ben zo verdietig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

ben zo verdietig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 10:37

ik wil dit toch even kwijt. ik heb 2 zussen, ik zelf ben de jongste thuis. met de middelste zus heb ik sinds kort weer contact, nadat we 1,5 geen contact hebben gehad. maar met de oudste zus had ik ook 2 jaar geen contact gehad vanwege t feit dat ik ziek ben en zei er gewoon nooit voor me waren. het moest altijd bij mij vandaan komen en daar had ik gewoon geen zin meer in. toch miste ik ze allebei enrom. dus heb ik pas geleden een ecardje naar mijn middelste zus gestuurd voor haar verjaardag, waarop ik een ecard terug kreeg op mijn verjaardag. na wat email contact is ze afgelopen zaterdag bij me in t ziekenhuis geweest waar ik lag voor een baarmoederoperatie. hardstikke leuk dus en ik heb ook mijn neefje van 2 weer gezien. die had ik voor t laatst gezien toen ie een half jaar was. ok, dat was dus heel gezellig. nou was gisteren mijnoudste zus jarig en dat leek me het ideale moment om weer contact met haar te zoeken. ik heb haar dus een ecardje gestuurd en heb daarin gezet dat ik haar heel erg miste en dat het goed met me gaat en ik binnenkort de sleutel van mijn huisje krijg. en dat ik hoopte dat we dan weer wat meer met elkaar zouden optrekken. kreeg ik dus een ecard terug met de boodschap dat ze het zo wel lekker rustig vond zonder mij en dat ik toch alleen maar voor problemen zorgde en dat ze daar geen zin in had. ze was niet boos op me maar kan het gewoon niet aan om steeds te horen dat ik weer gekke dingen heb gedaan. tuurlijk begrijp ik dat, heel erg zelfs, maar ik kan er ook niets aan doen dat ik borderline heb. ik had ook liever een normaal leven geleid en gelukkig geweest. maar t is niet anders en daar moet ik mee leven. ik vind t zo jammer dat ze zo denkt. tuurlijk, ik begrijp dat het voor mijn familie ook echt heel moeilijk is, maar ik zelf zou iemand NOOIT laten vallen als hem of haar zoiets overkomt. ik ben gisteravond dus naar haar huis gegaan en gelukkig mocht ik wel even binnen komen. ze heeft me toen dus uitgelegd waarom ze geen contact meer wil en ik heb echt de ogen uit mijn kop gejankt. ik hoop dat ze ooit nog van gedachte veranderd, als het een tijdje goed met me gaat zal ze hopenlijk inzien dat ik ook normaal kan leven. dit is gelijk ook een goed streven voor mezelf om nog beter mijn best te doen om haar terug te krijgen. ik ben nu echt kapot van verdiet en zie t even niet meer zitten. maar ik laat me niet uit t veld slaan, ik blijf knokken.

vikki

Re: ben zo verdietig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:43

Jemig Lonneke, dat is voor jou helemaal niet leuk om te horen. Maar wel heel eerlijk dat je zus je wel heeft uitgelegd waarom ze (nu?) liever geen contact met je wil. Hopelijk kan je het toch als een stukje motivatie gebruiken om je leven lekker op de rails te krijgen. Weet je of je zus wel bereid is de deur op een kiertje te zetten wanneer het echt beter met je gaat? Ach gut

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:44

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier verdrietig van wordt. Je weet nu waarom je oudste zus geen contact meer met je wil hebben. Maar je kunt altijd iets van je laten horen door haar een kaartje te sturen. Zo weet zij als evt. wel weer contact met je wil hebben, jij er voor open staat. Dit is misschien dan ook makkelijker voor haar. Ik weet waar ik over praat. Bij ons in de familie is het mijn broer die alleen contact wil hebben met mijn jongste zusje. Het gaat intussen weer een stukje beter. Maar zal nog een lange tijd nodig hebben. Wij sturen altijd een kaartje met zijn verjaardag en kerst.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:51

Jeetje wat erg zeg meis..
Begrijp dat je je zo verdrietig voelt.. Ach gut

Hoop echt dat ze je weer wilt spreken!

Veel sterkte meid. Ach gut

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 10:58

vikki schreef:
Jemig Lonneke, dat is voor jou helemaal niet leuk om te horen. Maar wel heel eerlijk dat je zus je wel heeft uitgelegd waarom ze (nu?) liever geen contact met je wil. Hopelijk kan je het toch als een stukje motivatie gebruiken om je leven lekker op de rails te krijgen. Weet je of je zus wel bereid is de deur op een kiertje te zetten wanneer het echt beter met je gaat? Ach gut

nou, ik weet het eigenlijk niet. ik heb gevraagd of haar keuze definitief is en daar had ze geen antwoord op. dus ik hoop dat als ik mijn best doe om stabiel te blijven en zij dat ook ziet dat ze dan misschien toch haar mening herziet. ik mis het contact enorm en hoop echt dat het ooit nog goed komt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:00

tja heel verdrietig voor je maar kan de reactie van je zus ook goed voorstellen, sommige mensen willen nu eenmaal rust en regelmaat in hun leven en daar kun jij ze niet bij helpen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:03

Ik ga gewoon heel hard met je mee hopen dat er in de toekomst wel weer contact mogelijk is als ze ziet dat het beter met je gaat en je daar hard aan gewerkt hebt. En nu... nu moet jij je denk ik gewoon concentreren op positieve dingen (gelukkig heb je bv wel contact met je middelste zus, dat is toch leuk!) en het op orde krijgen van je leven. Ik snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer je aandacht maar te richten op de dingen die wel goed gaan en leuk zijn. Ik hoop dat je dit verdriet gauw een klein beetje los kan laten. Ach gut

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:06

Wat erg voor je...Ik kan me goed voorstellen dat je hier heel verdrietig van wordt. Ik ben het aan de ene kant wel met Alja eens, sommige mensen kunnen zoiets gewoon echt niet aan, maar aan de andere kant, ze is wel je zus en jij kiest er ook niet voor om bordeline te hebben. Ik denk dat je niet meer kan doen dan haar af en toe een kaartje sturen en op die manier te laten zien dat je nog altijd open staat voor contact. Misschien dat ze over een tijdje wel weer contact met je wil als ze ziet dat je echt hard gewerkt hebt en het weer beter met je gaat. En probeer je hier niet al te druk om te maken, maar geniet van het contact met je middelste zus!

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:08

Jeetje, wat vervelend zeg!!!
wel lief van je middelste zus dat ze wel weer contact met je wilt.
ik blijf voor je hopen dat alles goed gaat
sterkte!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:48

Das wel verdrietig Lonneke..maar weet je, bedenk maar dat ze wel verrektes veel van je houd..want de mensen waar je van houd maak je je enorme zorgen over en dat is dus wat ze niet meer aankan, die zorgen erbij hebben in haar leven momenteel. Kan me voorstellen dat al haar energie opging naar jou, dat je erg kon zuigen en zij haar grens daarin moeilijk kon stellen..kan me voorstellen dat ze nu ze haar 'leven' weerterug heeft, het eng is als je dat weer kwijtraakt en dan dus kiest voor jezelf.
Zij is notabene je zus en wij enkelt bokkers, maar wij werden soms al tureluurs van je acties en impulsiviteit als het ware Knipoog kun je nagaan hoe het voor je zus moet zijn geweest. Neemt niet weg dat het voor jou minstens zo zwaar is..maar geef haar de vrijheid en ruimte die ze nodig heeft.
Heb je haar in je ecard wel gevraagd hoe het met haar ging? Wat me opviel nl was dat je het alleen over jezelf had in je tekst hier wat je in je kaart gezet zou hebben en dat dat mss toch wat moeilijk voor haar was? Kan me nl z voorstellen dat het heel dubbel is, goed te horen dat je goed gaat in je leven, maar aan andere kant het weer alleen om jou gaat..uiteraard geen aanval, maar iets wat me opviel Knipoog

Wie weet Lonneke, je gaat nu zo lekker en je doet zo hard je best..dat er in de toekomst weer een plekje vrij voor je is..weet nl zeker dat je wel in haar hart zit.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 12:09

Amy77 schreef:
Das wel verdrietig Lonneke..maar weet je, bedenk maar dat ze wel verrektes veel van je houd..want de mensen waar je van houd maak je je enorme zorgen over en dat is dus wat ze niet meer aankan, die zorgen erbij hebben in haar leven momenteel. Kan me voorstellen dat al haar energie opging naar jou, dat je erg kon zuigen en zij haar grens daarin moeilijk kon stellen..kan me voorstellen dat ze nu ze haar 'leven' weerterug heeft, het eng is als je dat weer kwijtraakt en dan dus kiest voor jezelf.
Zij is notabene je zus en wij enkelt bokkers, maar wij werden soms al tureluurs van je acties en impulsiviteit als het ware Knipoog kun je nagaan hoe het voor je zus moet zijn geweest. Neemt niet weg dat het voor jou minstens zo zwaar is..maar geef haar de vrijheid en ruimte die ze nodig heeft.
Heb je haar in je ecard wel gevraagd hoe het met haar ging? Wat me opviel nl was dat je het alleen over jezelf had in je tekst hier wat je in je kaart gezet zou hebben en dat dat mss toch wat moeilijk voor haar was? Kan me nl z voorstellen dat het heel dubbel is, goed te horen dat je goed gaat in je leven, maar aan andere kant het weer alleen om jou gaat..uiteraard geen aanval, maar iets wat me opviel Knipoog

Wie weet Lonneke, je gaat nu zo lekker en je doet zo hard je best..dat er in de toekomst weer een plekje vrij voor je is..weet nl zeker dat je wel in haar hart zit.

tuurlijk heb ik gevraagd hoe het met haar ging. dat vind ik zowat nog belangrijker als hoe het met mij gaat. ik vind het ook echt jammer dat ze deze beslissin gheeft genomen maar ik kan het aan de andere kant wel weer goed begrijpen. ik ga gewoon laten zien dat ik het kan en dan hoop ik dat ze op den duur inziet dat het niet alleen maar ellende is met me.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:10

Daarom, you go girl Lachen geef het de tijd..je bent nu zo op de goede weg, dat de rest vanzelf ook wel komt Lachen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:29

Ik begrijp je zus wel...
Het is heel erg zwaar om een borderliner in je familie te hebben...

En ik begreep heel goed dat jij er niets aan kan doen. En dat je tijdens een psychose echt niet weet wat je zegt/doet/enz. En je daarvoor ook niet bent 'aan te rekenen'.

Maar niet iedereen is even sterk, en heeft evenveel draagkracht Lachen
Zij kiest nu voor zichzelf, en waarschijnlijk haar gezin. (Kinderen kunnen best van je schrikken, wanneer jij bijvoorbeeld door een dip gaat.) Zij kiest gewoon voor rust en veiligheid.

Dat is voor jou heel verdrietig, maar ik vind wel dat je het moet accepteren en niet moet pushen. Anders ga je alleen maar krijgen 'zie je dat is nu dat borderliner wat opspeelt'...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:45

Zoals Amy het heeft verwoord, is heel mooi. Ze is je zus, en houd van je maar kan het waarschijnlijk niet aan om iemand waarvan ze houd zo te zien worstelen soms terwijl ze weet dat ze je niet kan helpen door alleen maar van je te houden. Ze heeft nu een bescherming nodig, en dat mag ze, dat is haar beslising. Het feit dat ze je binnen heeft gelaten is een behoorlijke stap, jullie hebben gepraat en elkaar standpunt gehoord.

Het is vast niet voor altijd! Ga door met je leven op de rails te houden en geniet van het contact dat je hebt met je middelste zusje. Elke dag is er eentje Lonneke, je bent nu zo goed op weg met je huisje ed, laat dit even voorbij gaan en kijk vooruit naar wat goed gaat!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 12:50

allemaal bedankt voor jullie reacties. ik begrijp heel goed dat het moeilijk is voor mijn familie en vrienden om met mij om te gaan. ik snap ook dat ze het doet uit zelfbescherming. ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind, dat ik van haar hou en daarom haar standpunt respecteer. ik ga mijn eigen leventje gewoon weer oppakken, met mijn nieuwe huisje en hoop dat ze ooit veranderd van gedachte als ze ziet dat ik stabiel ben. nu eerst mijn eigen leventje op poten zetten en dan zien we wel verder

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:52

lonneke schreef:
allemaal bedankt voor jullie reacties. ik begrijp heel goed dat het moeilijk is voor mijn familie en vrienden om met mij om te gaan. ik snap ook dat ze het doet uit zelfbescherming. ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer vind, dat ik van haar hou en daarom haar standpunt respecteer. ik ga mijn eigen leventje gewoon weer oppakken, met mijn nieuwe huisje en hoop dat ze ooit veranderd van gedachte als ze ziet dat ik stabiel ben. nu eerst mijn eigen leventje op poten zetten en dan zien we wel verder

Dat is precies waar het om gaat. Je leeft je leven voor jezelf, niet voor anderen. Die anderen komen vanzelf wel weer op je weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:53

ik begrijp je zus.

het is voor jou verdrietig en zwaar, maar dat is het voor haar ook...

ik heb zelf momenteel geen contact meer met mijn moeder die ook borderline heeft. ik heb voor mezelf gekozen. jaren lang draaide altijd alles om haar.

misspetit, het feit dat je voor jezelf durft te kiezen vind ik juist sterk. dat haar zus nu geen contact wil, is een hele moeilijke en voor haar moedige stap. voor jezelf kiezen is niet zwak.

wellicht voelt het voor jou alsof zij er nooit voor jou was, maar mijn ervaring is dat hoe erg je er voor borderliners ook bent, het nooit genoeg is en er niet eens gezien wordt hoeveel jij opoffert en hoezeer jij er door geraakt wordt..

het is verdrietig dat er door een ziekte als deze contact kan verdwijnen, maar als dat nu haar keuze is, moet je die respecteren. jij leeft jouw leven, zij het hare.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:15

Tjee das erg Johh ... Veel beterschap en succes

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:42

Ik begrijp je zus eigenlijk wel erg goed, ik heb een tijdje met een borderliner gewoond in een groep. Ik zeg echt dat ze een hele lieve meisje is maar ik echt blij ben dat ze weg is. Nu heb ik ook echt rust, ik maakte me vaak zorgen om haar en ze was niet altijd heel erg stabiel.