Ik wil naar mama toe!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Ik wil naar mama toe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 10:52

Je kent het wel,

ben je aan het oppassen, lekker Tv kijken, met wat drinken en wat te vreten erbij, hoor je vanuit boven je oppaskindje huilen, omdat hij of zij papa en mama mist.
en dan...

Wat doen jullie dan op dat moment?

Brand erop los Haha! !

piewie

Re: Ik wil naar mama toe!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:53

Ik stel het kind gerust dat papa en mama op visite zijn en dat ze later weer terug komen wanneer zij/hij slaapt. Ik lees dan een verhaaltje voor, voor de afleiding en dan proberen te slapen.....mocht dat niet ondertussen gebeuren.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:54

Naar boven, uitleggen dat papa en mama pas heel laat terug komen, en dat als hij/zij 's ochtends wakker wordt ze er weer zijn Ja

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:55

Eerst ging ik er altijd naar toe. Maar ze bleven maar roepen, dus heb ik naar ze geroepen dat ze nu moesten stoppen met huilen en dat ik niet meer zou komen.
Ze zijn de hele avond stil geweest. (ze zijn 8 en 9)Mijn jongste broertje is ook 9 en als je die naar boven stuurt gaat hij meteen slapen. Nooit last mee gehad.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:57

Als ze echt bang zijn, ga ik er meestal bij zitten tot ze slapen. Of ik zeg dat als ze even lief blijven liggen, dat ik straks weer terug kom kijken en meestal zijn ze dan wel in slaap gevallen. En ik zeg dat papa en mamma weer terug zijn als ze wakker worden (dus dat ze maar beter snel kunnen gaan slapen Knipoog) en dat ik tot die tijd heel goed op ze zal passen. Maar inmiddels zijn kinders wel zo goed gewend dat het bijna niet meer voorkomt gelukkig Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:21

oh bij mij is het altijd zo;
dan zegt de moeder; G komt oppassen, dan zeggen ze oké dan maar.. Scheve mond
& dan zegt de moeder; Fauve komt oppassen! Gaan ze helemaal blij doen enzo, en een half uur van tevoren voor de deur staan wachten hihi Nagelbijten / Gniffelen
eigenlijk zijn ze wel altijd lief, en mama roepen doen ze gelukkig niet, ik herken het wel bij andere kindjes Ja

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:12

Hamburger in zijn mond proppen en een verhaaltje vertellen over een onthoofd knuffelbeest met een mes..

Zijn ze ook wel snel stil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:16

nou Leliev, wat een geweldige oppas ben jij! Hihi... Ik zou je meteen inhuren!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:22

T ging er toch om dat ze stil waren?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:24

gerust stellen, verhaaltje voorlezen en uitleggen dat pappa en mamma straks weer terug komen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:28

Leliev schreef:

of je gebruikt gewoon die mitraillieur van je Knipoog

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:39

Ehmm ik zou het niet weten, mn oppas kindje is pas 1.1/2 dus zegt wel pap en mam, maar verder ook niet/.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:58

Leliev schreef:

Op zich is je eerste zin in je onderschrift dan wel toepasselijk Tong uitsteken , hahaha.

Ik zou ook het kind gerust proberen te stellen, en idd: afleiding.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:57

Naar boven gaan, even erbij zitten en uitleggen dat papa en mama straks als ze slaapt terug komen, nog een verhaaltje lezen en vragen wat ze bijvoorbeeld voor leuks gaat doen de volgende dag (en dat ze dan maar snel moet gaan slapen, want dan is het sneller morgen Knipoog ) Daarna ga ik gewoon naar beneden, eerst bleef ik altijd bij dr zitten tot ze sliep, maar dan houdt ze me constant in de gaten en gaat ze dus niet slapen. Gewoon zeggen dat je op de bank zit en dat ze moeten roepen als er echt iets is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:42

Ik pas altijd op als de ouders naar orkestrepetitie zijn. Als het kindje dan begint te huilen zeg ik: "papa en mama zijn even viool spelen, maar als je morgen wakker wordt, dan zijn ze er weer Lachen En als ze vanavond thuiskomen komen ze nog even bij je kijken." En als ze dan nog niet blij is begin ik gewoon over iets anders. Dan vraag ik bv: "kan mama mooi viool spelen? speelt ze wel eens iets voor jou?" En dan begint ze meestal gauw genoeg over de viool die ze krijgt als ze 5 wordt Tong uitsteken En dan is ze weer blij, en dan gaat ze slapen.
De andere is een heel ander verhaal... Scheve mond Die wordt nooit meer stil als ie huilt. Daar ga ik even bij kijken of alles nog goed gaat, schone luier, speen nog in zn mond. en dan ga ik weer naar beneden. Houdt vanzelf op met huilen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:46

Haha leliev arme kindjes. Haha!

Nee ik weet nog dat mijn oppas me altijd een verhaaltje voorlas en me geruststelde dat papa en mama 's avonds laat thuiskwamen. Ik pas zelf niet op dus dat weet ik verder niet.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:59

Oh.. de ''Ik wil naar mama toe'' buien ken ik maar al te goed Vork
Heb een weekend lang op een peuter gepast, die vrijwel alleen maar heeft gehuild & gekrijst omdat hij naar mama wou..

De gouden tip, die ik helaas pas de laatste dag ontdekte, maar hij werkte zeer goed:
op je schoot zetten, met zn rug naar je toe, en als hij dan om mama vraagt, op een moederlijke toon zeggen "Wat is er jochie, mama is hier toch Ach gut " en een aai over zn bol.. hij zal zich waarschijnlijk om willen draaien om te kijken of hij daadwerkelijk bij mama op schoot zit, maar probeer ten alle tijden te voorkomen dat hij je hoofd ziet Knipoog klinkt heel stom, maar bij mij werkte het echt.

als hij in bed naar mama vraagt, gewoon zeggen "wat is er jochie, mama is hier" hij ziet in het donker toch niet dat jij mama niet bent!

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:40

Jaa ik heb er eentje die niet stop met krijsen, meestal wacht ik gewoon even, als het na 5 min niet stil is ga ik maar even naar boven om het uit te leggen als hij dan niet kan slapen neem ik hem mee naar beneden en mag hij op moeder wachten, hij is heel moeilijk zelfs bij zijn vader doet hij dit. En bij zijn opa en oma gaat het pas een maand goed haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:48

_Shannon;
Dat vind ik maar een freaky idee Nagelbijten / Gniffelen

Samen liedjes zingen. en gerust stellen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:15

je kan ook zeggen, als papa en mama thuis komen, komen ze jou nog een kusje geven. Maar dan moet je nu wel gaan slapen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:24

Mijn neefje en nichtje mogen altijd kiezen wie er komt oppassen.
de eerste keus is in koor: ' JOS!' ( en dan hoort jolanda er ook nog bij) ze zijn helemaal dol op mijn vriend, en willen altijd mee een rondje rijden in de 'stoere' auto.
zij zijn wat ouder een gaan goed slapen. laatsts was er eentje een beetje ziek en mocht hij in mijn bed gaan liggen van mijn vriend. en dan is het feest. wel midden in de nacht nog even verplaats, maar nooit problemen mee gehad.
ik ben ook de enige oppas die ze echt verwent. van mij mogen ze altijd chips. ( alleen in het weekend.) en dat gaat er natuurlijk wel in!

tuk70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:31

ik zeg gewoon dat hun zo meteen weer tehuis komen dus dan moet hij dus maar niet zo huilen.....

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:11

Heb het toevallig net 10 min geleden gehad..
IK heb haar (voor de 7e keer ) gezegd dat mama en papa er zijn als ze wakker word, en dat ik beneden ben...
Geruststellen dus! Ja

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:35

Ik zeg altijd dat als ze nu snel gaan slapen, dat wanneer ze dan hun oogjes weer open doen, ze papa of mama weer zien, dus dat ze maar snel moeten gaan slapen Haha!
Werkt wonderbaarlijk goed Huilen van het lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:46

Die gebruik ik ook altijd, vaak zeg ik er ook nog bij dat vanaf dat mama en papa thuiskomen ik ze direct naar boven zal sturen.