Mijn 'oude' kleding naar een goed doel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Mijn 'oude' kleding naar een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:27

Ik heb drie grote vuilniszakken met kleding die toe zijn om aan een nieuw leven te beginnen.

Ik stuur het liever niet naar een stichting die het vervolgens gaat verkopen en waarvan de opbrengst uiteindelijk wel bij een goed doel terecht komt. Ik dump het ook liever niet in een container waarvan ik niet zeker weet waar het naar toe gaat.

Ik geef het het liefst zelf in de handen van de mensen die het vervolgens gaan dragen.... Clown (figuurlijk mag ook Knipoog .)

Wie weet iets? (en doet mee voor het goede doel?)

NB: Vlak voor het posten vraag ik me ineens af of dit topic wel mag en zo ja, of het hier wel goed staat.. Ach, dat hoor ik vanzelf wel dan!

Limanade

Re: Mijn 'oude' kleding naar een goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:28

je kan ook zelf de kleding verkopen via MP of hier bv.. en dan de opbrengst bewaren en dan zelf aan een goed doel geven Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:28

Ik zou het naar de kringloop brengen Lachen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:31

In Engeland heb je de "cancer research" winkels. tweedehands winkels waar je je oude kleding naar toe kan brengen en waar de opbrengst van verkoop naar kankeronderzoek gaat. Ik weet niet of er ook zoiets in Nederland is?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:35

Naar het Leger Des Heils brengen Lachen Bij de kringloop verkopen ze je spul weer en gaat het niet naar een goed doel.

Je hebt trouwens ook wel van die kledingcontainers staan (bij ons staan ze bij de supermarkt). Daar hebben wij toevallig vandaag een zak kleding in gedaan. Dat gaat dan naar het Leger des Heils toe Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:35

LimaMambo schreef:
je kan ook zelf de kleding verkopen via MP of hier bv.. en dan de opbrengst bewaren en dan zelf aan een goed doel geven Knipoog

Hmmmm, tsja, sinds ik weet hoeveel de directeur van de hartstichting verdient geloof ik niet meer zo in geld geven aan een goed doel.

In het verkopen via MP gaat me ook iets te veel tijd zitten denk ik.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:37

Neem anders eens contact op met een voedselbank, die weten vast wel een aantal mensen die jouw kleding heel goed zouden kunnen gebruiken Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:37

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:38

Dani62 schreef:
LimaMambo schreef:

Hmmmm, tsja, sinds ik weet hoeveel de directeur van de hartstichting verdient geloof ik niet meer zo in geld geven aan een goed doel.

In het verkopen via MP gaat me ook iets te veel tijd zitten denk ik.

ik weet niet of dat mogelijk is hoor. maar je zou het ook bv aan een dierenasiel kunnen geven.. en dan gewoon contant afleveren daar..
bij de kringloop krijg je er zowiezo niks voor terug..
en ja , er komt veel werk bij kijken als je het op MP zet.. maar je krijgt dan wel voldoening van al je werk Haha!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:41

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:43

spijtig dat je in nederland woont, mijn grootmoeder heeft namelijk hier in belgië een huis (de Regenboog) waar mensen die het niet zo gemakkelijk hebben voor heel weinig geld (1.5€ voor een t-shirt) kleren kunnen kopen. de kleren die binnenkomen worden eerst gesorteerd, zodat er geen slechte of kapotte kleding in de winkel terecht komt. de kleding die niet goed genoeg is voor in de winkel word dan opgestuurd naar brazilië waar mijn grootmoeder al 28 jaar mensen in nood helpt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:45

Bij de Kringloop krijg je er niets voor, maar daar kopen mensen het wel die het ook nodig hebben... het is daar zo belachelijk goedkoop... als je een beetje geld hebt koop je daar niet Tong uitsteken

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:47

Wat prachtig Hammeke dat je oma dit doet Ja !

Zoiets is er vast ook hier in Nederland. Iemand?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:48

Dat zijn de kringloopwinkels, Dani Knipoog Daar doe ik altijd m'n kleding heen als ik ze niet meer draag.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:51

Ahum, ik ga nu dus ook niet meer vertellen welk beeld ik van een kringloopwinkel had......... *schaam*.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:52

nee, een kringloopwinkel is iets anders, hier word bijna niets aan verdiend, de winkel die mijn moemoe heeft, kunnen ook mensen met problemen naartoe gaan, zij kunnen psychologische hulp krijgen en ook voedselpakketen. een soort : mensen helpen mensen in nood.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:55

Hammeke schreef:
spijtig dat je in nederland woont, mijn grootmoeder heeft namelijk hier in belgië een huis (de Regenboog) waar mensen die het niet zo gemakkelijk hebben voor heel weinig geld (1.5€ voor een t-shirt) kleren kunnen kopen. de kleren die binnenkomen worden eerst gesorteerd, zodat er geen slechte of kapotte kleding in de winkel terecht komt. de kleding die niet goed genoeg is voor in de winkel word dan opgestuurd naar brazilië waar mijn grootmoeder al 28 jaar mensen in nood helpt.

ik weet dat het leger des heils dat ook zo doet.
Wel ontzettend goed en lief van je oma!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:55

Nou ja, ik weet niet wat jij voor kringloopwinkels kent, Hammeke, maar die ik ken daar worden - naast meubels e.d.- ook kledingstukken verkocht voor een paar euro's. Dus bv. shirtjes 1.50, truien 3 euro, broeken 5, zoiets.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:56

_Scarlet_ schreef:
Nou ja, ik weet niet wat jij voor kringloopwinkels kent, Hammeke, maar die ik ken daar worden - naast meubels e.d.- ook kledingstukken verkocht voor een paar euro's. Dus bv. shirtjes 1.50, truien 3 euro, broeken 5, zoiets.

Alleen gaat die opbrengst niet naar een goed doel....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:56

Nou ja, ik vind het verkopen van kleding aan mensen die ze anders niet kunnen betalen an sich ook al een goed doel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:59

_Scarlet_ schreef:

Die zie je vooral in de UK erg veel, hoewel de kringloopwinkels die ik in NL ken vaak ook wel een (kleine) afdeling met kleding hebben.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:00

Een kennis van mij (Frans) gaat ieder jaar naar Jakarta, en daar neemt hij dan kleding mee voor de weesjes, maar ook voor de mensen in het dorp, en de begeleiders in het weeshuis.
Ik stuur het altijd op met de post, maar drie zakken met de post wordt wel een beetje veel Haha!

Wil ik je anders zijn adres PB'en?
Dan heb je een idee hoe ver je er van zit.
Denk dat hij nu wel nog steeds in Jakarta zit, maar kan altijd zijn email doorgeven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:02

Karin schreef:
_Scarlet_ schreef:

Die zie je vooral in de UK erg veel, hoewel de kringloopwinkels die ik in NL ken vaak ook wel een (kleine) afdeling met kleding hebben.

Het Goed heeft in elk geval een kledingafdeling, een best grote, en Mamamini ook Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:21

Thats_Me schreef:
Naar het Leger Des Heils brengen Lachen Bij de kringloop verkopen ze je spul weer en gaat het niet naar een goed doel.

Leger des heils doet dus ook alle bruikbare artikelen weer verkopen dacht ik.

Helaas zijn tegenwoordig de vervoerskosten van tweedehandskleding naar bestemmingen waar ze het kunnen gebruiken erg hoog dat het bijna niet loont geloof ik. Dan gaat je kleding nogal snel indirect naar het goede doel (verkoop en de opbrengst wordt verder gebruikt).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:44

Bienotje schreef:
Thats_Me schreef:

Leger des heils doet dus ook alle bruikbare artikelen weer verkopen dacht ik.

Helaas zijn tegenwoordig de vervoerskosten van tweedehandskleding naar bestemmingen waar ze het kunnen gebruiken erg hoog dat het bijna niet loont geloof ik. Dan gaat je kleding nogal snel indirect naar het goede doel (verkoop en de opbrengst wordt verder gebruikt).

Ze verkopen het weer aan zwervers en mensen die in een opvanghuis van ze wonen (weet het omdat ik er gewerkt heb)
Dus alleen verkoop aan de mensen die bij de leger des heils zijn (geen mensen buitenaf)