re: Hypocriete mensen ik haat ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:26

Ik heb ook juist hetzelfde Knipoog
en als iemand iets zegt en ik vind nee dan zeg ik ook gewoon nee Knipoog maakt me echt niéts niéts niéts uit Bloos

hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen van zeg gewoon ja en trek je er niets van aan zodat er geen ruzie komt Slapen ik kan dat gewoon niet Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:31

heb ik ook hoor Lachen ik ben ook recht doorzee Lachen ik ga indd ook gaan A zeggen als ik B vind Knipoog

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:33

Om maar eens recht door zee te beginnen: Ik vind je stukje tekst niet echt makkelijk weg lezen.. Schijnheilig

En ja ik heb het zelfde. Of ik mag iemand of ik mag iemand niet, mag ik iemand niet ga ik niet direct afsnauwen maar spreek ik gewoon niets af met die persoon in kwestie!

Mag ik iemand wel dan ga ik daar 100% voor maar achter iemand zijn rug om banketstaaf, nou nee tenzij ik misschien ruzie met iemand heb zo in de trend van naja wat die nu weer heeft gedaan, maar goed dan is de persoon in kwestie waar ik de ruzie mee heb daar van ook van op de hoogte! (en als eerste)

Dus hypocriete mensen moet ik ook niet... Gewoon duidelijk zijn!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:34

Als ik iemand niet mag, dan weten ze dat meestal heel snel Ja Niet omdat ik hem/haar afbek, maar wel omdat ik dan niet zo hartelijk ben als tegen een ander. En eerlijk tegen iemand ben ik altijd. Niet zo van 'ik moet jou niet' maar ze moeten dan niet gaan vragen of ik ze eigenlijk wel aardig vind Knipoog
Ik ben al veel dingen genoemd, maar hypocriet is er daar niet een van (op enkele uitzonderingen na van mensen die niet weten over wie ze het hebben - daar heb ik ook een hekel aan). Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 06:59

Is mijn stukje zo lastig te lezen, komt misschien om dat ik een beetje frustie was op het moment dat ik het schreef want ik had net weer zo'n hypocriet vriendinnetje aan de telefoon.

Er zijn gewoon dingen waar ik het niet mee eens ben of die ik anders zou doen, soms weten ze dat ook en dan moet ik evengoed verheugt doen op hun gedachte, als ik dan mijn mening zeg.
Meestal is dat gewoon de manier hoe ik het zou doen dan krijg ik al een lange lip.
Ik ben wel al zover dat als mensen mijn mening niet vragen zeg ik ook niks, maar als ze er over vragen of vertellen, mag ik toch best mijn ding uitleggen.
Ik zeg niet dat ik dan gelijk heb, iedereen moet doen waar hij/ zij zich goed bij voelt.
Maar zo gauw ik mijn mening zeg krijg ik een lang gezicht.

Maar het allerergste en hypocrietste vind ik afspreken met mensen die je normaal uitkotst om erna weer erover te beginnen.
Ja wat wil je dan eigenlijk????
Vroeger toen ik nog wat jonger was dacht ik altijd dat dit over zou gaan naarmate mensen ouder worden, maar in tegendeel het lijkt wel erger te worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:03

ik kan er ook niet echt goed tegen hoor Lachen Ik ben dan altijd erg benieuwd wat ze over mij te mauwen hebben ......... Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 07:16

Nou idd ja, wat zullen ze over mij te zeggen hebben.
Zullen ze ook wel eens eerlijk zeggen hoe of wat.

Een vriendin van mij heeft al eens tegen me gelogen om zoiets stoms.
Zij ging met mensen om die ik absoluut niet moet, niet erg ik hoef ze niet te treffen.
Ze ging op vakantie en ik moets haar paard verzorgen die 10 dagen, prima.
Maar er zat een raar smaakje aan door verschillende opmerkingen en rare verhalen.
Na die 10 dagen vakantie was ik een dag bij haar bezoek om over haar vakantie te vertellen en toen kwam de aap uit de mouw.
Ze was met die vreselijke mensen op vakantie geweest, ik vind het niet zo'n ramp moeten zij weten, maar de 10 dagen waren verkloot doordat ze de hele tijd ruzie hadden dat andere koppel en alleen maar hun zin wilde doen.
Ik vroeg mijn vriendin waarom lieg je daar in godsnaam over net alsof mij dat wat boeit dat je met anderen op vakantie gaat.
Ja was haar antwoord ik weet hoe je over hun denkt en dacht dat je dat niet leuk zult vinden.
Echt simpel!!!!
Ze zijn nog een tijd met mekaar omgegaan totdat ze mijn vriendin en vriend vaker lieten zitten en nu zien ze mekaar nooit meer.
Dan denk ik, we zijn al zo lang vriendinnen, wil je dat nou echt verpesten door over zo iets te liegen??

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:20

Het zegt wel wat over je eigen opstelling, anders had ze het je gewoon durven vertellen Knipoog

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:59

mmm,ik kan me goed voorstellen dat je daar gek van wordt.ik heb dat ook,wees gewoon eerlijk dan ben ik heel makkelijk.
wat betreft je vriendin die eens "gelogen" heeft,tja ik ben wat minder uitgesproken in wie ik wel en niet mag.
maar ook ik loop tegen zulke problemen aan,leuk voorbeeld is mijn nieuwe topic(zie onderschrift)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:03

KiWiKo schreef:
ik kan er ook niet echt goed tegen hoor Lachen Ik ben dan altijd erg benieuwd wat ze over mij te mauwen hebben ......... Lachen

Kón ik maar een dag onzichtbaar zijn

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:18

Tja er is natuurlijk een verschil tussen echt liegen/niet eerlijk zijn en iemand een beetje tegen de waarheid in bescherming te nemen.

Je frustratie snap ik wel een beetje want het overkomt mij(wie niet?) ookwel eens. Ik heb een vrij sterke mening en mensen durven dan gewoon niet altijd 100% eerlijk tegen mij te zijn. Dan kan je denken..duh..dat is niet mijn probleem maar niet iedereen is zo zelf verzekerd als dat jij bent.

Mensen zijn sociale wezens en willen aardig gevonden worden en daarom niet altijd 100% eerlijk en ik durf te wedden dat jij dat jij je er ook wel eens schuldig aan maakt. Knipoog Ik wel.

Bijvoorbeeld een keer een complimentje maken als je het eigenlijk niet meent of een paar niet zo belangrijke details uit een verhaal "vergeten" te vertellen.
Even voor de duidelijkheid liegen is gewoon liegen he! En iets belangrijks niet vertellen hoort daar ook bij. En echte vrienden maken natuurlijk geen valse complimentjes e.d.

Het voorbeeld over de vakantie vind ik niet zo slim van je vriendin maar is het echt zo belangrijk? Lekker laten gaan...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:29

Blue_Eyes schreef:
Als ik iemand niet mag, dan weten ze dat meestal heel snel Ja Niet omdat ik hem/haar afbek, maar wel omdat ik dan niet zo hartelijk ben als tegen een ander. En eerlijk tegen iemand ben ik altijd. Niet zo van 'ik moet jou niet' maar ze moeten dan niet gaan vragen of ik ze eigenlijk wel aardig vind Knipoog
Ik ben al veel dingen genoemd, maar hypocriet is er daar niet een van (op enkele uitzonderingen na van mensen die niet weten over wie ze het hebben - daar heb ik ook een hekel aan). Knipoog

Tja sorry. Als we dan eerlijk moeten zijn naar elkaar. Dat vind IK dus enorm hypocriet. Je weet helemaal niet of de ander wel begrijpt dat jij hem/haar niet moet. Daar ga jij van uit. Bovendien moet de ander maar raden wat er mis is.

Ik ga gewoon niet om met mensen die ik niet moet maar ik ben wel heel vriendelijk. Ik zal niet een biertje met ze gaan drinken, nee dat niet.
Maar soms ben je wel tot elkaar veroordeeld en zal je wel met elkaar door een deur moeten en als iemand dan aan jouw houding weet, die moet mij niet, maar niet weet waarom....Nou mijn ervaring is..Daar begint het gezeur en geruzie.

Nee dan of eerlijk zijn en zeggen wat er is of vriendelijk zijn (de ander kan er ten slotte niet altijd iets aan doen dat jij hem/haar niet moet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:16

Billy schreef:
Het zegt wel wat over je eigen opstelling, anders had ze het je gewoon durven vertellen Knipoog

Dat denk ik dus niet, ik ben hier niet giegene die liegt en ik ben echt niet iemand die haar dat dan af gaat raden.
Zegt denk ik meer over haar want zij praat ze slecht en gaat toch op vakantie en op bezoek bij ze.
Dat noem ik een slecht geweten.
Dat heb ik haar toen wel zo gezegd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:25

NatasjavE schreef:
Tja er is natuurlijk een verschil tussen echt liegen/niet eerlijk zijn en iemand een beetje tegen de waarheid in bescherming te nemen.

Je frustratie snap ik wel een beetje want het overkomt mij(wie niet?) ookwel eens. Ik heb een vrij sterke mening en mensen durven dan gewoon niet altijd 100% eerlijk tegen mij te zijn. Dan kan je denken..duh..dat is niet mijn probleem maar niet iedereen is zo zelf verzekerd als dat jij bent.

Mensen zijn sociale wezens en willen aardig gevonden worden en daarom niet altijd 100% eerlijk en ik durf te wedden dat jij dat jij je er ook wel eens schuldig aan maakt. Knipoog Ik wel.

Bijvoorbeeld een keer een complimentje maken als je het eigenlijk niet meent of een paar niet zo belangrijke details uit een verhaal "vergeten" te vertellen.
Even voor de duidelijkheid liegen is gewoon liegen he! En iets belangrijks niet vertellen hoort daar ook bij. En echte vrienden maken natuurlijk geen valse complimentjes e.d.

Het voorbeeld over de vakantie vind ik niet zo slim van je vriendin maar is het echt zo belangrijk? Lekker laten gaan...

Tuurlijk ik ben geen heilige, maar sommige doen niks anders.
Ik heb het wel eens als ik bij een babytje sta en mensen roepen: wat een mooi kind dan ga ik niet zeggen van niet al zou ik dat wel vinden bijv.
Maar wat mijn vriendin heeft gedaan vind ik toch echt liegen.
maar goede het is een paar jaar geleden inmiddels en wil die vriendin niet slecht gaan maken, het was maar een voorbeeld.
Ik heb haar toen wel verteld dat ik het een beetje belachelijk en gewetenloos vond om zo tegen me te liegen, maar heb het haar vergeven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:26

Wat billy denk ik bedoelt is dat je nogal een sterke mening hebt. Dat is niet zo erg..Maar hou er dan rekening mee dat niet iedereen zijn mening durft te geven.

Mischien vind ze deze mensen toch wel aardig maar durft dat gewoon niet tegen je te zeggen.
Wel goed dat je het tegen haar zegt want het is ook heel vervelend om naar te luisteren en dan te weten dat ze toch met deze mensen omgaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:27

Dat van die baby is inderdaad precies wat ik bedoel. Hihi

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:48

NatasjavE schreef:
Blue_Eyes schreef:

Tja sorry. Als we dan eerlijk moeten zijn naar elkaar. Dat vind IK dus enorm hypocriet. Je weet helemaal niet of de ander wel begrijpt dat jij hem/haar niet moet. Daar ga jij van uit. Bovendien moet de ander maar raden wat er mis is.

Ik ga gewoon niet om met mensen die ik niet moet maar ik ben wel heel vriendelijk. Ik zal niet een biertje met ze gaan drinken, nee dat niet.
Maar soms ben je wel tot elkaar veroordeeld en zal je wel met elkaar door een deur moeten en als iemand dan aan jouw houding weet, die moet mij niet, maar niet weet waarom....Nou mijn ervaring is..Daar begint het gezeur en geruzie.

Nee dan of eerlijk zijn en zeggen wat er is of vriendelijk zijn (de ander kan er ten slotte niet altijd iets aan doen dat jij hem/haar niet moet.

Nee, dan heb ik het onduidelijk uitgelegd. Lachen
Ik zal altijd duidelijk zeggen wat me niet zint, maar anders bij iemand die niet mijn type is, zullen we maar zeggen, Knipoog dan tegen een ander. Als mijn beste vriendin iets doet wat ik niet leuk vind, dan zeg ik daar iets van, maar met een kwinkslag en een knipoog.
Iemand die zich al vanaf het begin zo laat zien dat ik er niet mee overweg kan (en dat zijn toch niet veel mensen, met de meesten heb ik geen moeite), die hoort op een andere manier wat er mis is. Dat zeg ik ook, maar niet met een kwinkslag of een knipoog. Ook niet door ze af te bekken of hatelijk te doen, maar zeker niet met een hartelijke ondertoon.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:58

@bleu_eyes:
Helemaal duidelijk. Nee das niet hypocriet nee, dat is inderdaad de goede manier(vind ik dan he..maar ja wie ben ik Bloos )