Snorfiets/ scooter, help?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Snorfiets/ scooter, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:38

Omdat ik best een stukkie van mijn bijbaantje afzit en vaak heel laat of juist erg vroeg over verlaten weggetjes moet fietsen, ben ik van plan om een snorfiets of een simpel scootertje aan te schaffen. Met wat meer snelheid voel ik me toch wat veiliger.

Nu heb ik eigenlijk nog nooit met dat soort machines te maken gehad, ik doe trouw alles op mijn stalen ros en voor de rest kan ik een auto lenen (heb mijn rijbewijs). Nu mag een snorfiets tot 30 km/u en een scooter tot 45 km/u? Zijn de verschillen in kosten voor verzekering e.d. erg groot? Aan wat voor bedragen moet ik dan ongeveer denken?

En het belangrijkste, waar moet ik op letten als ik opzoek ga? Ik hoef er niet superhip bij te rijden, maar als het er een beetje leuk uitziet is dat meegenomen. Daarnaast is de prijs van belang, max. prijs die ik in gedachte heb is toch zo'n 750 euro, dat is voor een scooter misschien wat krap?

Wat is nog een acceptabele km-stand, welke onderdelen zijn slijtage gevoelig, addertjes onder het gras?

Als jullie tips hebben of zelf een snorfiets/scooter te koop, hoor ik het graag!!

_Cindy

Re: Snorfiets/ scooter, help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:50

Zijn echt al heel veel topics over geweest, maar goed..

Snorfiets heb je niks aan vind ik het is ook onverantwoord zonder helm, en scheelt zo goed als niks in kosten..

750 kan opzich wel voor een tweedehands scooter tenzij je een speedfight/aerox/schakelbrommer enz wilt.

Als je gewoon een goedkoop betrouwbaar iets wilt koop dan een puch/tomos in die richting.
Niet echt geschikt om iemand achterop te hebben bijv. maar erg goedkoop in aanschaf/onderhoud/benzine.

Ik hou mijn puchje ook erbij neemt ook erg weinig plek in.

Ik zou sowieso oppassen met retroscooters van een onbekend/Chinees merk is soms erg lastig qua onderdelen enzo.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:54

In kosten maakt het niet veel uit of je een snorfiets of brommer hebt. Ik zou ook op een snorfiets maar een helm dragen, want anders is het alsnog gevaarlijk...

Ik zou eerder gaan voor een brommer dan een scooter. Ze zijn wat voordeliger in onderhoud, er kan gewoon minder stuk. Aan mijn scooter had ik regelmatig wat, maar de brommer die ik nu heb (een tomosje) is nog nooit wat stuk geweest. Op een scooter zit je wel iets warmer met wind enzo, iets comfortabeler.

Ik zou tweedehands goed rondkijken, mijn scooter heeft ongeveer 300 euro gekost en daar heb ik toch een jaar of drie veel op gereden. Mijn brommer kostte €130,- en rijd nu al een jaar zonder problemen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 20:04

Bedankt voor jullie uitgebreide info! Had er niet eens aangedacht om eerst even op bokt te zoeken naar topics, sorry! Ga ik nu even doen!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:03

Ook even mijn mening omdat die juist heel anders is dan die van Cindy Haha! . Ik heb nl. altijd een snorfiets gehad en ga deze maand een snorscooter kopen. Ik vind het een stuk veiliger omdat ik dan niet tussen het autoverkeer hoef te rijden maar heerlijk over het fietspad mag hier. Nu zal dat natuurlijk niet voor iedereen gelden, maar voor mij is het ansoluut prettiger, want de slingerende autoweg die ik anders zou moeten nemen naar mijn werk zou imo absoluut een stuk onveiliger zijn. Voor afstanden onder de 15km zou de snelheid mij iig echt sowieso niet uitmaken; ook met een snorfiets ben je nog altijd sneller dan met de fiets.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:19

Ik heb zelf een snorscooter.
Mijn vriend raadde mij een vivacity aan, deze blijven sterk, niet duur in onderhoud en wanneer je hem weer wil verkopen, ongeacht de km stand kun je bijna dezelfde prijs weer verkopen.

Om de benzine hoef je het niet te laten, ik tank 6 euro en kan er bijna 2 weken mee rijden. dan rijd ik wel bijna alleen in de stad.

Verzekering kost me 60 euro in het jaar. In de hele 2 jaar is alleen mijn licht stuk geweest en heb mijn banden laten vervangen toen ik de scooter net had.

Ik vind hem ideaal! Op mooie zonnige dagen lekker touren op de scooter zonder helm.. Alleen jammer dat het nl is en er niet veel zonnige dagen zijn .. Vork

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:26

hoi, een scooter rond de €750 kan je volgens mij wel vindne hoor, al heb je dan natuurlijk wel eentje van een paar jaartjes oud, maar voor scooters maakt dat niet uit. Ik heb een scooter die 8 jaar oud is en nog super werkt en geen omkosten. en ook ik rijd er nog veel op.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 14:48

Bedankt voor de berichten, binnenkort eens een rondje maken langs diverse verkooppunten!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:16

Ga naar een Fietsenzaak die tweedehandsscooters verocht.
Ik heb mijn ook gekocht voor een prikkie inprincipe. halfjaar gebruikt en minder dan de helft van de nieuwprijs.

Je krijgt er beurten bij, en garantie. Ideaal!
Dat is mijn tip.
Hoef je je nergens zorgen over te maken.

Als je bijv. particulier een scooter komt, en die heeft bijv. 80/90km gelopen terwijl die 30 mag. Is heel je motor naar de knoppe, en heb je er binnen notime niets meer aan! Daarom zeg ik je, ga naar een tweedehandszaak! Sommige scooters ligge dan wel iets boven je Budget denk ik. rond de 850/900euro. Maar daar krijg je dan wel die beurten bij. Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:27

Tja, dat is ook maar een kwestie van geluk of pech hebben Liins! Mijn scooter (aprillia) heb ik van een particulier gekocht, hooguit 300 voor betaald. Liep wel 70 inderdaad, maar de motor heeft het nog prima gedaan en daar heb ik nog lekker mee gereden. Mijn brommertje van €130,- ook van een particulier rijd ik nu ook al een jaar op. Nu alleen een lekke band en een remkabel versleten, maar dat gebeurd net zo goed met een nieuwe brommer... En voor dat geld haal je geen brommer bij een fietsenhandel hoor, hier in ieder geval niet. Die man verdient er ook behoorlijk aan terwijl een particulier er soms gewoon graag af wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:44

ik heb een scooter, en heb er eigenlijk wel spijt van dat ik geen snor heb gekozen... Als je je snor opvoert gaan ze even hard..

Persoonlijk vind ik het niet erg om een helm te dragen hoor... Maar ik heb altijd maar 1 helm bij me, en als ik dan op school ben en ik wil even naar de stad oid, en iemand 'moet' achterop dan kan dat dus niet omdat ik dan voor diegene geen helm heb...

Verder is 30 km/u wel érg langzaam hoor.. Bloos Maargoed je hebt ook snorfietsen die 80 gaan Tong uitsteken (maar dat vind ik ook wel erg onverantwoord Tong uitsteken)

qua prijs, persoonlijk staat de scoot op mn moeders naam... En die heeft de TW terug gekregen, en dat scheelt dus wel érg veel op zo'n bedrag..
Ik heb een sym mio...