Mijn laminaatvloer ligt er nu ongeveer 3/4 jaar in. Sinds 2-3 weken begint het op verschillende plekken, in meerdere kamers bol te staan. Er is geen water opgekomen, dus dat is het niet.
Iemand een idee hoe dit komt en vooral, hoe kan ik dit (liefst zelf) oplossen ?
heeft toch iets met vocht of het werken van het hout te maken. inderdaad even kijken hoe strak hij tegen de wand aan ligt. dus even het plintje weghalen.
Ik zal mijn boekenkast morgen eens helemaal leeghalen om te zien of het daar te strak ligt. Het vreemde is dat de luchtplekken niet tegen de wand aan zitten, maar in het midden van de vloer. Water is het echt niet, er is niets overheen gegaan en de ondervloer is van dat folieachtige spul.
Heeft met het weer te maken, houten vloeren dus ook laminaat gaat werken zodra dr luchtvochtigheidhoger of lager wordt. Een luchtbevochteiger is de oplossing.
Meestal ligt de vloer dan te strak, of is het extreem vochtig. Dat de vloer in het midden omhoog komt is normaal, de vloer kan nergens anders heen en zoekt de minste weerstand op. Zoals al gezegd, plinten losmaken, kijken of er minimaal 1 cm ruimte tussen muur en vloer aanwezig is.
Wij hadden ook het probleem dat onze tegels omhoog kwamen. Bij ons was het probleem dat we in de winter op vakantie zijn geweest en we de verwarming volledig hebben uitgezet. Toen we terug thuiskwamen ging de verwarming natuurlijk aan. Door dat temperatuurverschil is er lucht ontstaan in de vloer... Wij hebben toen op die plaats de voegen eruit gehaald zodat de lucht eruit kon. Er ligt een mat over, dus niemand die er iets van ziet.