wat een pecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

wat een pecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:24

ben net 20 geworden en had van mijn ouders een autootje gekregen. echt super lief van ze!!
ik dus gelijk rond rijden. maar helaas niet voor lang.... de 2e dag stond ik al bijna helemaal stil,
omdat de radiator vervangen moest worden. dus de 3e en 4e dag heeft die bij de garage gestaan.
toen ik hem weer op had gehaald natuurlijk weer even mee rond gereden. de volgende ochtend bleek
ik een lekke band te hebben (kan gebeuren) band laten vervangen. weer op weg na huis valt de moter uit....
ik mijn pappie bellen, hij heeft me toen na huis gesleept. thuis de garage weer gebelt. deze heeft de auto toen weer
opgehaald en de auto was binnen een dag weer gemaakt. er zaten wat draadjes los daardat we het reservewiel erin en eruit hadden gehaald...
zelfde dag als dat ik hem ophaal slaat de auto weer af. maar nu was het niet de moter die uitviel, ik kon ineens geen gas meer geven. na de hulp van een lieve vriendin (zij had men auto aangeduwt, mij lukte het niet Bloos ) kon ik weer na huis rijden.
2 dagen later sta ik weer stil en moet de auto aangesleept worden voordat ik weer na huis kan. dus maar weer de garage gebelt. deze zou de auto een tijdje houden totdat ze precies wisten wat het was. nou kon ik hem vanmiddag ophalen als de auto de testrit zou doorstaan... nou mooi dus niet!!! hij sloeg weer af.
nou wordt gekeken of hij voor zaterdag gemaakt kan worden en anders moet ik maandag met hun rond de tafel om te kijken voor eventuweel een andere oplossing.....

was benieuwd of ienmand van jullie ook wel eens zoveel pech achter elkaar heeft??

Solaria_Liz

Re: wat een pecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:28

Jeetje.. jij hebt wel heel veel pech Ach gut Ach gut

Zoiets heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt.
Ik heb alleen 1 keer mee gemaakt dat ik een dag voor mijn verjaardag een nieuwe auto heb gekocht en toen
ik op mijn verjaardag naar mijn werk wou rijden, een scooter op tegen mijn auto kreeg ( meisjes keken niet uit voordat ze overstaken en ik reed gelukkig gee 80, hadden ze waarschijnlijk niet overleeft). Mijn hele auto was total loss.

Hopelijk heb je snel plezier van je nieuwe auto zonder dat er iets kapot gaan Lachen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:35

Dat is wel heel sneu Ach gut .

In 2004 (volgens mij) ging ik met mijn ouders, mijn broer&zijn vriendin op vakantie, naar frankrijk.
Toen we in noord-brabant reden, kreeg de caravan een klapband, ANWB gebeld enzo. Paar uurtjes later konden we weer rijden.. In belgië werden we aangehouden omdat de caravan te zwaar was, en moest mijn vader een hoop spullen uit de caravan met de auto naar huis brengen.

Toen mijn vader terug was, gingen we weer rijden enzo.. In frankrijk.. Weer een klapband, aan de andere band van de caravan. Clown

Zo hebben mijn ouders nog wel meer vakanties gehad, vorig jaar zijn ze 3x weggesleept, en zijn ze uiteindelijk thuis gekomen met een leenauto.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:39

nou over pech gesproken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:41

Daar word je niet vrolijk van... Zat er geen garantie op het autootje?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:45

nee dat niet. maar ze zijn best redelijk bij de garage, want als ze hem nu niet gemaakt krijgen dan gaan we maandag bespreken of ze een andere voor me hebben...
vind ik toch best netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:45

Is dat ook de garage waar 'ie gekocht is?
Geen Bovag-bedrijf?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:47

ja daar is die ook gekocht en ook altijd in onderhoud geweest. er mankeerde nooit iets aan de auto...
nee geen bovag-bedrijf

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:47

He pechvogel, balen zeg!!
Mijn eerste auto was ook een lekker apparaat hoor.
Had hem 2 weken, en midden op de snelweg stop ie ermee, bobine kapot. Laten maken, weer week later begint het ding hele hoge toeren te maken. Bij garage gebragt, moesten wat slangen vervangen worden. had hem net weer wil die niet meer in de 1e versnelling. Schakelbak doorgesmeert en rijden maar weer. Hij bleef overgens hoge toeren maken, als ik voor het stoplicht stond maakte die rustig 4000 toeren. Het schakelen werd ff iets beter maar na korte tijd wilde die weer niet in de eerste versnelling. (en dan zijn stoplichten op heuveltjes niet handig). Vervolgens lekte hij olie zat ergens een klein lek, was zo gemaakt. Ik had hem net 2 dagen terug en weer liep de olie eronderuit. Bleek de koppaking eronderuit te liggen.
Ondertussen hadden ze hem ook helemaal schoongemaakt ivm de hoge toeren maar die bleven. op een gegeven moment was de stuurinrichting ook niet goed, als je stuurde duurde het ff en dan pas tegeerde de auto. Je leert er wel mee rijden hoor, maar het is wel vervelend. Uiteindelijk heb ik hem na een half jaar weggedaan en een andere gekocht.
Succes verder met je auto.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:50

Ach gut Jeetje wat een berg pech zeg. Ik heb wel altijd van die "pech-dagen". Dan gaat ook echt alles in een keer mis of kapot.. Echt vervelend!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:50

nou dat klinkt lekker hoopvol hahaha Knipoog hoop dat het met die van mij toch iets anders gaat

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:00

hoop ik ook voor je, maar zo te horen heb je een schappelijke garage.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:11

Ik zou al lang niet meer zo schappelijk reageren geloof ik...

Welke auto is? hoeveel km? Hoe oud? Hoeveel eigenaren gehad?

Want dit is toch wel erg veel pech op korte tijd...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:14

het is een seat ibiza van 18 jaar. weet zo de aantal km niet. hij is altijd bij 1 eigenaar geweest. en ook altijd bij deze garage in onderhoud geweest. nooit iets ernstig mee geweest. de vorige eigenaar reed er dagelijks mee op en neer na nijmegen...

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:17

heb je de auto toevallig bij wim jagers gekocht? en in onderhoud?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:18

xxxmarexxx schreef:
het is een seat ibiza van 18 jaar. weet zo de aantal km niet. hij is altijd bij 1 eigenaar geweest. en ook altijd bij deze garage in onderhoud geweest. nooit iets ernstig mee geweest. de vorige eigenaar reed er dagelijks mee op en neer na nijmegen...

Zijn er evt rekeningen van de onderhoudsbeurten e.d.? Als ie daar in onderhoud was zijn die terug te vinden, is misschien handig om te weten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:20

18 jaar is niet niks natuurlijk, dan kun je idd wel pech hebben... zeker als die veel kms heeft... ik hoop dat de motor niet 'op' is.

Auto's zijn ook zo'n investering e (heb net een astra gekocht van 2000).

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:20

Kady_ schreef:
heb je de auto toevallig bij wim jagers gekocht? en in onderhoud?

nee daar heb ik hem niet van. is die niet te vertrouwen dan?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:22

Dat uitvallen van de motor ken ik, deed de vorige auto van mijn vriend ook. Dat was een auto die op gas reed, weet niet of die van jou dat ook is, maar daar zou het mee te maken kunnen hebben. Achteraf bleek er trouwens een heleboel niet meer goed te zijn aan die auto (gat in de chassisbalk die er al ruime tijd zat en gewoon door de garage is genegeerd eigenlijk, bijvoorbeeld). Als ik jou was zou ik hem dus naar een andere (erkende) garage brengen voor een 2nd opinion.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:23

Ja onze vorige op gas viel ook altijd uit, en hoe ze ook prutsten, dat is nooit meer goedgekomen...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:24

@zonnebloem: ze hadden zo'n onderhoudsboekje waar alles precies instaat wat er is gebeurd en wanneer en hoe of wat. dus dat geloof ik allemaal wel.

@ poes: ik hoop gewoon dat ze hem voor morgen gemaakt kunnen krijgen zo niet dan wordt er gekeken voor een andere auto maar dan komen daar waarschijnlijk wel wat kosten bij... normaal hebben ze niet van zulke oude auto's....

toch raar hij is 10 maanden apk gekeurd
(maar dat zegt dus ook niet zo veel...)

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:26

supertinkie schreef:
Dat uitvallen van de motor ken ik, deed de vorige auto van mijn vriend ook. Dat was een auto die op gas reed, weet niet of die van jou dat ook is, maar daar zou het mee te maken kunnen hebben. Achteraf bleek er trouwens een heleboel niet meer goed te zijn aan die auto (gat in de chassisbalk die er al ruime tijd zat en gewoon door de garage is genegeerd eigenlijk, bijvoorbeeld). Als ik jou was zou ik hem dus naar een andere (erkende) garage brengen voor een 2nd opinion.

nee loopt niet op gas. loopt benzine. maar ik kan hem nu wel na een andere garage brengen maar dan ben ik nog meer geld kwijt en is de kans groot dat ook zij het niet kunnen maken. bij deze garage weet ik dat ze me niet op hoge koste jagen en dat als ze de auto voor morgen avond niet gemaakt krijgen dat ik een andere uit kan zoeken. en dan hoef ik maar iets bij te leggen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:26

apk keuring hoeft niet veel te zeggen soms. Een auto van 18 is altijd een risico, hoe je het draait.

Wel erg sneu voor je hoor!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:40

xxxmarexxx schreef:
nee loopt niet op gas. loopt benzine. maar ik kan hem nu wel na een andere garage brengen maar dan ben ik nog meer geld kwijt en is de kans groot dat ook zij het niet kunnen maken. bij deze garage weet ik dat ze me niet op hoge koste jagen en dat als ze de auto voor morgen avond niet gemaakt krijgen dat ik een andere uit kan zoeken. en dan hoef ik maar iets bij te leggen...

Op zich super van de garage dat je dan een andere krijgt, maar wat ik begrijp is de garage waar jij je auto heen brengt niet een erkende. Dus die lage kosten kunnen ook komen omdat het mankement gewoonweg niet verholpen wordt. Zeg natuurlijk niet dat, dat zo is, maar ik weet nu dus uit ervaring dat een garage ook problemen niet verhelpt. Ik bedoel een gat in een chassisbalk kun je niet zomaar over het hoofd zien maar is wel gevaarlijk. (wat ik zopas in mijn voorbeeldje noemde) Dus in die zin zou ik dan het geld er wel even voor over hebben om alleen te laten kijken wat er aan mankeert, en dan kun je altijd nog een besluit nemen. Lachen

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:48

het is wel een erkende garage. mijn ouders komen ook al jaren bij hun en nog nooit zo iets mee gemaakt. bij ze