Na 2 weken werd ik opgebeld door essent en werd mij gevraagd wat ik van het bedrag vond dat ik moest betalen.
Ik zei dat ik het nogal hoog vond voor iemand die in haar 1tje woont.
Die man gaf me gelijk, maar zei dat er in Augustus een meneer langs kwam voor de meterstanden en dat dan de nieuwe voorschotten berekend zouden worden.
Zo gezegt zo gedaan. Meneer kwam langs, noteerde de meterstanden en ging weer weg.
Nu kreeg ik van de week post van essent en toen ik dat doorlas schrok ik me helemaal kapot!!
Mijn voorschot was verandert naar 107,- euro per maand
Voor de elektriciteit betaal ik 25,- euro en voor de gas 55,-.
Verder komen er nog bedragen bij voor netwerkkosten of zoiets?
Ik vraag nu een beetje aan vrienden en familie hoeveel zij kwijt zijn per maand. Wat blijkt.. Ik betaal meer dan sommige huishuidens van 3 personen. Mijn ouders wonen met zijn 2en en zij zijn nog minder kwijt.
ik gebruik niet veel elektriciteit en gas gebruik ik totaal niet veel. Alleen met koken.
Wie heeft nogmeer zulke hoge kosten dat het bijna onmogelijk is?
Groetjes
Sorry als het verkeerd staat, ik wist niet waar ik dit moest plaatsen

Maar op het moment word er nog niks gestookt en we gebruiken geen gas, officieel woont hij er trouwens alleen, ik sta nog thuis ingeschreven, maar dat maakt voorderest dan ook niet uit. Volgens mij word de verwarming hier trouwens ook anders geregeld via de woningbouw ofzo, in elk geval werkt het allemaal nogal raar hier... Wij hebben trouwens Greenchoice, ik weet niet of dat in verhouding ook veel duurder is als de rest? We hebben redelijk nieuwe apparatuur, alleen staat de pc nogal vaak aan en we hebben een droger omdat er geen plek is om kleren te drogen anders.