Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

maakt me echt niéts niéts niéts uit 
ik kan dat gewoon niet
ik ben ook recht doorzee
ik ga indd ook gaan A zeggen als ik B vind

Niet omdat ik hem/haar afbek, maar wel omdat ik dan niet zo hartelijk ben als tegen een ander. En eerlijk tegen iemand ben ik altijd. Niet zo van 'ik moet jou niet' maar ze moeten dan niet gaan vragen of ik ze eigenlijk wel aardig vind
Ik ben dan altijd erg benieuwd wat ze over mij te mauwen hebben .........
KiWiKo schreef:ik kan er ook niet echt goed tegen hoorIk ben dan altijd erg benieuwd wat ze over mij te mauwen hebben .........
Ik wel. Blue_Eyes schreef:Als ik iemand niet mag, dan weten ze dat meestal heel snelNiet omdat ik hem/haar afbek, maar wel omdat ik dan niet zo hartelijk ben als tegen een ander. En eerlijk tegen iemand ben ik altijd. Niet zo van 'ik moet jou niet' maar ze moeten dan niet gaan vragen of ik ze eigenlijk wel aardig vind
![]()
Ik ben al veel dingen genoemd, maar hypocriet is er daar niet een van (op enkele uitzonderingen na van mensen die niet weten over wie ze het hebben - daar heb ik ook een hekel aan).
Billy schreef:Het zegt wel wat over je eigen opstelling, anders had ze het je gewoon durven vertellen
NatasjavE schreef:Tja er is natuurlijk een verschil tussen echt liegen/niet eerlijk zijn en iemand een beetje tegen de waarheid in bescherming te nemen.
Je frustratie snap ik wel een beetje want het overkomt mij(wie niet?) ookwel eens. Ik heb een vrij sterke mening en mensen durven dan gewoon niet altijd 100% eerlijk tegen mij te zijn. Dan kan je denken..duh..dat is niet mijn probleem maar niet iedereen is zo zelf verzekerd als dat jij bent.
Mensen zijn sociale wezens en willen aardig gevonden worden en daarom niet altijd 100% eerlijk en ik durf te wedden dat jij dat jij je er ook wel eens schuldig aan maakt.Ik wel.
Bijvoorbeeld een keer een complimentje maken als je het eigenlijk niet meent of een paar niet zo belangrijke details uit een verhaal "vergeten" te vertellen.
Even voor de duidelijkheid liegen is gewoon liegen he! En iets belangrijks niet vertellen hoort daar ook bij. En echte vrienden maken natuurlijk geen valse complimentjes e.d.
Het voorbeeld over de vakantie vind ik niet zo slim van je vriendin maar is het echt zo belangrijk? Lekker laten gaan...
NatasjavE schreef:Blue_Eyes schreef:Als ik iemand niet mag, dan weten ze dat meestal heel snelNiet omdat ik hem/haar afbek, maar wel omdat ik dan niet zo hartelijk ben als tegen een ander. En eerlijk tegen iemand ben ik altijd. Niet zo van 'ik moet jou niet' maar ze moeten dan niet gaan vragen of ik ze eigenlijk wel aardig vind
![]()
Ik ben al veel dingen genoemd, maar hypocriet is er daar niet een van (op enkele uitzonderingen na van mensen die niet weten over wie ze het hebben - daar heb ik ook een hekel aan).
Tja sorry. Als we dan eerlijk moeten zijn naar elkaar. Dat vind IK dus enorm hypocriet. Je weet helemaal niet of de ander wel begrijpt dat jij hem/haar niet moet. Daar ga jij van uit. Bovendien moet de ander maar raden wat er mis is.
Ik ga gewoon niet om met mensen die ik niet moet maar ik ben wel heel vriendelijk. Ik zal niet een biertje met ze gaan drinken, nee dat niet.
Maar soms ben je wel tot elkaar veroordeeld en zal je wel met elkaar door een deur moeten en als iemand dan aan jouw houding weet, die moet mij niet, maar niet weet waarom....Nou mijn ervaring is..Daar begint het gezeur en geruzie.
Nee dan of eerlijk zijn en zeggen wat er is of vriendelijk zijn (de ander kan er ten slotte niet altijd iets aan doen dat jij hem/haar niet moet.
dan tegen een ander. Als mijn beste vriendin iets doet wat ik niet leuk vind, dan zeg ik daar iets van, maar met een kwinkslag en een knipoog.
)