Overspannen thuis en dan ook dit nog....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Overspannen thuis en dan ook dit nog....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 09:55

Ik zit momenteel sinds begin juli overspannen thuis. AL met al is het me teveel geworden en zit ik nu in het revalidatieproces. Het ging gelukkig langzaamaan allemaal weer wat beter en mocht ik begin oktober weer beginnen met een paar uurtjes werken per week.
Nu heb ik besloten om mijn school af te ronden op het moment dat ik weer een klein beetje energie heb. Dit is gelukkig goedgegaan en heb ik na mijn 5de jaar HBO eindelijk mijn school af.
Dit scheelde ontzettend in mijn stress niveau en kon ik steeds meer dingen langzaam los laten om mezelf te concentreren op mijn herstel periode.
NU ben ik vorige week naar school geweest om mijn punten nogmaals helemaal door te nemen en kwamen we tot de conclusie dat ik nog uit het 2de en 3de jaar punten mis.
Echter hebben deze docenten mijn (jammergenoeg) mondeling toegezegd dat ik deze punten wel behaald heb en het dus een fout van hun was. Nu staan ze er nog niet op en zit ik met de gebakken peren. De twee docenten in kwestie werken niet meer bij de school en zijn ook niet te bereiken. Natuurlijk een les voor de volgende keer maar dit kan ik totaal niet bij mijn huidige situatie hebben. School geeft nu aan dat het allemaal mijn verantwoordelijkheid is en dat ik beide modules maar helemaal overnieuw moet gaan volgen. Dit betekend dus nog een compleet jaar ingeschreven staan om 2 verslagen in te leveren.
Nu zullen velen denken waarom heb je die verslagen niet bewaard maar mijn computer is gecrashed en alle verslagen zijn daarbij verloren gegaan.
Op school wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en moet ik het zelf maar oplossen.
Alleen zit ik er compleet doorheen en trek ik dit totaal niet.....
Natuurlijk is HBO compleet je eigen verantwoordelijkheid maar een beetje hulp van school waar ik moet beginnen kan geen kwaad ze hebben totaal geen begrip voor het feit dat ik overspannen thuis zit en dit overzicht momenteel dus even mis.
Ik heb het zo gehad met school....

Utixo

Re: Overspannen thuis en dan ook dit nog....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:00

Als je al overspannen thuis zit zou ik al helemaal niet aan een HBO beginnen. Juist wel fijn dat je dan nu nog een inkomjaartje hebt. Anders ben je zo weer overspannen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:04

aan een HBO beginnen? ik had `m juist afgerond.... (dacht ik)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:06

Dat is inderdaad érg vervelend, en vooral omdat ze je daarin niet tegemoet willen komen... Is er geen mogelijkheid om die modules desnoods schriftelijk te volgen? Zonde van het geld en de tijd om daar nog een keer voor naar school te gaan lijkt mij... Hoop dat de school je toch een beetje tegemoet wil komen! Sterkte en laat je niet kisten meid, dat diploma heb je dubbel en dwars verdient inmiddels!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:06

Oef, sorry, het verhaal stond er een beetje onduidelijk en warrig (wat ik me wel kan voorstellen als je in de stress zit).

Maar laat ze eerst maar op school gaan zoeken naar die verslagen. Niet gelijk opgeven, scholen maken zich er graag makkelijk vanaf.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:13

Nee school is niet van plan me maar enigsinds tegemoet te komen. Als ik die verslagen niet inlever voor eind september moet ik weer 2 modules inhalen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:14

Is er niet ergens een instantie waarbij je aan de bel kan trekken?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:15

Overigens, wij moesten handtekeningen zetten als we een verslag hadden ingeleverd. Neem aan dat school die lijsten niet weggooit?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:24

dit hebben ze pas ingevoerd bij het derde jaar van mij. En viel daar toevallig het laatste verslag niet onder omdat die gewoon tijdens de bijeenkomst ingeleverd moest worden...

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:33

Dat is een grote tegenslag!
Maar laat de moed niet zakken. Je hebt toch nog tot eind september? Probeer die twee verslagen te schrijven voor die tijd. Je zit thuis, toch? Het geeft je wel een mogelijkheid om bezig te zijn en misschien helpt het je om je er weer boven op te helpen.
Succes en sterkte!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:37

jemig wat een pech zeg..
maar is er geen enkele mogelijkheid dat die dingen weer boven water komen?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:43

Wat ontzettend balen zeg! Ik kan me indenken dat je dit er niet bij kunt hebben. Is het misschien een idee dat je met wat docenten om de tafel gaat zitten en voorstelt om bijvoorbeeld die verslagen thuis te typen? Op die manier kun je eerder klaar zijn, want ik neem aan dat je die modules al een keer gevolgd hebt?! Misschien kunnen zij jou persoonlijk een korte instructie geven waardoor je voor de kerst nog klaar bent...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:49

Ik zit inderdaad thuis alleen mag ik absoluut niet bezig zijn met dingen die veel van me vragen. Ik heb tijdens het afronden van mijn opleiding al te veel gedaan en ben daardoor op mijn vingers getikt door de arboarts.
Daarnaast ga ik volgende week dinsdag op vakantie en kom ik pas eind september weer terug. en moet het dus allemaal NU geregeld worden.
Ik heb nu enkele docenten aangeschreven via de mail of daar eentje bij zit die deze week tijd heeft om dit uit te zoeken met mij. Ik hoop dat tenminste een docent zich geroepen voelt zodat ik tenminste een beetje hulp kan verwachten....

Het klopt dat ik de modules al gevolgt heb alleen was een module hiervan een muzisch vak dus moet ik alle 6 weken over doen om die hele lijn weer vast te leggen.
De andere punten die ik mis zijn van een voorbereiding voor mijn keuze modules. Als je deze voorbereiding gehaald hebt mocht je pas je modules doen dus hoe kan het dan dat ik de voorbereiding niet gehaald heb en de keuze modules WEL .... Dat klopt gewoon van geen kant...

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:09

Even nieuwsgierig: hoe gaat het nu met je?