Haha, moet even een beetje lachen (sorry, echt waar). Maar jij vraagt advies over dit soort dingen terwijl je als financieel medewerker aan de slag wilt???
(oke, ben er klaar mee). Denk er aan om minimaal drie verschillende werkgevers te hebben (anders heb je alsnog een fictief dienstverband, voor de voorzichtigheid een VAR-verklaring aanvragen). Verzekeringen, ik zou in ieder geval een soort van AVB doen (=aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven, zal er ook wel in de uitvoering voor zelfstandigen zijn). Belasting is mede belangrijk voor je uurtarief. Reken er ongeveer op dat je de helft van hetgeen je in rekening brengt, afdraagt aan premies en belastingen. Kun je meteen een beetje inschatten hoeveel je zou willen verdienen en dus hoeveel je moet vragen! (hierbij zou ik zelf eerst eens gaan bedenken hoeveel je op jaarbasis wilt 'hebben' om te kunnen leven, reken dit om naar een uurtarief (rekening houdend met hoeveel dagen en hoeveel uur je productief kunt werken, dus waarvoor je echt een rekening kunt sturen), tel hier je premies en belastingen bij en je bent een heel eind.
Nog andere dingen, even denken hoor. Misschien een arbeidsongeschiktheidsverzekering? Voor het geval er iets gebeurd waardoor je (tijdelijk of definitief) niet meer kunt werken en dus ook geen inkomsten meer hebt. Mocht ik aan nog wat dingen denken, dan zal ik het hier bij zetten.