Mijn leven is 1 grote puinhoop :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wauw

Mijn leven is 1 grote puinhoop :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 19:48

Hoi,
Ten eerste: Sorry dat ik jullie hiermee lastig van, ik wou ook het liefste een perfect leven maar dat heb ik helaas niet Verdrietig
Ik zit overal mee in de knoop, daarom heb ik dit zo goed mogelijk opgeschreven. Ik heb het ook zo kort mogelijk gemaakt.

Over thuis
als ik thuis ben voel ik me niet thuis. Dat komt doordat mijn vader aan de drugs zat. Ik had altijd al een betere band met mijn vader, we deden vanalles samen. Zo veel gezelligheid. Maar nu een jaar geleden is hij aan de drugs verslaaft geweest. Huilen Ik kon neits meer aan hem kwijt en ook zijn stemming was moeilijk te bepalen. Naar mijn moeder kon ik niet toe, ik heb nooit met haar een echte band gehad. ik wou wel, maar het lukt gewoon niet. Ik ben enigst kind dus naar broers of zussen kon ik neit. Wel heb ik al een vriend verteld over al mijn problemen thuis. School gaat daardoor ook minder, want ik probeer zo veel mogelijk van huis weg te zijn. Verdrietig

Over Sipje
Sinds 10 week ongeveer rijd er iemand 1 keer in de week op sipje (de dochter van de eigenaresse van de bak waar ik rijd) omdat haar andere pony verkocht was en nog geen nieuwe heeft gevonden. Alleen met haar kan ik niet praten, ze trekt sip in de krul waar ik het niet mee eens ben, als zij gereden heeft kan ik gelijk 2 dagen mijn best doen om haar weer goed te laten reargeren en niet gelijk in de krul te laten komen. Verdrietig Als ik daar mee bezig ben in de bak, heeft haar moeder altijd commentaar. Dit is niet goed, ik doe dat verkeerd en haar dochter kan er beter op rijden. 'Leuk' om te horen als je net 1 jaar je eigen pony hebt. Huilen

Over de mezelf
Daar zit ik ook mee in de knoop, ik weet niet wat te doen. Nu wou ik graag wat met een zweed (die mij volgens mijn vriendinnen nu ook leuk begint te vinden) en lukt dat een beetje, vind ook een andere jongen mijn leuk. Die ik ook leuk vind (daar had ik altijd al een zwak voor maar die kende ik verder niet). Nu weet ik ook niet meer wat ik wil, ik wil niet met 2 jongens iets, want dat kan natuurlijk niet. Maar ik weet het echt even niet meer.

Hier zit ik dus achter de pc, vol met allemaal gedachten over mijn thuis, sipje en jongens. Verdrietig

Weet iemand hoe ik alles weer normaal kan krijgen?

beantsje

Re: Mijn leven is 1 grote puinhoop :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:54

het leven valt niet mee als je 16 bent...zeker met een vader die verslaafd is geweest. Maar ik begrijp dat hij er vanaf is? Zou de moeilijkere band ook met jouw leeftijd te maken kunnen hebben? Je zou immers kunnen proberen de band weer te herstellen, nu hij niet meer verslaafd is. Zoveel mogelijk van huis zijn helpt niet; school verwaarlozen ook niet.Daar heb je alleen jezelf maar mee!

pony: Dat snap ik niet zo goed. het is toch jouw pony? Dan zou ik er niemand anders op laten! Dat hoef je echt niet toe te laten hoor!

En dan de jongens...daar kan ik je geen tip over geven. het klinkt wat flauw om te zeggen dat het allemaal vanzelf over gaat, maar het is wel waar! Succes!

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 19:58

beantsje schreef:
het leven valt niet mee als je 16 bent...zeker met een vader die verslaafd is geweest. Maar ik begrijp dat hij er vanaf is? Zou de moeilijkere band ook met jouw leeftijd te maken kunnen hebben? Je zou immers kunnen proberen de band weer te herstellen, nu hij niet meer verslaafd is. Zoveel mogelijk van huis zijn helpt niet; school verwaarlozen ook niet.Daar heb je alleen jezelf maar mee!

pony: Dat snap ik niet zo goed. het is toch jouw pony? Dan zou ik er niemand anders op laten! Dat hoef je echt niet toe te laten hoor!

En dan de jongens...daar kan ik je geen tip over geven. het klinkt wat flauw om te zeggen dat het allemaal vanzelf over gaat, maar het is wel waar! Succes!

Hij zit nu in een afkick kliniek, maar heb dus al een jaar geen normaal gesprek meer gehad. Ik wil dat ook weer proberen, maar hij is wel veel veranderd Verdrietig
Ja, ik weet het, maar ik wil gewoon niet hier zijn, dus ga ik weg naar sipke of naar vrienden.

Ja het is mijn pony, maar ik als ik zeg dat ze moet stoppen weet ik zeker dat ik neit meer in hun bak mag rijden, en waarschijnlijk nog meer commentaar krijg, en dat kan ik er gewoon niet bij hebben. maar weet ook neit hoe ik het wel kan oplossen.

Ik hoop het

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:25

Meid, het is een lastige situatie met je vader..
Probeer het even zo te laten,schrijf desnoods brieven naar hem toe.. of je ze hem laat lezen kun je altijd nog beslissen..

Je pony..verhuis naar een andere stal,en zeg dat je je onzeker voelt over het feit dat dat meisje erop rijdt.. laat niet over je heen wandelen!

En de jongens..tja..laat ze lekker voor wat ze zijn.. ga gewoon eerst een vriendschap aan..en zie daarna wat er gebeurd!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 06:54

Je vader: als hij in een afkick-kliniek zit betekend dat dus hopelijk dat hij wat aan zijn probleem wil gaan doen. Mag je hem daar opzoeken?? Doe dat dan eens en praat met hem. JE zult in je leven nog wel meer situaties tegenkomen die zichzelf niet oplossen door ze uit de weg te gaan. Mensen veranderen en geef ze de kans om zichzelf te verklaren. Als je nu met je vader gaat praten, dan komt het uiteindelijk wel goed. Het isvoor je vader waarschijnlijk dan een hele steun om te weten dat zijn dochter er nog altijd voor hem is!

Je pony: op mijn paard rijdt NIEMAND op een manier waar ik niet achter sta. Dus: geef netjes aan dat je niet wilt dat je pony in de krul getrokken wordt en dat ze anders maar een ander dier gaat zoeken om te rijden. Kom op zeg, je laat dit wel heel gemakkelijk gebeuren.

Jongens: laat ze beiden voor wat ze zijn als je niet in staat bent om aan te geven welke van de twee je leuker vindt. Pas als je 1 iemand leuk vindt kun je daar wat mee gaan doen.

Algemeen:
Meisje, hoofd ophoog, schouders recht!
Iets van je leven maken kun je echt alleen zelf! Je komt nu op me over als dat je sielug in een hoekje zit te grienen omdat het allemaal niet op jouw manier gaat. Je bent pas 16, ik kan je vertellen: het wordt niet gemakkelijker hoor!
Of je maakt er wat van, of je laat jezelf neerhalen door een negatieve spiraal waar je zo vanzelf in verdwijnt!
It's up to you.
Als ik het zo lees zijn al je problemen niet onoverkomenlijk! Maar ten eerste, ga eens met je vader praten, die man heeft het waarschijnlijk hard nodig, net zo hard als jij.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:50

Ik wou graag 1 ding zeggen; niemand, maar dan ook echt niemand heeft de perfecte leven Knipoog (ook al voel je je super gelukkig er is altijd wel iets wat niet klopt)

Zo had ik een vriend die altijd riep dat wij (ik en mijn vriendengroep) een perfect leven hadden omdat wij al bijna volwassenen waren en wij alles mochten wat wij wilden (mocht ik willen). Niets is minder waar, de helft dronk hun problemen weg o.a ik, de andere helft blowde hun problemen weg. De helft heeft geen diploma, ik zit in psychiatrisch kliniek.. Heb jaren diagnoses gehad van 'licht-depressief tot zwaar-depressief + medicatie' en toch zeggen mensen altijd jou leven is perfect want in hun ogen is hun eigen leven vaak niet perfect. En werkelijk, het helpt om jezelf en je leven niet meer te vergelijken met anderen. Kijk naar wat je hebt en haal de geluk uit de kleine dingen.

Het leven is moeilijk maar je maakt je leven wat je ervan maakt. In die negatieve spiraal is echt niks en je bent de enige die er wat aan kan doen evt met hulp van een psycholoog, een verslaafde vader is niet niks!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:22

meid meid meid, 16 is echt een moeilijke leeftijd. Hem hem ook gehad haha ..

Maar met je vader : Probeer het anders gewoon weer rustig op te bouwen. OP je eigen tempo natuurlijk!! ..

Paardje: het is toch gvd jou paardje!! Inderdaad ga naar een andere stal of zeg haar gewoon wat jij wel wil en niet wil. Dat heeft iedereen te accepteren ook de ouders want ze krijgen wel elke maand geld van je. Het is JOU paard en niet HUN paard!! ..
Niemand zou dat bij mij moeten flikken echt nooit ..

Vriendjes : Nou heb je geluk met je leeftijd, je hebt nog genoeg tijd om te ontdekken wie je leuk vind.

en echt niemand heeft een perfect leven hoor. iedereen heeft zijn problemen. En ik denk zelf dat je nou wel goed aan het ''puberen'' bent dus ik zou er gewoon van genieten. Geniet van je jeugd over een aantal jaren kan het voorbij zijn..

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:29

de thuis situatie kun je moeilijk veranderen

over je pony, het is jou pony dus er gebeurt niks mee wat jij niet wilt. desnoods ga je naar een andere stal/bak.

en vriendjes. laat het even voor wat het is, je komt je ware vanzelf tegen. geniet nog even van het vrijgezelle leven ga leuke dingen doen met vriendinnen enz.

succes ermee.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:42

Citaat:
Hoi,
Ten eerste: Sorry dat ik jullie hiermee lastig van, ik wou ook het liefste een perfect leven maar dat heb ik helaas niet Verdrietig

Niemand heeft een perfect leven Lachen Je moet er het beste van maken, daar mag je best een beetje hulp voor vragen Ja

Citaat:
Over thuis

Ga eens praten met de vertrouwenspersoon op je school. Die kunnen je helpen, wellicht door een aangepast schoolprogramma. Dit is niet niks waar je mee te maken hebt!

Citaat:
Over Sipje

Is Sipje van jouzelf? Of van iemand anders.
Probeer er toch over te praten dat je het niet prettig vind hoe het nu gaat. Als het jouw pony/paard is zou ik er zeker wat van zeggen -> jij bepaalt hoe of wat! Zo niet, probeer het uit te praten Lachen

Citaat:
Over de mezelf

Zorg eerst dat je school en thuissituatie weer een beetje op de rails zijn. Nogmaals, een vertrouwenspersoon via school kan je helpen of doorsturen naar instanties die je echt kunnen helpen. Het is eng, maar je helpt jezelf ermee!

Citaat:
Weet iemand hoe ik alles weer normaal kan krijgen?

Niet in 10 minuten, maar ook niet door zo door te gaan. Zoek hulp, dit is veel om alleen te doen. Zeker met je vader Lachen

Edit, zeker niet op jouw leeftijd Lachen Zoek hulp meissie !

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:34

Hee bokkers,
hier een update,
ik heb mijn problemen aan een vriendin verteld, het luchte me erg op maar maakte me ook weer heel erg bang en leeg op een of andere manier.. Scheve mond
Over sipje het meisje gaat nu actief op zoek naar een andere pony. Nu rijd ze niet meer op een vaste dag, maar als ik een keer niet kan. Lachen
Over mijn vader, dat durf ik op een of andere manier niet, ik weet echt niet wat ik moet verwachten Huilen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:29

goed dat je gepraat hebt! Dat dubbele gevoel hoort wel een beetje bij je leeftijd hoor.
Met sipje heb je een goeie oplossing, zo te horen. Goed gedaan!

Je zei toch dat je vader in een afkickkliniek zit? Je zou één van de hulpverleners daar in vertrouwen kunnen nemen over de relatie met je vader. Misschien dat ze je daar wat kunnen begeleiden bij het herstellen van de band met je vader.

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 20:35

Hee,
heb nog steeds beetje dubbelop, heb er ook een hele tijd mee in mijn maag gezeten.

Maar
kom ik dus bij sipje, heel niets vermoedend vandaag, staat ze bezweet in de wei! Ik dacht even gvd. het zal toch niet zo zijn. Ik naar haar toe, heb je gereden? Nee hoor zegt ze. Ik zeg volgens mij wel ze is helemaal bezweed en laat dat nou net op de hals en onder het zadel zijn.. Na nog wat doordrammen gaf ze het toe! Ze dacht dat ik niet meer kwam,, :S Want ik was er niet om half 4. Nee dan zit ik ook neit op school ofzo. Bah. Maar nu gezegt dat ze me maar meot bellen of smsen als ze denkt dat ik niet kan..
Ondertussen had ik ook een advertentie voor haar op bokt gezet, maar dat mag jammer genoeg niet ..

Met mijn vader ben ik nog niet verder gegeaan, ik weet niet. Ik zit er zo tegenop, hoewel ik echt super graag bij hem wil zijn.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:27

Ach meid het is ook allemaal niet makkelijk zo te horen.
Je vader is ook een lastig probleem, maar ik denk dat het een probleem is waarin je gewoon een stap moet zetten, niet nadenken maar doen. En inderdaad wat hier boven gezegt word, vraag hulp aan een hulpverlener, daar zijn ze voor Knipoog

En wat beteft je paard, ik zou echt zeggen dat ze met dr handen van je pony moet afblijven, draai de rollen even om voor haar, vraag of ze het ook leuk zou vinden als jij op haar (die ze niet heeft) pony zou rijden als ze het niet wist.
Dat is echt niet normaal hoor!

En zijn er geen andere stallen in de buurt waar je heen kan met bak?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:10

Het contact met je vader zul JIJ alleen kunnen herstellen.
Hij zit in de kliniek dus kan nu even niet zo goed naar jou toe komen!! Maar hij heeft er waarschijnlijk wel enorm baat bij als jij wat van je laat horen!! Dus even stoute schoentjes aan en go!

Je pony, die had ik daar allang weggehaald, afhankelijk wat voor duidelijke afspraken er nu gemaakt zijn. Maar als jij niet met haar hebt afgesproken dat zij jouw pony rijdt, dat heeft ze daar dus gewoon met haar tengeltjes vanaf te blijven!! En daar zitten geen mitsen of maren aan. Gewoon niet doen!!
Ik zou dus evenw at minder vriendelijk duidelijk maken dat dit NIET de bedoeling is.

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:46

Hee,
ik heb besloten hem eerst een brief te sturen. Ik heb hem al gemaakt en op de bus gedaan. Ik heb erg lang over de inhoud gedaan. Ik heb hem veel gezegt, en vooral veel lieve dingen, ook dat ik hem mis, maar dat hij pas naar huis moet komen al het echt goed gaat. En wanneer ik evt een keer lang mag komen.

Sipje,, ik kan echt niet ergens anders gaan rijden, dit is vlakbij en de rest echt een stuk verder. Wel heb ik een goed gesprek nog eens gehad met haar, en gezegt dat ze echt alleen met mijn toestemming mag rijden. En heb ik gezegt dat ze anders moet rijden op sipje, dat het anders niet mag. Dat ik daarom eerst weer een tijdje meega (deed ik in het begin ook altijd) ze stemde er mee in, nu hopen dat ze het ook zo positief blijft.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:49

Ach ja oliebol happens.. Verdrink niet in zelfmedelijden hoor > je wordt er alleen maar sterker van.