Wanneer ging jullie kind voor t 1e logeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Wanneer ging jullie kind voor t 1e logeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:25

Ons dochtertje nu net 2 jaar geworden is nog nooit uit logeren geweest.
Wel met ons erbij maar nooit alleen.
Nu gaan wij 4 dgn met de auto naar hongarije wat best een eind is.
Ik twijfel heel erg of ik haar mee neem of bij Opa en Oma laat (die hopen dat wij haar bij hun laten!!!)
Ik vind 4 dgn ineens enorm!!!!
Zou ons dochtertje er ook zo over denken?

Wanneer ging jullie zoontje/ dochtertje voor het eerst uit logeren en hoe ging dat?

RoxyVip

Re: Wanneer ging jullie kind voor t 1e logeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:27

Mijn dochter ging al heel vroeg een nachtje logeren bij opa en oma, bv als we een feestje hadden 's avonds. De eerste keer was denk ik toen ze een maand of 4 was. En nog gebeurt het af en toe, ze is nu 13 maanden. Niet elke week ofzo, maar ongeveer 1 keer in de drie maanden gebeurt het wel dat ze bij een van de opa's/ oma's slaapt!

Maar 4 dagen, ja dat is wel veel ja... Ik zou je geen goede tip kunnen geven, doe gewoon wat jou het beste lijkt en wat goed voelt!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:31

Over 'mijn kinderen' kan ik nog niet praten, ik heb nog geen kinderen Knipoog maar ik was een paar maanden dat ik bij m'n oom en tante te logeren ging, niet veel later ook bij m'n oma.

Hoe lang nog voor je weggaat? Misschien voor die tijd een nachtje te logeren bij opa en oma brengen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:31

Mijn nichtje is 2 en slaapt heel vaak bij ons. Één nachtje, twee nachtjes, laatst van woensdag tot zondag. Dat is allemaal geen probleem. Lachen

(Dat is dus m'n broer's dochter dus mijn ouders' kleinkind.)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:38

Mijn zoontje sliep voor het eerst bij opa en oma toen hij een maand of 6 was. Ging heel goed.
Zeker als dat bekende gezichten zijn, zal dat niet zo'n pobleem opleveren. Anders kun je misschien eens een nachtje proberen vantevoren. Als dat goed gaat, dan zou ze ook die 4 nachten daar kunnen slapen.
Op zich is het wel lang, maar ik denk dat je dochtertje het leuker vindt om lekker de hele dag aandacht te krijgen van opa en oma dan om zo lang in de auto te zitten Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:41

Ik heb dan wel zelf geen kinderen, maar wel een neefje van bijna 5 maanden oud. Toen hij bijna 4 maanden was, heeft hij voor het eerst een aantal nachten bij zijn opa en oma geslapen. En mijn zusje en zwager kennende gaat dat nog wel vaker gebeuren - hoe eerder een kind eraan went om buiten zijn vertrouwde omgeving te slapen, hoe beter. Hoewel natuurlijk niet ieder kind zo makkelijk is als mijn neefje. Knipoog

Ik kan me overigens niet herinneren hoe oud ik was toen ik voor het eerst uit logeren ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:43

Ik zou het eerst een los nachtje op proef proberen, en als dat goed gaat lekker die paar dagen gaan zonder kindje. Hebben jullie eens heerlijk de handen vrij en aandacht voor elkaar, opa en oma zijn dolblij dat zij vier dagen lang hun kleinkind kunnen verwennen, en de kleine zal het ook wel leuk vinden zo met al die aandacht.
Gewoon proberen!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:48

toen mijn oudste dochter 9 mnd was hadden we een bruiloft in frankrijk. Gingen toen ook vier dagen weg. Gelukkig was ze nog heel klein. Ik miste haar wel heel erg. Volgens mij was mijn oudste dochter 4 en me jongste dochter 3 toen ze echt alleen een nachtje gingen slapen. Mijn ervaring is als je zelf niet laat merken dat je het eigenlijk helemaal niet leuk vind dat de kinderen en ook een stuk minder erg vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:52

Idd zoals Sonja zegt, gewoon een nachtje proberen en als dat van alle kanten bevalt kunnen jullie volgens mij met een gerust hart een paar dagen zonder haar weg. Zo te horen is ze bij opa en oma iig in goede handen. Ja

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:56

Ik weet niet meer precies hoe oud mijn twins waren, maar wel al op vrij jonge leeftijd. Het waren slechte slapers, en dan bij voorkeur ook nog om en om wakker worden. Op een gegeven moment zat ik (en mijn man ook) er echt doorheen. Nou heerlijk dat je dat dan een nachtje uit handen kon geven!

Ik heb er nu trouwens nog steeds geen moeite mee. Heerlijk af en toe! Zolang ik maar weet hoe, hoelang enzovoorts. Ik weet ook dat mij schoonouders en ouders wel doen zoals wij het willen. Dat maakt het natuurlijk ook fijner.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:00

Onze Maaike was een jaar of 3 denk ik, dat ze een aantal nachtjes ging logeren. Jolien was nog geen 2, maar ja, die heeft haar grote zus bij zich. Voor een enkel nachtje was Maaike wat jonger, een jaar of anderhalf, en Jolien een jaar (tot die tijd kreeg ze bv).

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:01

mijn zoontje is bijna 5 jaar,en heeft een half jaar geleden voor het eerst gelogeerd,was bij mijn zus en heeft het gelukkig erg goed gedaan,mijn dochter is 19 maanden,maar die heeft nog nooit gelogeerd.
het is eigenlijk ook nog nooit nodig geweest,maar nu ik weet dat mijn zoontje het leuk vind,
is toch wel een hele geruststelling,
lijkt me alleen wel heel raar als ze allebij op de zelfde dag ergens gaan logeeren.
dan word ik voor 3 uur smiddags niet wakker denk Haha! Knipoog

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:01

)
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 07-02-22 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:09

Mijn neefjes sliepen ook al met een paar maandjes oud bij ons, en nog steeds! Gelukkig zijn het hele makkelijke kinderen en hebben ze geen probleem met bij andere slapen.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:14

Mijn kinderen zijn ook regelmatig uit logeren geweest, (nu 2 en 5)ook op nog jongere leeftijd, mede omdat wij voor mijn man zijn werk wel eens een paar dagen naar het buitenland gaan, het gaat altijd goed, ze krijgen extra veel aandacht, en zijn bij vertrouwde mensen.
De laatste keer zijn mijn ouders bij ons in huis geweest 4 dagen, dat is helemaal fijn.
Ik vind het altijd moeilijk om weg te gaan, maar als ik eenmaal weg ben gaat het prima, en is het ook wel eens lekker rustig.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:18

Onze oudste heeft toen ze 10 maanden was 3 weken bij een goede vriendin gelogeerd en later zoonlief, met 6 maanden, 3 weken bij een andere vriendin. Beide vriendinnen waren gek op babies en zelf al een poosje uit de kleintjes. Ik (mams) vond het wel fijn om "even" niet gebonden te zijn aan al die vaste tijden. Pappa wilde na een week eigenlijk weer naar huis. En de hummeltjes hebben het reuze naar hun zin gehad (lekker verwend Haha! )
Voor die tijd hadden ze ook al eens een nachtje bij opa en oma geslapen. Het waren wel heel gemakkelijke kinderen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:18

Mijn zoontje bleef voor t eerst bij mijn ouders slapen toen hij..eehmm...zo'n 4 maanden was.
Daarvóór ookal wel eens met ons uit logeren geweest.

Hij is nu 2,5 en vorig weekend is hij zelfs bij beide opa's/oma's wezen slapen, tot grote vreugde van allen Haha!

In mijn ogen is het alleen maar goed, dat kinderen gewend zijn aan logeren op 'vreemd' terrein Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:19

het is alweer jaren geleden ,maar ik geloof dat hij rond 1 jr was toen wij een bruiloft hadden en mijn zoon bij mijn vriendin geslapen heeft
zij heeft zelf 2 kinderen 1 van 1 jr ouder dan mijn kind en 1 van 7 jr ouder
zij was dus erg ervaren Haha!
voor ons was het veel moeilijker dan voor ons kind

en hij heeft regelmatig bij opa en oma geslapen en nu nog steeds in de vakanties een paar nachtjes.

maar het is best moeilijk om je kind aan een ander toe te vertrouwen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:25

Als ze nog nooit gelogeerd heeft is 4 nachten in eens wel lang.Maar in vier dagen zo'n reis maken voor een peuter van twee is ook best zwaar.Ik zou eerst even 1 nachtje proberen om t ekijken ho ehet julie beide bevalt.

De mijne moest met 2 ook ineens bij mijn moeder logeren terwijl hij nog niet zonder ons geweest wasomdat ik in het ziekenhuis opgenomen moest worden.Ik denk dat je zo'n kindje het best zo vroeg mogelijk een nachtje slapen aan leert.Mijn 2e was een maand of 10 denk ik toen ze voor het eerst ging,nadat ze van de borstvoeding af was.

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:26

Mijn dochter ging vanaf dat ze 3 maanden was ( wanneer ik dus weer ging werken) uit logeren. Omdat we allebei in de horeca zitten kan het dus ook niet altijd anders. Het voordeel van heel vroeg uit logeren brengen vind ik dat ze het nu gewend is en het ook helemaal niet erg vind. Ze is nu 4 en is nu heel makkelijk in uit logeren gaan. Soms gaat ze een heel weekend en dat vind ik wel lang bel haar dan ook 2x op een dag maar ze vraagt dan wel vaak of ze nog een nachtje mag blijven want het is toch elke keer nog speciaal.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:28

ik kan niet spreken over ervaring met eigen kinderen want die heb ik nog niet Lachen

ik ging vroeger van héél jongs af best vaak logeren bij mijn grootouders, in het begin altijd maar 1nachtje wat al een heel drama was (blijven overgeven uit angst dat mijn ouders weg zouden gaan als ik sliep ed)
dus ik zou zeker een nachtje proberen.. en doen waar je je goed bij voelt

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 08:27

Super die fijne verhalen, geeft wat moed!

Ze is stapel gek op mijn ouders dus dat scheeld en mijn ouders kunnen lezen en schrijven met haar!!!
Gevoelsmatig is het raar om 4 dgn weg te gaan maar zo een reis ruim 12 uur in de auto heen en nog 12 uur terug is ook een eind!
Denk inderdaad dat ik meer moeite krijg dan zij!!!!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:33

De oudste was 8 weken ... we hadden toen een feestje en het logeren was al geregeld voordat Fabian geboren was. Die gaat nu nog steeds regelmatig eens bij opa en oma slapen... De jongste is nu bijna 5 maanden en zou eigenlijk 20 september voor het eerst uit logeren gaan. Maar dat gaat niet door. En om de kindjes nu zomaar uit logeren te sturen vind ik ook nogal wat eerlijk gezegd. (al zou een keertje uitslapen wel weer lekker zijn)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:30

Ik vind het eigenlijk belangrijk dat kinderen vroeg leren uit logeren zodat het niet zo'n ramp is als er opeens een slaapfeestje wordt gegeven, imo heeft een kind die bijna nooit uit gaat logeren eerder heimwee. (iig in mijn klas was dat wel zo 3 kinderen hadden last van heimwee, en ze waren nooit zonder hun ouders uit logeren geweest )

En vaak vinden kinderen het geweldig bij opa en oma dus Knipoog

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:36

onze dochter is nu 4 mnd en ze is al redelijk vaak uit logeren geweest bij opa en oma.

Ik ben 2 week na de bevalling weer aan het werk gegaan en mijn partner en ik werken beide in e horeca waardoor we sávonds laat klaar zijn en vandaar dat onze dochter al regelmatig uit logeren is geweest.

Ik vind het erg belangrijk dat ze toch met enige regelmaat bij anderen is (zijn in het algemeen) ik wil niet dat ze over een x aantal jaar zo eenkennig is en dat ze alleen maar in der eigen bedje wil/ kan slapen. gewoon heen brengen makkelijk zal het niet zijn de eerste nacht maar gewoon doen!