voedingssupplementen bodybuilden en vliegen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

voedingssupplementen bodybuilden en vliegen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 16:22

Nu onze vakantie dichterbij komt hebben mijn vriend en ik best hevige discussies over zijn voedingssupplementen.
Hij doet aan bodybuilden en heeft dus poeders en pillen die zorgen voor een snellere herstel periode etc. Maar we gaan dinsdag op vakantie naar Turkije en hij staat erop dat hij de poeders en pillen mee neemt. Ik vind dit eigenlijk een risicovolle bezigheid je weet maar nooit wat ze ervan denken dat we misschien drugs smokkelen ofzo en ik heb GEEN zin om in Turkije vast te komen zitten om zijn poeders.
En eigenlijk heeft hij de poeders en pillen wel nodig want we hebben wel een hotel met sportschool geboekt zodat hij gewoon door kan gaan met zijn trainingen...

Wie heeft hier ervaring mee? Kun je die poeders enzo gewoon mee nemen in je bagage zonder problemen? Er is volgens mij geen paspoort voor aan te vragen omdat het gewoon vrij te verkrijgen poeders en pillen zijn en niet op recept.

Rytm

Re: voedingssupplementen bodybuilden en vliegen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:53

Volgens mij kan dat gewoon hoor.
Die mensen die daar controleren zullen vast het verschil wel weten.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:54

Bij mij deden ze alleen moeilijk over mijn tandpasta, niet over de medicijnen die ik bij me had. Vork

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:00

Stop het in je koffer, nergens last van.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:21

Op internet is wel een lijstje met medicijnen die je niet mag meenemen. Heel wat bodybuild pillen/poeders zijn verboden, dus goed uitkijken wat je meeneemd Lachen .

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:52

Waar haalt hij zijn voedingssuplementen en pillen?
Misschien kan die een douane verklaring krijgen of hoe je dat ook noemt.
Om problemen te voorkomen.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:03

ik zou toch zeker eens informeren, producten die hier vrij zijn te verkrijgen kunnen daar verboden zijn, en dan kom je misschien onnodig in de problemen. Je zal maar in het buitenland zitten en in de problemen komen! Je moet toch ergens kunnen vinden of ze mogen of niet, reisbureau, ambassade...?

verder een goeie reis!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:21

Ik zou inderdaad ook goed informeren of het mag. Ik denk dat ze je op het reisbureau wel kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:38

Ik zou het ook niet zomaar in de bagage stoppen. Kun je behoorlijk wat problemen mee krijgen. Even goed uitzoeken wat er meemag en wat niet, en 'm daar ook echt aan houden. Toch jammer als je vakantie een paar jaar verlengd wordt en je geen strand ziet... Knipoog

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 08:21

Het reisbureau en organisatie kunnen ons niet verder helpen die durfden het niet te zeggen.
Ik kan het ook nergens vinden op internet...
Hij haalt het spul gewoon bij zo`n winkel voor voedingssupplementen dus misschien moeten we hem maar even vragen... Alhoewel onze sportschoolhouder aangeeft dat het gewoon kan hij heeft de hele wereld afgereisd met dat spul in zijn koffer...
Even voor de duidelijkheid het gaat niet om verboden middelen zoals testosteron en verdere anabolen hoor. Het gaat hier voornamelijk om de eiwitpoeders die natuurlijk helderwit zijn (link met cocaïne?!)

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:56

dat kan best zijn, maar als je ziet dat ze in sommige landen, vb Australia moeilijk doen over simpele dingen waar je niet eens zou aan denken, zelfs graankorrels en thee.... Elk land heeft zijn eigen regels, het kan best zijn dat er niks gebeurt maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen...