Telefoongids.COM

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Telefoongids.COM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:47

Doodmoe word ik er van. Ze blijven maar bellen om hun oplichterspraktijken uit te voeren.

Ben je net geconcentreerd bezig met iets heb je ze wéér aan de telefoon.

Zojuist heb ik de telefoon er min of meer onbeleefd opgegooid.

*zucht*

Bekend bij bokkers, het telefoongids.com gedoe?

Amy77

Re: Telefoongids.COM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:11

Kun je mss iets duidelijker zijn? Dan weet ik waar ik aan toe ben als ik gebeld wordt Knipoog
Gelukkig nog niet mee te maken gehad, maar zo te horen niet al t ebest?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:55

Telefoongids.nl is volgens mij de ´goede´ en telefoongids.com is puur oplichterij! Als je .com hoort aan de telefoon meteen ophangen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:02

is het ook Haha! ik ben dan ook inderdaad erg onbeleeft Lachen

wat ik ook wel eens doe als ze erg opdringerig zijn is een van mijn werknemers laten tekenen Lachen Lachen met hun naam erbij........

lachen joh, op een gegeven moment gaan ze bellen dat de factuur nog openstaat....... en dan zeg ik altijd....... "euh, waar is dat van dan???"

Nou u heeft een advertentie staan bij ons.....

Oja??? weet ik niks van

maar u heeft opdracht gegeven

laat mij maar een door mij getekende opdracht zien en ik betaal gelijk.

De opdracht is getekend door Mw Huppeldepup

Ja en? das niet door mij en mevrouw Huppeldepup is niet tekeningsbevoegd....... Dus of u overlegd mij een door mij getekende opdracht...... of we zullen dan kijken wat de rechter ervan vind Lachen Lachen

en echt he Lachen ze bellen nooit meer terug Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 09:23

Amy77 schreef:
Kun je mss iets duidelijker zijn? Dan weet ik waar ik aan toe ben als ik gebeld wordt Knipoog

telefoongids.NL is okee.

telefoongids.COM (altijd vragen, soms zeggen ze alleen telefoongids) heeft bijv een aanbieding voor 'maar' 150,- Dan faxen ze je gegevens en je moet tekenen als je accoord bent met de gegevens. Als de gegevens kloppen dus met hoe jij ze in de telefoongids.com wilt hebben.

Vervolgens blijken die gefaxte gegevens geen controle te zijn, maar als je tekent teken je een contract voor 3 jaar. En dan blijkt de 'maar' 150,- ineens 150,- per MAAND te zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:11

[NM] -> [LZP]

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:19

Gek wordt je van die lui pfff haha

Telefoongids.nl kan er anders ook wat van.. heb nog steeds onenigheid met ze. Krijg een telefoontje dat we in de gids staan en controle van de gegevens. Moet ik inspreken op een bandje. Dat weiger ik aangezien ik dan geen controle heb dus de meneer gevraagd een offerte te sturen welke ik dan wel terug stuur als ik akkoord ben. Krijg dus direct een opdrachtbevestiging. Gemaild en gefaxt dat ik hier niet mee akkoord ben en er helemaal niet meer in wil. Ben nu 2 aanmaningen verder en vele telefoontjes. Heb ze gezegd dat ik nooit meer erin wil en dat ik ook nooit die factuur ga betalen. Ze moeten me nu het bandje maar sturen waarop ik het bevestigd heb Duivel

Ze zeggen dat ik een credit ga krijgen.. ben heel benieuwd...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:57

www.fraudemeldpunt.nl

Een melding hiervan via de site wordt erg gewaardeerd Ja Ja
Telefoongids.com (en alle varianten) is al jáááren bezig. Ik heb bij het steunpunt stage gelopen een aantal jaar geleden en toen waren ze ook al bezig.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:22

Maanling schreef:
Amy77 schreef:

telefoongids.NL is okee.

telefoongids.COM (altijd vragen, soms zeggen ze alleen telefoongids) heeft bijv een aanbieding voor 'maar' 150,- Dan faxen ze je gegevens en je moet tekenen als je accoord bent met de gegevens. Als de gegevens kloppen dus met hoe jij ze in de telefoongids.com wilt hebben.

Vervolgens blijken die gefaxte gegevens geen controle te zijn, maar als je tekent teken je een contract voor 3 jaar. En dan blijkt de 'maar' 150,- ineens 150,- per MAAND te zijn.

Oxchjee, dank voor de uitleg..zal het mn vader doorgeven, die is hier zo'n ei in Tong uitsteken die zal je dankbaar zijn, haha.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:27

Reuze grappig....not!

Gisteren kwam ik na twee weken afwezigheid op de zaak en het eerste wat ik zie is een aangetekende opdrachtbevestiging van deze firma. Mijn haren gaan dan al overeind, dus ik zoeken in de papieren van mijn assistente en jahoor, een fax voor akkoord getekend. Heb een loeier van een brief geschreven naar ze om deze opdracht te annuleren en het bedrijf dus hiermee €5400 uitgespaard!!!

En nu maar hopen dat ik hier een bonus voor krijg aan het eind van het jaar....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:34

Eerst maar hopen dat je het nog geannuleerd krijgt Bloos Bloos

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:35

Nee hoor, daar hebben ze zich aan te houden, was binnen 8 dagen na hun opdrachtbevestiging dus daar valt niet over te discussieren!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:36

Wel aangetekend verstuurd hoop ik?

Maar er zijn enorm veel bedrijven die zo opereren. Telefoongids.com is nog maar een "kleintje". Dus ondernemers...........pas áltijd goed op en teken nooit zonder wat te lezen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:41

Uiteraard.....ook dat stond in de algemene voorwaarden van henzelf! Heb gelukkig jaaaarenlange ervaring met dit soort belachelijke bedrijfjes en ik ben een meester geworden in het onder tafel l*llen van dit soort types.....Helaas hebben ze mijn assistente aan de lijn gehad en die moet nog een hoop leren!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:42

Assistentes zouden gewoon geen tekeningsbevoegdheid moeten hebben vind ik Bloos Maar ja........... dat is weer een ander verhaal.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:39

Denk ook niet dat ze dat snel nog een keer doet, is ook niet de bedoeling....Maar ze was er erg van geschrokken, heb haar wat tips gegeven voor de volgende keer en inderdaad niet meer tekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:49

Klinkt als één van die oplichters die op dergelijke wijze kleine naïeve ondernemers proberen te pakken... Zelf geen ervaring met deze mensen, wel met een aantal anderen. Echt uitkijken dat je zelfs niet ook maar een klein beetje het idee geeft dat je wellicht geïnteresseerd zou kunnen zijn.

Callcenter-telefoontjes van bekende partijen zijn trouwens een ander verhaal, die houd ik altijd zo lang mogelijk semi-geïnteresseerd aan de telefoon. Lekker tijd rekken, domme vragen stellen enzo Clown