Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

vikki schreef:Jemig Lonneke, dat is voor jou helemaal niet leuk om te horen. Maar wel heel eerlijk dat je zus je wel heeft uitgelegd waarom ze (nu?) liever geen contact met je wil. Hopelijk kan je het toch als een stukje motivatie gebruiken om je leven lekker op de rails te krijgen. Weet je of je zus wel bereid is de deur op een kiertje te zetten wanneer het echt beter met je gaat?
kun je nagaan hoe het voor je zus moet zijn geweest. Neemt niet weg dat het voor jou minstens zo zwaar is..maar geef haar de vrijheid en ruimte die ze nodig heeft.
Amy77 schreef:Das wel verdrietig Lonneke..maar weet je, bedenk maar dat ze wel verrektes veel van je houd..want de mensen waar je van houd maak je je enorme zorgen over en dat is dus wat ze niet meer aankan, die zorgen erbij hebben in haar leven momenteel. Kan me voorstellen dat al haar energie opging naar jou, dat je erg kon zuigen en zij haar grens daarin moeilijk kon stellen..kan me voorstellen dat ze nu ze haar 'leven' weerterug heeft, het eng is als je dat weer kwijtraakt en dan dus kiest voor jezelf.
Zij is notabene je zus en wij enkelt bokkers, maar wij werden soms al tureluurs van je acties en impulsiviteit als het warekun je nagaan hoe het voor je zus moet zijn geweest. Neemt niet weg dat het voor jou minstens zo zwaar is..maar geef haar de vrijheid en ruimte die ze nodig heeft.
Heb je haar in je ecard wel gevraagd hoe het met haar ging? Wat me opviel nl was dat je het alleen over jezelf had in je tekst hier wat je in je kaart gezet zou hebben en dat dat mss toch wat moeilijk voor haar was? Kan me nl z voorstellen dat het heel dubbel is, goed te horen dat je goed gaat in je leven, maar aan andere kant het weer alleen om jou gaat..uiteraard geen aanval, maar iets wat me opviel
Wie weet Lonneke, je gaat nu zo lekker en je doet zo hard je best..dat er in de toekomst weer een plekje vrij voor je is..weet nl zeker dat je wel in haar hart zit.
geef het de tijd..je bent nu zo op de goede weg, dat de rest vanzelf ook wel komt

lonneke schreef:allemaal bedankt voor jullie reacties. ik begrijp heel goed dat het moeilijk is voor mijn familie en vrienden om met mij om te gaan. ik snap ook dat ze het doet uit zelfbescherming. ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind, dat ik van haar hou en daarom haar standpunt respecteer. ik ga mijn eigen leventje gewoon weer oppakken, met mijn nieuwe huisje en hoop dat ze ooit veranderd van gedachte als ze ziet dat ik stabiel ben. nu eerst mijn eigen leventje op poten zetten en dan zien we wel verder