Opnieuw school maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Opnieuw school maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 16:46

... ben al depressief Verdrietig
En dit was vandaag nog maar pas de 2e schooldag.

Ik heb 4jaar lang samen met een vriendin gestaan, we stonden altijd samen en hielden rekening met elkaar en na een tijd groeit er dan een band. Ze is nu afgestudeert waardoor ze op een andere school zit, ik dus niet, ik blijf achter. Ik mis mijn vriendin zo hard! Denk constant aan haar.
Ik sta nu bij een groepje meiden maar vanwege mijn slechthorendheid begrijp ik er niet veel van.

Ik heb een niet al te lieve klas die me liever kwijt dan rijk is. Gisteren kreeg ik al enkele opmerkingen naar me toegeslingerd zoals:

Dat vestje maakt je dik vanwege die horizontale strepen!
Je hebt lompe schoenen aan.
Heb je misschien de vlag van België in je haar? (Heb rood en blond door mijn haar, verder ben ik donkerblond)
Ze vinden het grappig dat ik een tongpiercing heb, zo grappig dat ze het door de gang brullen:
Kijk!Armaris heeft weer een tongpiercing!

Waarna ik hem vervolgens moet tonen.

Ik heb een vertrouwensleerkracht, zal haar even V noemen.
V ken ik sinds 2jaar, toen gaf ze me les. Ze merkte dat het niet zo goed met me ging en vroeg me of ik met haar wilde praten, heeft even geduurd maar deed het. Urenlange gesprekken hebben we gevoerd, over alles en nog wat. Kon brieven schrijven, emails sturen, ze luisterde altijd naar me.
Vorig jaar heeft ze hetzelfde gedaan, ook al kreeg ik geen les meer van haar.
Midden vorig jaar(februari dit jaar dus)ging ze op zwangerschapsverlof, daarna heeft een andere lerares het 'overgenomen'. Maw zij ging me opvangen zolang V weg was, dat hadden ze onderling geregeld. Daarna ging V weer met me praten, dit jaar dus.
Met die 'vervanglerares' heb ik 1x gesproken, het klikte niet(ik vond dat), en ik KON niet praten.

Ik heb deze vakantie gigantische relatieproblemen gehad, problemen met mezelf en kon er met niemand over praten, dus ook niet met die 'vervangleerkracht'.

Nu is V terug en zie ik haar, maar als we elkaar zien glimlacht ze niet, weet niet waarom.
Misschien is dat toevallig? Geen idee?

Ik wil gewoon graag terug met V praten, ik voel me zo rot dat ik haast kan huilen.
Wil het gewoon even van me afpraten...

Alleen... durf ik V niet aan te spreken, ook al mag ik dat, het lukt me gewoon niet.

Wat moet ik doen?

Coot

Re: Opnieuw school maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:55

Wat vervelend dat je niet op je plek zit!
Durf je V ook niet te mailen? Vaak is het makkelijker iets te typen dan te zeggen Lachen
In ieder geval succes en sterkte. Ik hoop dat je je snel beter voelt Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:57

Misschien strengen worden, zo een opmerkingen zouden vroeger bij ons not done zijn. Zo kan je dagelijks werk toch niet leuk zijn

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:11

Tja, misschien moeten de leerkrachten dat maar eens worden maar dat bepaal ik helaas niet.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:11

Coot schreef:
Wat vervelend dat je niet op je plek zit!
Durf je V ook niet te mailen? Vaak is het makkelijker iets te typen dan te zeggen Lachen
In ieder geval succes en sterkte. Ik hoop dat je je snel beter voelt Lachen

V antwoord daar niet meer op, dat is al sinds vorig jaar Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:12

Kan je naar de directrice of directeur gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:16

Dus het probleem is dat je je altijd opgehangen hebt aan 1 iemand, die nu helaas weg is, en je niemand meer hebt? En gepest wordt? Daar kan een vertrouwens persoon ook niet veel meer mee dan je verhaal aanhoren ben ik bang.. Wat zeg jij terug als iemand iets naars tegen je zegt?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:16

katiavl schreef:

Ivm klasgenoten? Dat is vorig jaar al gemeld maar ik weet niet wat er mee gebeurd is.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:19

Armaris schreef:
katiavl schreef:

Ivm klasgenoten? Dat is vorig jaar al gemeld maar ik weet niet wat er mee gebeurd is.

Nog een keer d'r heen gaan, elk wissewasje vertellen. Al kom je d'r 7 keer op een dag, zul je wel zien hoe snel je in een andere klas wordt gezet Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:23

Dat lijkt me niet bepaald de oplossing 3Hearts. In elke klas zitten vervelende mensen en als je daar niet mee om weet te gaan ben je binnen 3 dagen weer het pispaaltje. Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:27

Juul schreef:
Dus het probleem is dat je je altijd opgehangen hebt aan 1 iemand, die nu helaas weg is, en je niemand meer hebt? En gepest wordt? Daar kan een vertrouwens persoon ook niet veel meer mee dan je verhaal aanhoren ben ik bang.. Wat zeg jij terug als iemand iets naars tegen je zegt?

Tja, als slechthorende heb ik niet veel keus he.
V moet niets doen, dat wil ik ook niet, ze luistert alleen maar en dat vind ik genoeg.
In de klas word ik toch genegeerd.

Ik zeg niets, ik heb wel 1x gezegd dat ze eens naar hun eigen decolleté moesten kijken toen ze een opmerking maakten over de mijne. Maar we doen zeer veel groepswerken en dat verloopt ook bijzonder stroef. Dus wil ze nog wat 'te vriend' houden momenteel.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:28

De andere klas is nog erger... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:30

Zoek je wel contact met klasgenoten, of deed je dit in het begin wel? Hoelang zit je al in deze klas, of sinds dit jaar?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:32

Juul schreef:
Zoek je wel contact met klasgenoten, of deed je dit in het begin wel? Hoelang zit je al in deze klas, of sinds dit jaar?

In het begin deed ik het, sinds vorig jaar niet meer. Ik zit nu 4jaar in deze klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:34

Hmm lastig.. Het is toch eigenlijk altijd je eigen houding en spontaniteit die maakt of je opgenomen wordt in een klas of niet, zo simpel is het gewoon.. Ben je toevallig van jezelf heel afstandelijk/ onzeker/ verlegen?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:40

Juul schreef:
Hmm lastig.. Het is toch eigenlijk altijd je eigen houding en spontaniteit die maakt of je opgenomen wordt in een klas of niet, zo simpel is het gewoon.. Ben je toevallig van jezelf heel afstandelijk/ onzeker/ verlegen?

Ik ben slechthorend en men maakt daar graag gebruik van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:42

Dat niet waar! Dat is iets waar jij je achter verschuild. Ik ken meerdere slechthorenden die het hartstikke leuk hebben met iedereen. Mensen houden met hun gewoon rekening. En jahoor, zélfs de ettertjes houden met hun rekening. Het enige waardoor mensen buiten een groep vallen is hun (niet) spontaniteit en houding. Dat is echt zo.. Dan kan je er bijvoorbeeld nog zo apart bijlopen, slechthorend zijn, brildrager zijn, 1 been hebben of wat dan ook.. heb je je bekkie bij je komt het goed. Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:44

Toch is het zo hoor Lachen Ze praten maar al te graag achter mijn rug om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:46

Toch is wat zo? Dat ze dóór jou slechthorendheid zo l.ullig doen? Dat is écht niet waar, kan ik je met 100% zekerheid zeggen. Maar prima hoor, als jij dat wil geloven. Alleen je komt er niet verder mee, echt niet.

Anderen mensen kun je niet veranderen, je kunt het jezelf alleen makkelijker maken door naar jezelf te kijken.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:48

Waar kom je dan wel ver mee Juul, je kunt je persoonlijkheid toch niet veranderen? Of als je het zo goed weet, vertel eens hoe je dat doet, kan ik ook wel gebruiken denk ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:50

Volgens mij ben jij nog nooit erg gepest juul, dat licht niet aan niet spontane houding was het maar zo Lachen zouden vele kinderen bespaard blijven.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:52

Je moet één keer ongelooflijk uit je slof schieten en goed duidelijk maken dat jij niet van het gedrag van je klasgenoten gediend bent. Je hebt het zelf volledig in de hand, jij láát het gebeuren dat zij ook maar de kans krijgen dat ze een nare opmerking kunnen maken. Laat NIET over je heenlopen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en weet hoe het voelt, maar weet dus ook dat de oplossing bij jezelf ligt. Meng je eens een keer in een gesprek, maak een keer een leuke opmerking over iemand. Zij houden zich nu op een afstandje van je en kennen je helemaal niet, misschien zijn het wel hartstikke leuke vriendinnen ! Lachen

Voel je sterk !

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:54

Aah dit is echt zó erg, vreselijk dat gepest, en allemaal om niks Huilen Ach gut Zeg dan maar een keertje; Jemig vinden jullie mij zó interessant? Clown Laat ze maar lekker, en als je je tongpiercing moet laten zien, gewoon doorlopen en zeggen dat ze er zelf maar ene moeten nemen kunnen ze hem iedere dag zien. Qua tips, je moet naar de directeur gaan inderdaad, dat is de beste oplossing. Heb je geen lieve ouders of vrienden die mee kunnen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:55

Tja, ik spreek hier ook alleen maar uit véél eigen ervaring. Als je je bekkie bij je hebt kom je al een heel eind. Én als je redelijk goed sociaalvaardig bent. Dus open, interesse tonen in anderen, lekker spontaan. Hoe je daar komt kan ik niet vertellen, dat is bij mij teruggekomen toen ik niet meer depressief was. Maar het maakt echt een wereld van verschil. En tuurlijk, mensen mogen niet zulke opmerkingen maken etc. Maar zoals ik al zei: Anderen zíjn niet te veranderen. Ja tegen kleine kinderen kun je zeggen: 'Jij mag dat niet zeggen/doen!' Maar tegen studenten?! Die trekken zich daar écht niks van aan hoor. Het probleem ligt gewoon aan de relatie tussen jou en je klasgenoten waar iets fout is gegaan, en dan moet je samen oplossen, niet met een leraar erbij. Laat zien wat je in huis hebt, en maak er wat van!

En ik zeg dit niet omdat ik je de grond in wil trappen ofzo, dit is puur en alleen hoe het is. En jij wil toch dat het beter wordt? Ga ervoor! Ga morgen lekker vrolijk naar school, laat je van je beste kant zien, zeg goeiemorgen tegen mensen, maak een praatje. Wat heb je te verliezen?

Katia: Ik ben vroeger ontzettend erg gepest, in elkaar geslagen, weetikveel wat.. Dus ik weet dóndersgoed waar ik over praat.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:55

Ik maak zo nu en dan een opmerking: hee, heb je nieuwe schoenen? Leuk zeg Haha! Ik kan me niet goed mengen in gesprekken omdat ik het niet begrijp, vaak vragen ze me dan uit Lachen Misschien is het ook omdat dat ik een jaar ouder ben als hun.