ik heb een nieuwe slaapmat nodig, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

ik heb een nieuwe slaapmat nodig, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:17

Mijn lieve trouwe slaapmat is lek... zo plat als een dubbeltje Nagelbijten / Gniffelen

Nu ben ik geen echte kampeerder (ik haat het zelfs), maar ik zit op scouting en heb beloofd iig een nachtje op het gebouw zelf te overnachten voor de ontgroening. Nu heb ik dus een nieuwe,betaalbare slaapmat nodig met een kleine pakmaat.

Over welke merken zijn jullie tevreden? Lachen

Coot

Re: ik heb een nieuwe slaapmat nodig, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:22

Ik heb een intex, 1 persoons voor 9.99.
Vond het goed, zacht liggen. Maar een kleine pakmaat heeft het niet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:24

het is de bedoeling dat, als ik mijn allergieen onder controle heb, ook mee ga op kampen en dus moet alles in een rugzak van 55 liter passen Lachen
Dus heb ik echt een lichte mat nodig met kleine pakmaat Lachen
(en niet al te duur Tong uitsteken)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:26

Definitely Therm-a-rest! De enige die ik ken die lek is heeft de nagels van een kat gezien Vork. Je hebt ze in veel verschillende soorten en maten, van ultralichte (die dan ook 100 euro kosten, maar wel erg handig zijn als je ze op je rug mee moet slepen), tot 'gewone', dikke en hele dunne, en zelfs verschillende lengtematen. Écht goedkoop zullen ze niet zijn, ik geloof dat ze rond de 40 euro beginnen...
Laatst bijgewerkt door Maik79 op 05-09-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:27

Decatlon heeft er, zijn helemaal niet duur makkelijk in je rugzak te plaatsen. En zelf opblaasbaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:29

hahaha mijn therm-a-rest is dus stuk gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Vermoedelijk is het ventiel naar z'n grootje Nagelbijten / Gniffelen

Decatlon zit helaas helemaal niet in de buurt, dat is wel 3 uur rijden voor mij geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:18

Ik heb een wildbeast matje, ik weet niet of je gesteld bent op grond of je liever toch een cm meer boven de grond wil slapen. Met die matje bleef ik iig wel erg dicht bij grond, ik zou zeggen ga eens kijken bij bijv perry sport en alle matjes testen. Ik heb die matje genomen omdat het echt superklein als je hem oprolde, geloof zo 30 cm breed + 15 tot 20 hoog.
(paste ook met gemak in mijn backpack, 55 tot 70 liter afhankelijk van hoe je hem instelt. Matje en slaapzak konden beiden erin, beide heel erg klein)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:24

Nomad of Thermarest!! Wel wat duurder maar ze zijn licht,dun en erg goed op om te slapen, gaan ook veel langer mee dan de goedkopere matjes Ja Kosten vanaf de €60,- Nordic is ook goed, en wat goedkoper meestal Knipoog
Als je toch bij scouting zit Knipoog Kan je ff op http://www.scoutshop.nl kijken, kan je misschien nog korting met je scoutkaart krijgen ook nog!
Succes!! Haha!

Edit:
https://sol.scouting.nl/frontend/sol/in ... p_id=37052
https://sol.scouting.nl/frontend/sol/in ... p_id=37050
Deze zijn van Thermarest Ja

Edit 2:
Weet niet waar je woont maar bij Obelink heb je ook een hele grote keuze uit slaapmatjes Ja http://www.obelink.nl
En een stuk betaalbaarder ook Knipoog Maar misschien doe je er dan wel wat minder lang mee.. volgens mij doen ze ook aan verzenden, moet je even op de site kijken Ja Lachen

Edit 3:
Dit is ook wel een goede, van Nomad, ze verzenden idd Knipoog http://www.obelink.nl/ws/assortiment_ov ... &arid=1127

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:08

Ik werk zelf bij Lafuma dat is een frans outdoor merk, wij hebben op dit moment mooie slaapmatjes liggen voor 32 euro.
Passen prima in rugzak.
Maar je zou het matje ook aan de buitenkant van je rugzak kunnen doen met bandjes.
Ik weet niet waar je woont want wij zitten alleen in roemond in het disigner outlet.

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:02

Ja er zijn heelveel mattjes te koop.
Ik vind dat ze licht en goedkoop moeten zijn.
Deze zommer waren er zelf oplaasbare te koop bij de Xenos voor weinig.
Ben alleen bang dat dit toen een actie was en ze nu niet meer verkopen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:37

Ik zou eerst even laten kijken of het gewoon het ventiel van je mat is want die kun je laten vervangen voor weinig geld.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:38

jesito schreef:
Ik werk zelf bij Lafuma dat is een frans outdoor merk, wij hebben op dit moment mooie slaapmatjes liggen voor 32 euro.
Passen prima in rugzak.
Maar je zou het matje ook aan de buitenkant van je rugzak kunnen doen met bandjes.
Ik weet niet waar je woont want wij zitten alleen in roemond in het disigner outlet.

Die van ons zijn ook zelf opblaasbaar.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:41

er zijn zo ontzettend veel merken op de markt. je kunt beter naar een goede outdoor/ kampeer winkel gaan en daar gewoon informatie vragen en ze bekijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:05

Katja schreef:
Ik zou eerst even laten kijken of het gewoon het ventiel van je mat is want die kun je laten vervangen voor weinig geld.

hahaha dat is misschien wel een idee Nagelbijten / Gniffelen Want is wel een goede therm-a- rest Lachen

Moet ik het matje dan in bad stoppen op zoek naar een lek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:16

MoonChloe schreef:
Ik heb een wildbeast matje, ik weet niet of je gesteld bent op grond of je liever toch een cm meer boven de grond wil slapen. Met die matje bleef ik iig wel erg dicht bij grond, ik zou zeggen ga eens kijken bij bijv perry sport en alle matjes testen. Ik heb die matje genomen omdat het echt superklein als je hem oprolde, geloof zo 30 cm breed + 15 tot 20 hoog.
(paste ook met gemak in mijn backpack, 55 tot 70 liter afhankelijk van hoe je hem instelt. Matje en slaapzak konden beiden erin, beide heel erg klein)

30 centimeter breed?? Das wel errrug smal, daar kun je écht alleen precies op je zij op liggen Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:19

Als ik hem oprol Haha! Het is dubbelgevouwen. Je kan letterlijk echt de alle lucht eruit persen en dan dubbelvouwen en oprollen, dan is het zo breed en hoog.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:23

30 cm is de pakmaat Lachen
mijn matje is nu 27 cm als pakmaat in de breedte Lachen

Maar hoe vind ik een lek? Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:24

Water overheen gooien misschien? Tong uitsteken (weet niet of zulke matjes er wel tegen kunnen Tong uitsteken) Of hem helemaal opblazen en dan goed luisteren?

Succes in ieder geval!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:25

goed luisteren heeft niet geholpen Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik ben ook zeer benieuwd of zo'n ding tegen water kan Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:28

Ik zou even contact opnemen met de fabrikant die hebben vast wel tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:38

MoonChloe schreef:
Als ik hem oprol Haha! Het is dubbelgevouwen. Je kan letterlijk echt de alle lucht eruit persen en dan dubbelvouwen en oprollen, dan is het zo breed en hoog.

Al dubbelgevouwen! Dat systeem kende ik nog niet Haha!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:19

Wij hebben Nomad matjes, liggen prima Lachen

Ze gaan ook al jaren mee en zijn best klein te maken om mee te nemen Lachen Blazen zichzelf op, ideaal!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 14:42

ik zal woensdag eens naar een grote kampeerhal hier in de buurt en dan zal ik zeker even kijken bij nomad, lafuma (als ze die hebben, want ik ken het merk wel) en naar de huismerk matjes Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:46

MoonChloe schreef:

Die heb ik ook! Hij was geloof ik toen een euro of 40, en misschien nu wel nog goedkoper (eind vh seizoen). Ik slaap er prima op, ik heb er vorig jaar een keer een week lang opgeslapen en toen had ik ook nog nergens last van, ook al is hij maar dun. Hij is perfect mee te nemen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 14:49

ik had dat matje al in mijn handen bij de perry, hij is nu ook 39 euro Lachen Ik kijk eerst even bij die kampeerhal en als ik daar niets goeds vind, koop ik dat perry matje Lachen

Want ik heb toch geen zin om met mijn lekke matje te gaan pielen Nagelbijten / Gniffelen