Blauwe streep over beeldscherm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Blauwe streep over beeldscherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 10:20

Sinds ongeveer een week loop en door mijn beeldscherm op mijn laptop een lichtblauwe streep van boven naar onder, hij zit net naast het midden.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit wegkrijg?

tjalk

Re: Blauwe streep over beeldscherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:21

heb je met een magneetje op het beeld gedaan?

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:26

Dit heb ik met mijn flatscreen tv, ik heb het uitgezocht en het schijnt te komen door er andere electrice aparaten te dichtbij aangesloeten zijn dat schijnt inderdaad te werken door een magneetveldachtig iets (ik ben zo antitechnisch).
Voor ons is het minder handig omdat we allerlei stroomvoorziening e.d. achter de muur hebben gebouwd.
We hebben het geprobeerd op te lossen met folie maar helaas dat geeft geen resultaat.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 20:14

Mmm, niet zo positief dus. Ik moet zeggen dat ik niet weet of er iets magnetisch in buurt is geweest, ik kan iig niet zo gauw iets bedenken.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:16

Onze oude laptop had dat ook, dat waren er meerdere en dikkere(grijze en blauwe), is niet meer weg gegaan bij die (maar die heeft ook wel aardig wat meegemaakt)
Geloof dat het ook iets met magneten te maken hebben wat ze toen zeiden.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:17

Ik heb dat ook gehad, half jaar later (nu dus) moest hij gerepareerd worden en moet er een compleet nieuw beeldscherm in. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:45

Ik heb het laatst helemaal uitgelegd gekregen bij natuurkunde;

In je TV, computerbeeldscherm en alles wat verder met beeld is, zit een soort penseel.
Dat apparaatje gaat over je beeld, ONGELOFELIJK snel zodat je het beeld krijgt wat je nu ziet.
Als je een blauwe streep hebt, is dat dingetje mogelijk verouderd of heb je er met een magneet tegenaan gezeten.
Omdat dat dingetje van metaal is blijft hij dan namelijk een poosje hangen, waardoor het dingetje verkleurd.
Bij ons op school wordt dit vaak voor de grap gedaan.
Dan wordt er met een magneet tegen het beeldscherm aan gezeten zodat het hele beeld roze wordt.
Erg zonde want we hebben pas nieuwe schoolcomputers Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:46

3Hearts schreef:
Ik heb dat ook gehad, half jaar later (nu dus) moest hij gerepareerd worden en moet er een compleet nieuw beeldscherm in. Verdrietig

Dit had mijn zus ook. Het beeldscherm was kapot gegaan (de dingetjes die pixel laten zien waren gesprongen ofzo) waardoor er een nieuwe in moest. Uiteindelijk heeft ze maar een compleet nieuwe laptop gekocht, dat was goedkoper.