Stage adres hoe kwamen jullie eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Stage adres hoe kwamen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 10:15

Ik moet voor mijn opleiding doktersassistente opzoek naar een stage adres. Wij van de deeltijdopleidig moeten deze zelf zoeken.
Nu hoor ik van veel dat ze een soort sollicitatiebrief hebben geschreven, nu lijkt het mij dat een praktijk dan veel makkelijker nee zegt dan wanneer je belt of langs gaat.

Is het raar om gewoon te bellen of langs te gaan? En wat zeg je dan?

daaf4ever

Re: Stage adres hoe kwamen jullie eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:09

Ik ben gewoon langsgegaan, maar ik heb het voordeel dat ik alle mensen persoonlijk ken waar ik stage wou gaan lopen. (Maneges/pensionstallingen e.d.) Alleen voor mijn laatste stage ben ik langs geweest bij mensen die ik niet ken. Ik vind langs gaan veel enthousiaster en professioneler overkomen dan 'even een brief sturen'.

Je kan natuurlijk wel je brief méénemen als je langs gaat.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:17

Hmm ik heb wel een brief gestuurd naar de rechtbank toen ik stage wilde lopen. Daar is ook op gereageerd. Wat veel andere mensen ook deden was een brief sturen en als ze na een week niets gehoord hadden bellen of ze op de hoogte waren van de brief. Wat je ook kan doen is bellen om te vragen of er plek is voor een stagiaire, mocht die er zijn dan wordt er vaak alsnog gevraagd naar een brief en cv. Ik zou zeggen doe waar je je zelf goed bij voelt, voel je je prettig bij bellen (wat ik me goed voor kan stellen, want het komt veel gemotiveerder over en je hebt direct antwoord) dan zou ik lekker bellen als ik jou was Knipoog
Succes!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:21

Ik weet niet wat in jou sector gebruikelijk was. Bij ons was het namelijk bellen en dan vragen of het mogelijk is om stage te lopen. Zo ja dan werd er een afspraak gemaakt voor een kennismaakingsgesprek. Bevalt alles dan van beide kanten goed werden de papieren getekent.

Heb ook wel eens een brief gestuurt voor stage omdat het stage adres dat liever had. Maar mijn advies:

-Bel de praktijk op waar je stage wilt lopen.
-Vraag of de praktijk werkt met stagiaires en zo ja vermeld dat je interesse hebt in een stageplek en vraag wat de gebruikelijke manier is van solliciteren. Dan krijg je vanzelf wel te horen of je een brief moet sturen (kan je dan in vermelden dat je gebelt hebt!!) of een afspraak kan maken voor een kenismakingsgesprek.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:23

Ik zou ook eerst bellen en even overleggen wat de gebruikelijke procedure hiervoor is. Er zijn namelijk bedrijven die het ook niet echt op prijs stellen als iedereen die er stage wil lopen aan de deur staat. Veel succes !