help vriendje is verslaafd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaUrOssssss

help vriendje is verslaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:21

hello,
dit is dus echt niet voor mij om het op internet te zette maar het knaagt gewoon enorm aan mij en
eht sleept echt aan. Ik ben dus 9 maand samen met mijn vriendje en ik wist al vanaf het begin dat hij zwaar aan de wiet zat!
ik wou dan ook eerst niet met hem beginnen! maar jah liefde kunde ni tegenhouden e i guess!
maar dus vanaf dat we 2 maand samen waren heb ik dat allemaal verteld en hadde we er de eerste keer ruzie over, na felle discuties beloofde hij te stoppen, ik dus helemaal blij maar....
tijdje later deed hij dat weer keiveel en zei ik dat dus terug en herinerde hem aan zijn beloften. Hij zei dat het toen
de emoties van het moment waren en al en dat hij het toch niet wou. Maar goed dat heb ik nog even geslikt omdat hij het tenminste niet meer elke dag zoveel deed. Maar uiteinelijk ging ik op kamp en deed hij het weer praktisch dagelijks
heel harde ruzie over gehad en serieus moeten denken of ik nog met hem verder wou maar na dat gesprek dacht ik dat hij dingen had ingezien en dat hij ook ging stoppen wat hij weer beloofd had maar nu zei hij eergisteren van ja toch weer niet wil da doen nu ik jong ben en al. Dat terwijl hij het al 4 jaar doet waarvan 2 jaar meerdere keren per dag! ik voel me nu gewoon weer zo teleurgesteld en vraag me af of het niet allemaal terug opnieuw gaat beginnen, ik heb op dat gebied echt geen vertrouwen meer in hem, daar heeft hij al te vaak voor gelogen! Voor de rest zijn er niet echt problemen, enkel dat maar hij liegt wel steeds tegen mij en ik kan daar niet mee leven, wat zouden jullie in deze situatie doen???? (ps ben heel hard tegen wiet en drugs)

LovingTweety

Re: help vriendje is verslaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:24

Ik zou sowieso stoppen met hem. Eventueel ouders inlichten?
Ik werk zelf bij een kliniek en zie wat het met mensen doet. Zorg echt dat hij hulp krijgt.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:26

Een lastige situatie lees ik wel.. Ik twijfel er een beetje over. Als je vriend een paar keer heeft gezegd dat hij zou stoppen en hij doet het niet, zie je dus wel dat hij zich niet aan zijn afspraken kan houden en is het blowen blijkbaar belangrijker als een afspraak met jou Knipoog. Ik zou nog eens heel goed met hem gaan praten over wat hij nou precies wil en als hij weer zegt dat hij gaat stoppen, maar hij doet het niet, sja dan lijkt de keuze duidelijk denk ik..

Mijn vriend heeft ook geblowt de eerste maanden (ben 10maandjes bij hem), maar ik heb er geen problemen mee (met het blowen), maar uiteindelijk is hij uit zichzelf gestopt, omdat hij het beter voor zichzelf vond..

Mag ik vragen waarom je zo tegen het blowen bent? (pure nieuwschierigheid hoor Lachen van de harddrugs snap ik dat je er tegen bent, ben ik ook)

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:26

ja maar ik kan dat toch niet zijn ouders inlichten, weet dat het slecht is , wiet is dan nog niet de ergste maar zijn school lijd er ook
onder enzo Boos!

waarom ik er zo tegen ben snap ik zelf niet zo goed, bij vrienden is het nog oke maar bij het vriendje nee dat kan ik niet aan, mss overdrijf ik wel maar het voelt gewoon echt niet lekker en word er ook echt vaak heel verdrietig van , dus peins dat ik mijn instelling niet kan veranderen
Laatst bijgewerkt door LaUrOssssss op 03-09-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:27

Idd een moeilijke zaak, maar ik zou toch proberen om met zijn ouders te gaan praten Lachen Beter voor jou, jij hebt je hart gelucht, en beter voor hem, want misschien kunnen zijn ouders er wel wat van zeggen. Jij hebt dan tenminste je best gedaan...

[edit]

Hmm oke snap ik, sja het gebruiken van wiet heeft verschillende meningen Lachen M'n pa blowt elke dag en meerdere keren op een dag.. Sja bij hem merk je er verder niks aan, omdat hij zowat 30jaar blowt. Dus wij of anderen hebben er geen last van Lachen Dus ik ben er niet echt op tegen, maar ik snap jou wel hoor Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:30

Het blowen zou ik zo afschuwelijk niet vinden, maar het liegen erover en zijn afspraken met jou niet nakomen. Als het zó tegen jouw principes ingaat, kun je maar één stelling innemen: stoppen. Niet meer dreigen, niet meer vragen. Gewoon klaar..

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:31

ja het effect op zich stoort me ook niet gewoon het feit dat hij dat doet, weet ook echt niet waarom ik dat zo erg vind, maar heb ook zoiets denkik van ja heb je niet genoeg aan mij

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:31

Nokken met die knul als je jezelf waardeert en respecteert. Kost alleen maar energie , zo'n mannetje. Zonde van je tijd. gebruik je verstand. Sterkte.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:31

Nou, ik zou niet gelijk je 9 maanden weggooien. Het is voor hem waarschijnlijk gewoon erg moeilijk om te stoppen. Een vriendin van me WAS (gelukkig) ook zwaar aan de wiet/hasj. Dit is zeker geen pretje. Vooral niet als ze hierdoor erg veel in de problemen kwam. Ze beloofde me honderden keren te stoppen. Uiteindelijk heeft ze me opgebiecht dat ze het gewoon té moeilijk vond. Ik heb haar toen geholpen. En na een nare ervaring is ze gestopt.
Ik wil nu niet zeggen dat jou vriend dit ook kan/gaat doen. Maar ik zou er samen uit proberen te komen.
Je moet hem zeggen, dat je er niet meer mee verder wil als hij niet stopt.
Als hij dan alsnog niet stopt, weet je wat je te doen staat. Dan verdien je beter. Maar ik zou er niet gelijk een punt achter zetten.
Het is erg moeilijk om van zulk soort verslavingen af te komen. Ik had al moeite om te stoppen met roken. Knipoog
Ik zou gewoon eerst professionele hulp zoeken oid. Niet meteen opgeven. Serieus erover praten.
Als het dan nog niet gaat, dan pas zou ik er een punt achter zetten..

Nou vind ik zelf blowen nog niet zo erg. (Vind het liegen erger) Het kan zelfs goed voor je zijn. Niet zo veel als jij zegt, dat zeker niet. Ik zou er eerst gewoon goed over nadenken/praten voor dat je er definitief een punt achter zet.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:32

9 Maand verspelen van je leven terwijl er zoveel lieve knullen rond lopen die geen verslaving hebben? Zonde toch?..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:33

detour schreef:
9 Maand verspelen van je leven terwijl er zoveel lieve knullen rond lopen die geen verslaving hebben? Zonde toch?..

Ze heeft niet voor niks al 9 maanden met deze knul he..

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:34

ja maar ik probeer er al 7 maand met hem eruit te komen en versta me niet verkeerd de momenten met hem zijn zalig, maar dat blowen en vooral het liegen erover dan ben je kei blij en blijkt dat hij nog maar eens liegt, en nu heeft hij het even heel goed gedaan maar doet ie het echt alleen maar voor mij en wil hij zelf eigelijk nog graag enzo dat geeft me ook zo een dubbel gevoel, wil hem dat niet verbiede maar kan er ook niet mee leven! en heb al zo een beetje gezegd da het gedaan zou zijn als hij verder ging, en een keer was het bijna zover,was hetr echt bijna gedaan. en wat doet hij loopt naar een vriend van hem een gaat blowen , vind ik zo getuigen van weinig respect!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:37

Zoooo dit klinkt bekend. Precies hetzelfde gehad met mijn ex-vriend. Hij beloofde steeds dat ie zou stoppen, en is nog steeds niet gestopt. Ik laat het maar, hij moet het zelf echt willen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:38

LaUrOssssss schreef:
ja maar ik probeer er al 7 maand met hem eruit te komen en versta me niet verkeerd de momenten met hem zijn zalig, maar dat blowen en vooral het liegen erover dan ben je kei blij en blijkt dat hij nog maar eens liegt, en nu heeft hij het even heel goed gedaan maar doet ie het echt alleen maar voor mij en wil hij zelf eigelijk nog graag enzo dat geeft me ook zo een dubbel gevoel, <il hem dat niet verbiede maar kan er ook n,iet mee leven!

Vind het goed dattie het juist voor jou anders doet. Dat is wel een goede bedoeling neem ik aan.
Je moet gewoon een keer écht serieus met m gaan praten erover. Zeggen wat je echt voelt en denkt. En vragen wat hij nou precies wil. Snap dat je het niet leuk vind. Mijn vriend blowt heel af en toe een keer, en dan vind ik het ook niet echt leuk, maar ik kan er mee leven, omdat hij het haast nooit doet.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens een jointje gerookt heb, en het gevoel beviel me toen prima. Maar verslaaf zal ik nooit worden. Heb nu ook al minimaal een jaar geen joint meer aan geraakt, en mijn vriend ook niet.
Wat zegt hij er zelf van? Vind hij zijn verslaving erg? Weten zijn ouders het?
Hij moet het wél zelf willen natuurlijk..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:39

Je kunt iemand niet laten stoppen die zelf niet wilt stoppen.
Ik snap dat je het een probleem vind, maar dit probleem had hij al voordat je wat met hem kreeg en toch heb je besloten om wat met hem te beginnen. Aangezien hij het niet wil veranderen heb je het te accepteren of moet je vertrekken.
Ik zou het overigens ook niet trekken hoor, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:41

LaUrOssssss schreef:
ja maar ik probeer er al 7 maand met hem eruit te komen

Denk eens serieus na en geef vooral jezelf een eerlijk antwoord: denk je dat hij hiermee alsnóg gaat stoppen omdat jij het niet leuk vindt?

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:42

mja hij doet zoals iedereen zou doen denk ik, alles minimaliseren. Zijn ouders weten het niet en in momenten dat hij is wat redelijker is wil hij dat ook tegen zijn ouders zeggen maar durft hij het gewoon niet. Het feit dat hij dat tegen zen ouders wil zeggen, zegt ook al veel denk ik! mja zijn smoren nu vind ik ook zo erg omdat ik echt schrik heb voor een terugval en ook gewoon de wetenschap dat hij verslaafd is aan iets, da pikt wel.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:42

Lieke schreef:
Je kunt iemand niet laten stoppen die zelf niet wilt stoppen.
Ik snap dat je het een probleem vind, maar dit probleem had hij al voordat je wat met hem kreeg en toch heb je besloten om wat met hem te beginnen. Aangezien hij het niet wil veranderen heb je het te accepteren of moet je vertrekken.
Ik zou het overigens ook niet trekken hoor, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Idd, zo is het ook, je kunt niemand van een verslaving helpen, dat moet men zelf doen. Heb zelf iets met een alcoholist gehad en serieus, hoe gek ik ook op hem was, had hem liever niet ontmoet achteraf.

Een vriendje moet je blij maken en overall een teogevoegde waarde in je leven geven, meid! Als ik je eerste verhaal lees,, lees ik tussen de regels door dat jji het niet accepteert en hij jouw commentaar niet. En dan is 1+1 2.. Dus eigenlijk is het al duidelijk, maar je zult daar zelf aan moeten. Knipoog

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:44

Ik hoop wel dat je door hebt dat een verslaving niet iets is waar je zomaar vanaf komt. Het is dan wel wiet - en wiet is niet lichamelijk verslavend - maar dan nog. Dat hij er over liegt tegen jou is hoogstwaarschijnlijk omdat hij niet wilt dat jij bezorgd bent om hem, niet omdat hij niet te vertrouwen is. Je kunt hem beter steunen dan boos op hem schelden dat hij #^#$*& moet stoppen. Want iemand met een verslaving iets verbieden werkt zelden.
Het is natuurlijk niet zo fijn als je vriendje blowt, maar zo erg is wiet nou ook weer niet. Het is niet voor niets legaal in nederland Knipoog
Als ik jou was zou ik gewoon even rustig met hem gaan praten en zeggen dat je toch bezorgd bent, ook omdat zijn studie er onder lijdt e.d.. Vraag hem of hij het niet een beter idee zou vinden om bijvoorbeeld alleen in het weekend te blowen. Dan is hij het niet helemaal kwijt (want ik snap zijn redenatie), maar dan heb jij er ook niet zo veel last meer van. Zeg ook dat je hem graag steunt want onthoud, jullie zijn een team en geen twee verschillende kanten Lachen
Laatst bijgewerkt door FrontC op 03-09-08 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:44

ja ik weet ook wel ergens dat als het zo voort gaat dat ik het gedaan moet maken met hem, gewoon die beslissing is zo defenitief en jah zo hard, want dat hij mij graag ziet dat weet ik wel zeker!
steunen dat heb ik de afgelope 7 maande onafgebroken gedaan en gezegd hoe goed hij het deed maar weet je soms moet kje gewoon even duidelijk maken hoe het zit, en ik ben er dan niet boos op hoor, en heb gewoon ook nooit geist dat hij moest stoppe, dat was zijn idee, dermee dat ik het zo erg vind, het enige wat ik zeg als hij het weer heeft uitgehange is dat ik teleurgesteld ben, wat overigs erger is dan op hem tiere denk ik
Laatst bijgewerkt door LaUrOssssss op 03-09-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:45

Heel zwart wit bekeken misschien.
Maar hij wil het niet veranderen voor je.. Lees ik uit je verhaal.
Dan is de keuze aan jou: Take it, or leave it !
Het lukt ons meestal toch niet de man in kwestie te veranderen.
Hij zal dit zelf in moeten zien.
Het enige wat jij kan doen (ben ik bang): Is zeggen dat je het niet waardeert en dat je liever hebt dat hij ermee stopt, dwingen kun jij hem niet ermee te stoppen.
Jij kan er wel voor kiezen met hem te 'stoppen'.

Edit: Ik lees wat reactie's over ouders inlichten. Tuurlijk wil je hem proberen te helpen en dat is hartstikke goed. Maar ouders inlichten? Als mijn vriend dit bij mijn ouders zou doen, zou het gewoonweg over zijn !
Het is aan hem het aan zijn ouders te vertellen, niet aan jou... ! (vind ik dan)
Laatst bijgewerkt door Carlijn101 op 03-09-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:47

LaUrOssssss schreef:
ja ik weet ook wel ergens dat als het zo voort gaat dat ik het gedaan moet maken met hem, gewoon die beslissing is zo defenitief en jah zo hard, want dat hij mij graag ziet dat weet ik wel zeker!

Die beslissing zal even heel veel pijn doen maar het slijt als je afstand neemt hoor. echt waar. Dan kun je verder met je leven en als je emotioneel loskomt van hem, zul je verstandelijk tegen jezelf zeggen over een tijdje:"hey ik mis hem niet meer en wat kostte het een verdriet en energie." Knipoog
Want nu is de zeurende pijn en het verdriet slepend, dat is toch ook niet fijn?
daarbji, vertrouwen is een groot goed. je wilt wel maar misschien weet je diep van binnen dat dat ook is beschadigd.. Ach gut

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:47

LaUrOssssss schreef:
mja hij doet zoals iedereen zou doen denk ik, alles minimaliseren. Zijn ouders weten het niet en in momenten dat hij is wat redelijker is wil hij dat ook tegen zijn ouders zeggen maar durft hij het gewoon niet. Het feit dat hij dat tegen zen ouders wil zeggen, zegt ook al veel denk ik! mja zijn smoren nu vind ik ook zo erg omdat ik echt schrik heb voor een terugval en ook gewoon de wetenschap dat hij verslaafd is aan iets, da pikt wel.

Nouja, zeg jij het anders tegen zijn ouders? Of zoek prof. hulp. ?
Je bent inmiddels wel zelf met hem begonnen, en je wist dat hij blowde. Dus dan heeft hij zo iets van: Ze vind het niet zo erg, ze is uiteindelijk toch wat met me begonnen. Neem ik aan dan.
Je houd wel van m als ik dit zo lees, en hij ook vast wel van jou.. Als hij niet wil stoppen voor jullie liefde, zegt dat al genoeg..
Hij moet er echt zelf voor kiezen..

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 14:51

jah ik heb ook tegen hem gezegd dat ik in eerste instantie niet met hem samen wou zijn omdat hij blowde en al, en jah tegen zijn ouders zegge ga ik niet doen, is ook aan hem denk ik, en hij weet hoe erg ik het vind, en hij weet ook dat het aan hem is hoor!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:52

LaUrOssssss schreef:
steunen dat heb ik de afgelope 7 maande onafgebroken gedaan en gezegd hoe goed hij het deed maar weet je soms moet kje gewoon even duidelijk maken hoe het zit, en ik ben er dan niet boos op hoor, en heb gewoon ook nooit geist dat hij moest stoppe, dat was zijn idee, dermee dat ik het zo erg vind, het enige wat ik zeg als hij het weer heeft uitgehange is dat ik teleurgesteld ben, wat overigs erger is dan op hem tiere denk ik

En je hebt er hele harde ruzie over gehad, zei je?