Help! Voor mijn zus. All you need is love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Help! Voor mijn zus. All you need is love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:22

Hee allemaal,

Ik hoop dat ik hier een beetje reactie's krijg, maar ik wil graag een brief sturen naar all you need is love, omdat mijn zus een palestijn als vriend heeft en het erg moeilijk is om elkaar weer te zien. Hij is nu hier 5 weken gebleven. Maar over 5/6 of langer maanden kunnen ze elkaar pas weer zien. het geld zit niet helemaal mee, Maar ook dat het moeilijk is hem hier naar nederland te krijgen..

Daarom wou ik voor kerst zorgen dat ze bij elkaar zijn, Ze mag hier verder niks vanaf weten..

Waarom ik dit schrijf, is omdat ik het moeilijk vind om een brief bij elkaar te raken, omdat mijn nederlands ook niet het beste is. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen ermee..

Liefs Jodie

Pinootje

Re: Help! Voor mijn zus. All you need is love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:25

Lief dat je dit wilt doen voor je zus.
Ik zou gewoon eerst beginnen met vertellen hoe ze elkaar kennen en hoe lang ze met elkaar hebben en dat hij in Nederland is geweest en dat hij nu terug is/gaat en dat het heel moeilijk is om naar Nederland te komen. Ik zou gewoon gaan schrijven wat in je opkomt en dan pas kijken wat je kan verbeteren. Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:29

Okee bedankt pinootje, daar heb ik wat aan! Ik vind het super moeilijk om te doen..

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:29

Ik ga maar wat proberen hoor Knipoog mijn nederlands is ook niet uitstekend.

Beste,

Graag zou ik mijn zus inschrijven voor All you need is Love.
Na meerdere malen dit programma bekeken te hebben, ben ik ervan overtuigd dat ik haar hier een zeer groot plezier mee zal doen.
Haar vriend is namelijk van Palestijnse afkomst, en hierdoor hebben ze niet vaak de kans elkaar te zien.
Een tijdje terug is hij hier voor 5 weken verbleven, maar nu zal het min. 6 maanden duren vooraleer ze elkaar weer kunnen zien.
Buiten financiele redenen is het ook heel moeilijk om hem naar hier te krijgen, omdat u net zo goed als ik begrijp dat er meer om de hoek komt kijken.
Ik hoop dus dat ze met kerst de mogelijkheid krijgen om elkaar te zien.

Mvg
B_rOwny

haha Clown

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:32

Cowgirltjuh schreef:

Beste,

Na meerdere malen dit programma bekeken te hebben, ben ik ervan overtuigd dat ik haar hier een zeer groot plezier mee zal doen.
Haar vriend is namelijk van Palestijnse afkomst, en hierdoor hebben ze niet vaak de kans elkaar te zien.
Een tijdje terug is hij hier voor 5 weken verbleven, maar nu zal het min. 6 maanden duren vooraleer ze elkaar weer kunnen zien.
Buiten financiele redenen is het ook heel moeilijk om hem naar hier te krijgen, omdat u net zo goed als ik begrijp dat er meer om de hoek komt kijken.
Ik hoop dus dat ze met kerst de mogelijkheid krijgen om elkaar te zien.

Mvg
B_rOwny

haha Clown

Ik zou eht verhaal veeeel zoet sappiger maken en veeel persoonlijker! Weet je hoeveel mensen er schrijven..gewoon lekker overdrijven!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:34

Inderdaad!! Héél erg overdrijven, alles heel verdrietig en romantisch maken... En doen alsof het de grootste ramp van de wereld is! Haha!

Succes! Knipoog

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:34

Ik denk dat je gewoon een spontaan verhaal moet schrijven. Niet allemaal moeilijke en nette woorden, hou het persoonlijk! Ze kijken echt niet op mogelijke spelfouten en zinsopbouw. Het moet leuk zijn om te lezen en ze moeten geinteresseert raken. Dat lijkt me het belangrijkste. Leg gewoon rustig de situatie uit, met wat details.
Super leuk dat je dit voor je zus wilt doen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:36

idd zeg heel lief van je dat je dat voor je zus wil regelen.
ik zou een brief uit de grond van je hart schrijven.
persoonlijk,en gewoon wat je echt graag zou zien en willen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:38

Cowgirltjuh schreef:

Beste,

Haar vriend (naam??) is namelijk(weghalen) van Palestijnse afkomst, en hierdoor hebben ze niet vaak de kans elkaar te zien. (waarom niet???)
Een tijdje terug is hij hier voor 5 weken verbleven, maar nu zal het min. 6 maanden duren vooraleer ze elkaar weer kunnen zien. (hoe gaan ze daarmee om?? wat doet het met ze??)
Buiten financiele redenen is het ook heel moeilijk om hem naar hier te krijgen, omdat u net zo goed als ik begrijp dat er meer om de hoek komt kijken. (wat zoal dan??)
Ik hoop dus dat ze met kerst de mogelijkheid krijgen om elkaar te zien. --> ik weet zeker dat ik mijn zus enorm gelukkig zal maken met de komst van (naamvriend) uit Israël.

Mvg
B_rOwny

haha Clown

Maak het idd zoetsappiger Ja De opzet is prima Tong uitsteken Heb wat suggesties opgeschreven

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:42

jouwn brief moet er echt uit gaan springen want ze krijgen natuurlijk 100den Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:09

Bedankt voor alle tips! Ben er erg blij mee, begin er morgen mee om te schrijven. Daarna plaats ik het hier Lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:13

Sowieso compleet anders doen dan de rest die schrijft. Overdreven en romantisch.

Jou brief moet opvallen Lachen .

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:23

Wat ontzettend lief van je! Hihi, ik vind dit echt een aandoenlijk topic. Haha! Een oprechte brief recht uit je hart... dan komt het wel goed. Wanneer je klaar bent je brief hier plaatsen. Dan kunnen we er naar kijken, met je meedenken en corrigeren als er foutjes in staan. Ik denk namelijk wel dat het in je voordeel werkt als er geen (ernstige) fouten in staan. Qua indruk die je maakt dan. Misschien is het idd ook leuk om te vertellen hoe ze elkaar hebben leren kennen e.d. Succes! Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:28

Je kan de brief natuurlijk ook gewoon in het Engels schrijven (ik denk dat je engelstalig bent toch?), eventueel wil ik je brief dan best voor je vertalen als je er klaar mee bent Lachen . Maar jouw woorden zeggen iig denk ik meer dan die van ons buitenstaanders Lachen .

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:24

Wat een lief idee van je! Ik ben het met de rest eens, zorg dat je brief opvalt! Schrijf hem vanuit je hart, vertel hoe ze elkaar hebben leren kennen, hoe gek ze op elkaar zijn, en hoe erg ze het vinden dat ze elkaar zolang niet kunnen zien en hoe pijn dat jou doet. Daarna plak je hem op een erorm groot hart zodat ie zeker gezien wordt!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 10:49

Ik ben geen engelse Lachen haha, maar ik vind het echt super leuk dat jullie allemaal zo reageren, zit nu op school dus kan er niet aan beginnen, dus het word toch echt vanavond.. !

Liefs..

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:53

Dit zijn ook een paar zinnetjes die je kunt gebruiken. .

Het programma heeft mij al vaak ontroerd en nu zou ik er mijn zus een heel groot plezier mee kunnen doen.
Voor kerstmis kan ik het duurste kado voor haar uitzoeken maar ik ben ervan overtuigd dat de komst van haar Palestijnse vriend een veel mooier geschenk is.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:58

En als je hem af hebt zet je hem hier. En dan gaan wij kijken of wij vinden dat ie eruit gekozen moet worden!
En anders om je Nederlands te controleren als je dat wilt!

Succes he! Ontzettend lief dat je dit doet.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:03

Ik zou de brief niet ontzettend overdreven maken, maar 'm juist vanuit je hart schrijven. Beetje aandikken is natuurlijk nooit weg, maar maak er geen 'nep-brief' van. Hoeft ook geen perfect Nederlands te zijn, zolang er maar instaat hoeveel je van je zusje houdt en hoe ontzettend je haar en haar vriend dit geluk zou gunnen. Heel veel succes en ontzettend lief dat je dit voor je zusje doet! OK dan!

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:07

En misschien nog een tip: maak ook duidelijk waarom juist jou zus dit moet krijgen. Bijvoorbeeld omdat ze altijd voor anderen klaar staat, dat ze jou altijd helpt met.. en dat je dan nu graag iets terug zou willen doen.

Ik hoop iig voor je dat jou brief wordt uitgekozen!! Vind het iig een ontzettend leuk en lief inniatief!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:19

Stuur ook meerdere brieven (waarom doet de smiley met het lampje het niet Haha! ).
Het kan helpen. Zo kan je een uitgebreid romantisch verhaal schrijven en dat je ze graag samen zou willen zien met kerst.
Maar ook in een kortere versie.
Hopelijk heb je dan meer kans.

En natuurlijk heel erg benieuwd hoe het uiteindelijk gaat aflopen he Haha!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:23

mij lijkt dat als je meerdere brieve stuurt dat ze gaan denken jee wat een zeikerd Bloos

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:40

Ja daar zat ik net ook aan te denken dat dat zou kunnen, maar je kan het ook zien als de aanhouder wint.
Je zou ze dan in ieder geval niet allemaal tegelijk moeten sturen. Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:27

Komt AYNIL dan weer op tv??, dacht namelijk alleen met kerst .. Knipoog
Dan ga ik ook even een brief schrijven even iemand stangen, is ook erg leuk!
Succes ermee!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:29

Inguhh schreef:
En misschien nog een tip: maak ook duidelijk waarom juist jou zus dit moet krijgen. Bijvoorbeeld omdat ze altijd voor anderen klaar staat, dat ze jou altijd helpt met.. en dat je dan nu graag iets terug zou willen doen.

Da's idd een goeie! Ja