Makkelijk, snel, gezond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Makkelijk, snel, gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:07

Ik ben opzich geen moeilijke eter, maar het moet vooral niet teveel tijd kosten (behalve het avondeten, als ik kook neem ik daar ook vaak de tijd voor). Wat zijn nou makkelijke, snelle én gezonde dingen om op een dag te eten? Wat ik nu iig doe is elke 2 dagen een fruitsalade maken wat ik dan 2 dagen als tussendoortje eet en dan weer nieuw maak. Maar verder? Iemand ideeën? Vooral ook voor lunch, want gewoon brood met beleg heb ik het dan weer niet zo op.. Ben trouwens vegetariër. Lachen

Cheiba

Re: Makkelijk, snel, gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:08

je kunt een groente salade maken.
of je kunt euh.... ben ook niet zo creatief haha
gewoon 2 stukken fruit meenemen, broodvervangers eten.... euhmmm

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:09

cracotte's van LU met een dun plakje jonge kaas.
ik vind het heerlijk en is binne 15 seconde klaar!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:34

Ik eet in plaats van brood vaak een hard broodje of een cracker. Tosti vind ik ook lekker.
Meestal maak ik dan een salade voor erbij, (sla, komkommer, tomaat, radijs, augurkjes, uitjes, tonijn en eventueel pasta)
Verder eet ik veel liga, droge toastjes, fruit, van die fruitshakes.....uh.......en dan houdt het bij mij ook voor een groot deel op........

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:08

Een groentedip is ook erg lekker en makkelijk te maken.
Dan neem je : worteltjes,komkommer, radijs,paprika,appel. ( net wat je lekker vind )
En maak je een dipsaus van : 2 etl mayonaise, 2etl. Creme fräich en een teentje knoflook.

Erg lekker! Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:09

Wrap met kip, light mayo en groene pesto, rucola, zwarte olijfstukjes (in kleine stukjes dan proefje het niet maar geeft wel smaak) ijsbergsla, zon gedroogde tomaten in kleine stukjes

En heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:26

Thanks! Ik heb nu net die cracottes met jonge kaas op en dat beviel wel! Zit nu ook aan de sojamelk want dat vult goed. Clown En verder heb ik wat groente en pesto gehaald voor op brood zodat ik van die sandwiches als ze bij de AH hebben zelf kan maken voor school. Lachen

Groentedip is ook wel een idee idd Son! En die wrap lijkt me ook zoiets! Hoe heten die soort van pannenkoekjes die je daarvoor nodig hebt ookalweer? Bloos

Ik heb echt létterlijk de hele dag honger. En om danmaar steeds naar de snacks te grijpen omdat ik teveel honger heb om iets ingewikkelds te maken is niet zo handig enzo. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:29

Mexicaanse tortilla

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:30

Okee thanks!