probleem met interet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shorks

probleem met interet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 17:55

ik heb al sinds ik op zolder slaap problemen met internet op mijn computer.
Eerst had ik een oude HP op mijn kamer die af en toe haperde met internet, maar al sinds ik op zolder slaap doet het internet het bijna niet meer.
Volgens mij zit het probleem in de betonnen vloeren van het huis, ik denk dat het 'signaal' van de router niet sterk genoeg is om door 2 betonnen vloeren bij mij computer te komen. Nu heb ik een router die volgens de verkoper tot 300 meter ontvangst zou hebben, maar nog steeds valt het internet steeds weg. De computer staat ondertussen ook niet meer op mijn kamer omdat ik er niet zoveel mee kon zonder internet, maar nu de school weer is begonnen mis ik hem eigenlijk best wel.

De vraag is dus: heeft een van jullie misschien DE oplossing voor mij? Ik zat al te denken aan zo'n dingetje voor in de meterkast en dan eentje die je in de buurt van je pc in het stopcontact moet doen, maar misschien ontvangt deze ook niet door de vloeren, dan zit ik dus weer met hetzelfde probleem. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar elke keer doet hij het maar half, en valt de verbinding steeds weer weg.
In ieder geval alvast bedankt!

sander_lotte

Re: probleem met interet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:08

Hoi, ik had hetzelfde probleem...
Wij hebben beneden de hoofdcomputer staan, daar staat dus ook de router bij. Met mijn laptop heb ik dus draadloos internet. Hier kan ik overal op het internet, behalve als ik naar boven ga.
Bij ons ligt het probleem bij ons plafond waar aluminium in zit. Het zou kunnen dat er bij jullie een soort metaal in het plafond, muren of vloer zit. Dit geeft enorme storingen bij de verbinding.
Ik heb me hier wat over geïnformeerd, en er werd me verteld dat hier niets aan te doen is.

Wat heb ik dan gedaan? (of toch mijn vader Clown )
Mijn vader heeft vanuit de router een kabel getrokken tot op mijn kamer, zodat ik gewoon via de kabel internet heb. Omdat mijn laptop, als ik op mijn kamer staat, enkel op mijn bureau staat, is dit de ideale oplossing.

Hopelijk ben je hier iets mee!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:52

Oké, dit is wat je moet doen: vervang de antenne van de router met een antenne met liefst 10 of 5 dBi, liefst 10. Dus een hele grote. Dit vergroot het bereik van het verzonden signaal, dus hoe meer dBi hoe groter het bereik. (maar ook hoe groter hoe duurder!)

Wat je ook kan doen is een Signal Booster kopen. Die vangt dan het zwakke signaal op en spuugt het dan weer versterkt uit, om het zo maar eens uit te leggen.

Hier wat voorbeelden:

Afbeelding
Dus de OUDE eraf schroeven en deze erop zetten.

Afbeelding
Signaal versterker.

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 07:21

bedankt voor de reacties Lachen ik zal kijken of ik iets met zo'n versterker kan, en anders zal ik mijn vader eens lief aankijken of hij noet toevallig zin heeft om een kabel naar de zolder aan te leggen Schijnheilig

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:00

xSharonax schreef:
bedankt voor de reacties Lachen ik zal kijken of ik iets met zo'n versterker kan, en anders zal ik mijn vader eens lief aankijken of hij noet toevallig zin heeft om een kabel naar de zolder aan te leggen Schijnheilig
Om eerlijk te zeggen: ga voor de versterker anders wordt je huis net een edammer kaas... vol met gaten... Haha! (maarja, dat ben ik weer... Bloos )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:04

Ik zei ook alleen maar wat wij hier hebben gedaan... Het heeft uitstekend geholpen.
Van die gaten zie je niets hoor. Als je ergens subtiel een gaatje boort(waar een plant voor staat ofzo), dan is er niets aan de hand.
Op mijn kamer is er gewoon een gaatje in een hoekje, dat ziet toch niemand...

Ik vond het belangrijkste dat ik continu internet had op mijn kamer, zonder storingen Clown